Gå til innhold

Gigabit-netverket @ TG06: Ny viktig info!


Anbefalte innlegg

Til neste år har vi tengt å bli litt større.

 

Vi vil gå til inkjøp av en 24porters switch + at vi også bruker 8-porteren vi brukte i fjord.

 

24porteren koster ca 3000,- så jeg vil sette en max-pris på 80kr/port.

 

Jeg setter maxprisen, så du veit hva det max vil koste, men jeg vil jobbe for at noen vil sponse litt med en switch, og klarer jeg det, vil det ikke bli så dyrt. Får vi/låne en switch, vil det bli gratis :)

 

Vi kommer til å sette opp en server som vil dele sitt trådløse nettverk. Den henter inn signaler fra det trådløse nettet i hallen og sikrer internett på alle i Gbit-rekka selvom det ledningsbaserte nettet er nede. Som det jo pleier å være av og til.

 

Vi kommer til å bli nødt til å sitte på samme "bord", da det ikke er låv å til å legge kabeler på tvers av "bordene", og plasseringene vil bli en del av hw-rekka.

 

Om det er noe som bør legges til, så er det bare å skrike ut! Det samme gjelder om det er noe du lurer på, elns.

 

Spam/ot vil bli slettet av moderator

 

 

For å bli med. sens pm, eller legg til inlegg her i tråden.

De som er med vil vi ta kontakt med senere. Vi vil også sørge for seating av disse. :)

 

 

----------Viktig!----------

Kunne alle som står på lista mi ha sendt meg en "bekreftelses-pm" for å filtrere bort de som enten har ombestemt seg eller ikke skal på tg, slik at de som har spurt nå om kan være med, kan få svar på om de kan.

 

Må bare gjøre det sånn, og om alle poster en gang til her i tråden at de skal være med, blir det bare kaos

 

Så setter jeg fristen til tom. man. 09.01 å svare. eller (23:59, man. 09.01 - 2006)

----------Viktig!----------

 

:realmad: @ kenneth.. som har sletta lista mi ( :p )

Endret av danielsn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva i helvete er egentlig all den fikseringa på at alt som deles av warez og andre ting på LAN skal være porr? Blir faktisk kvalm av de som deler mange hundre gigabyte med porr!

 

Nei, Gbitrekka er for de som ønsker en lokal tilkobling som holder en mye høyere hastighet enn den 100mbit'en som ligger ut mot resten av TG. Så hva den brukes til er vel egentlig ikke så vanskelig å gjette seg til, men de som er med kan velge hva de vil gjøre med den. (så lenge det ikke gjøres ulovelige ting over den. Og ja, filmer og mp3 er lovelig i norge fortsatt! :) )

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...