I.A.G. Skrevet 7. september 2005 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Jeg har en gammal PC (en Cinet ett-eller-annet, kjører Windows 98) som ikke vil starte... Når jeg trykker på på-knappen, begynner den å dure, og det kommer opp noe tekst: "press <F1> if you want to run setup" og "Keyboard.....detected", osv. (dette kommer jo til vanlig også...) men så skjer det ikke noe mer... det hjelper ikke å trykke på noe, når jeg trykker på F1 står det bare "please wait....", men ingenting skjer. Virker som det dreier seg om en hardware-feil, ettersom det heller ikke hjelper å starte opp med en oppstartsdiskett! Noen som har en anelse om hva det kan være? EDIT: Endret tittel: PC-en starter ikke... -> PC starter ikke, kommer bare svart skjerm m/ tekst (måtte forkorte litt... ) Endret 5. november 2005 av I.A.G. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 18. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2005 Er det virkelig ingen som har den fjerneste anelse?? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Tenkte først at det kunne være harddisken men siden det ikke går å starte med oppstartsdiskett, virker det jo ikke sånn... Så kansje det er prosessoren? Lenke til kommentar
neXon Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Har du prøvd me et annet tastatur? - Plukk ut alt som ikke trengst for å starte maskinen...lydkort,nettverkskort, osv - Ta ut ram brikkene å sett de tilbake - Dra ut bios batteriet å vent i 30 sekund før du setter de i (husk å ta ut strøm kontakten) - Ta ut CPU'en å sett den tilbeke Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Har du prøvd me et annet tastatur?- Plukk ut alt som ikke trengst for å starte maskinen...lydkort,nettverkskort, osv - Ta ut ram brikkene å sett de tilbake - Dra ut bios batteriet å vent i 30 sekund før du setter de i (husk å ta ut strøm kontakten) - Ta ut CPU'en å sett den tilbeke 5063257[/snapback] Prøvde uten tastatur, da sa den bare "Keyboard..... not detected" i stedet for "Keyboard.....detected". Hvordan drar jeg ut bios batteriet? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Har du prøvd me et annet tastatur?- Plukk ut alt som ikke trengst for å starte maskinen...lydkort,nettverkskort, osv - Ta ut ram brikkene å sett de tilbake - Dra ut bios batteriet å vent i 30 sekund før du setter de i (husk å ta ut strøm kontakten) - Ta ut CPU'en å sett den tilbeke 5063257[/snapback] PC-en er nå midlertidig satt vekk, så jeg skal prøve ut tipsene så fort jeg får mulighet... Men hvis noen andre har noen flere forslag/idéer i mellomtiden, er det bare å komme med dem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå