Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: 2001 Audi A4 130 Limo


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg har gjort helomvending og kjøpt meg en Audi A4 istedenfor den gamle Celicaen ;) Bilen er kjøpt og hentes hos forhandleren senere i dag.

 

Informasjon om bilen:

 

Merke: Audi

Modell: A4

Utgave: 130 Limo (Sedan)

Motor: 2.0 liter bensin

Hk: 130 bhp

Farge: Sølvgrå metallic

Kilometerstand: 50 000km

 

Av utstyr kan jeg nevne dobbel automatisk klima (a/c), elektriske speil og vinduer, radio/cd, 10 høyttalere, sommer og vinter på originale aluminiumsfelger, stabilitets og antiskrens/spinn greier som sikkert er veldig kjekt.. Ikke vet jeg :p Bilen har dessverre ikke skinninteriør og ikke xenon lys, men det er vel det eneste negative jeg kan komme på i farten.

 

Planer framover:

 

Lakkere bilen helt ned -- (Kristiansund Karosseri)

Sportseksos/effektanlegg -- (FK Exhaust, ca 5800,- for komplett cat-back)

Sportsunderstell(fjærer, dempere etc) -- (Cobra)

Chiptrimming -- (Omprogrammert chip, ca. 6 000,-)

Rieger styling -- (Rieger, nødvendigvis ;) )

Xenon frontlykter -- (Originale Xenon fra Audi)

Nye dekk og felger -- (Axis Hiro "staggered" 5x112 på 225/40R18 Sonar)

 

Bilen var såpass dyr selv for min lommebok, så det eneste jeg ser for meg kan bli gjort i høst er å lakke bilen helt ned. Eventuelt å bytte lysene til Xenon.

 

Bilder:

 

4809807_1_0_a4_2_0_sed_s_lv_-01.jpg

 

4809807_2_0_a4_2_0_sed_s_lv_-01_front.jpg

 

4809807_3_0_a4_2_0_sed_s_lv_-01_hekk.jpg

 

4809807_4_0_a4_2_0_sed_s_lv_-01_fr_seter.jpg

 

4809807_5_0_a4_2_0_sed_s_lv_-01_bakseter.jpg

 

4809807_6_0_a4_2_0_sed_s_lv_-01_dash.jpg

 

4809807_7_0_a4_2_0_sed_s_lv_-01_fr_d_r.jpg

 

4809807_8_0_a4_2_0_sed_s_lv_-01_bakd_r.jpg

 

4809807_9_0_a4_2_0_sed_s_lv_-01_bag_rom.jpg

 

Pris for herligheten: 242 000,- NOK ferdig registrert, tatt service, betalt EU og årsavgift. Bilen kommer med 3 mnd. garanti fra forhandler.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er på jobb og må løpe, men jeg rekker å si at ESP'n i denne bilen fungerer som en drøm.. Er såå deilig å kjøre på vintern og merke den jobber hardt i hver sving, men holder bilen stabil på sin kurs hele tiden.. Morsomt å brekksladde med den på, høres ut som bilen detter fra hverandre XD

 

Fin bil er det, selv om jeg ikke liker Audi.. To-soners klimaanlegg er også kjekt :)

 

Grattis!

Lenke til kommentar
Gratulerer.. :)

 

Stemmer med i at den må lakkes helt ned..

Andre felger ville jeg også prioritert, samt ettellerannet med interiøret. Det er lissom så kjedelig (rattet er alt for tamt)..

 

N-klistermerket på bakluka burde også fjernes, gjerne Audi-emblemene også.

N'en skal bort :) Audi emblemene skal ikke bort.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er et firma i Norge kontaktet for å levere trimchip til bilen (navnet holdes hemmelig av forskjellige grunner).

 

Ikke store effektøkningen, men det er heller ikke mye å hente i en liten sugemotor. Fra 130 bhp -> 145 bhp etter chipping. Effektanlegg og nytt filter skal få meg opp til grensen på 150 bhp før bilen må godkjennes på nytt. Dato for dette aner jeg ikke enda, men blir vel ikke før til neste sommer. I vinter skal det spares penger og forske på alternativer fra de forskjellige produsentene.

 

Xenon lykter foran er også funnet, men ikke bestilt enda. Dyrt! :) Klarer ikke bestemme meg om jeg vil ha angel eyes eller ikke heller.

 

Nye felger til sommeren vurderes.. Audi RS 18" felger ser jo ganske bra ut.. 225-40-R18 W92.. Vet ikke om jeg vil ha så lav profil lenger etter ulykken med forrige bilen. Kanskje jeg klarer meg med 45-profil og 17", vi får se.

 

Senking må til, men også dette må vente til sommeren. Er rett og slett blakk for tiden, og når brøytekantene dukker opp etterhvert så vil jeg gjerne kunne kjøre bil til tross for disse.

Lenke til kommentar
Hva er forskjell på vanlig-utgave og Limo-saken som du har?

 

Veldig fin bil du har skaffet deg, men som noen andre kommenterte kunne rattet vært gjort noe med. Er det lysere enn resten av dashbordet, eller er det bare bildet som vil ha meg til å tro det?

Takk for det!

 

Limo er et annet ord for sedan eller 4 dører + bagasjerom ;) Det brukes i alle fall på en del Audier.. Har ikke sett det brukt på så mange andre biler (utenom Tysk). Rattet har samme farge som resten, men lyset på bildet tuller med hodet ditt. :)

 

Jeg skal prøve så godt jeg kan å holde tråden oppdatert med endringer og planer etterhvert som jeg undersøker rundt omkring.

Lenke til kommentar
Limo er et annet ord for sedan eller 4 dører + bagasjerom ;) Det brukes i alle fall på en del Audier.. Har ikke sett det brukt på så mange andre biler (utenom Tysk).

BMW bruker det om sine stasjonsvogner, ihvertfall i E36..

Hm, det kan vel ikke stemme..? Limo er vel ingen stasjonsvogn..?

 

Google gav heller ingen stv/Touring-treff på BMW E36 Limo..

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Limo er et annet ord for sedan eller 4 dører + bagasjerom ;) Det brukes i alle fall på en del Audier.. Har ikke sett det brukt på så mange andre biler (utenom Tysk).

BMW bruker det om sine stasjonsvogner, ihvertfall i E36..

Hm, det kan vel ikke stemme..? Limo er vel ingen stasjonsvogn..?

 

Google gav heller ingen stv/Touring-treff på BMW E36 Limo..

Jeg har lest instruksjonsboka til BMWen hans, og på den står det BMW 328 Limousine...

Tyskere veit du, raringer ;)

Lenke til kommentar

Tror vi er i ferd med å skli ut en smule nå :)

 

 

Fortsetter on topic. Anlegget fra supersprint (bakpotte) var dyrere enn det smaker, så derfor ble FK Exhaust kontaktet i går for å se hva de klarer å levere av effektanlegg. De skal kunne levere cat-back anlegg helt ned i 5 800,- (rustfritt). Problemet er at bakfangeren på bilen ikke er kompatibel, sånn at ny bakfanger må kjøpes inn samtidig.

 

Cobra justerbart understell ble også sjekket opp (12 000,- !!) og er et foreløpig alternativ til Koni, H&R og de andre store leverandørene. Settet senker 30-60 mm foran og bak og inneholder fjærer + dempere.

 

Audi RS-felger ble forkastet da jeg fant ut at jeg ikke vil ha det samme som _samtlige_ andre med Audi :) Ser på noe greier fra en leverandør som heter Axis akkurat nå. Disse kan levere felger med "staggered" look som er godkjente i Norge. Staggered look er når du har bredere felger bak enn foran. Gir bilen et mer aggresivt utseende. Dette er i utgangspunktet ulovlig, men Axis har funnet en måte å omgå dette på. Felgene jeg har sett meg ut så langt fra Axis heter Hiro, og kommer i 18". Felgen som er avbildet er levert med Hyper Silver-finish.. Finnes også i antracite og gull.

 

axis_hiro_hyper_silver.jpgaxis_hiro_anthracite.jpg

 

Lurer også på om jeg skal lakkere om bilen senere til en friskere farge. Lys orange med svarte detaljer f.eks. Da er det jo en fordel med gunmetal black finish på felgene blant annet. Samt carbon panser, sidespeil og bakvinge. Motorrom deksler finnes også i carbon til Audi A4 :)

 

Tror en orange bil med svarte "flammer" og carbon detaljer kunne blitt stilig :) Dyrt? ja, helt klart. Langtidsprosjekt.. Mm.. ;)

Lenke til kommentar

Har nå fått tak på en som sier han kan støpe glassfiber etc. Vi skal muligens prøve å støpe litt i kveld for å se hvordan det blir (IKKE i bilen min enda nei..). Så når høstmørket senker seg så blir det bra med lyd baki der, om jeg er litt heldig.

 

Heldigvis så er bilen min godkjent uten reservehjul (bilen leveres fra fabrikk uten). Så jeg sitter der med et stort hull i bagasjerommet mitt.. Hmm.. Hva kan dette brukes til? Hullet er stort nok til å bruke den dimensjonen jeg måtte ønske, men synes personlig at 18" sub blir for stort. Tenker en bra 15" gjør susen nedi der. Med plexiglass over selvfølgelig :) Her er det plass til ekstra bunn (2 stk) slik at også kondensatorer og forsterker får plass.

 

Nyere Audier leveres også med 10" eller noe sub som tillegsutstyr. Denne er aktiv, og er plassert bak høyre hjulbue. På venstre og høyre side er det derfor god plass til f.eks. 12" sub (en på hver side) uten at dette går ut over bagasjeromsplassen. Her skal det med andre ord støpes glassfiber for enda mer lyd. To forsterkere (en til 15"'eren, og en 2 kanalers til 12"'erne).. Alt dette uten å ødelegge bagasjeromsplassen :)

 

Kombinert med de 4 mellomtonene og 6 diskantene som allerede finnes inne i bilen tror jeg dette blir bra. Nok en gang er det snakk om langtidsplaner, men pytt. Vet i alle fall hva jeg kan bruke pengene på etterhvert som det hoper seg opp nå da :p

 

Har funnet et firma som lager slike løsninger komplett (uten høyttalerne) til ca. 35 000,-. Er en del penger å spare på å gjøre dette selv med andre ord.

 

 

Sitter på jobb et par timer enda, så har ikke fått sjekket opp med FK Exhaust på detaljene rundt effektanlegget deres enda, men regner med det ligger svar og venter hjemme.

 

 

Marvil: Det er ikke så mye som skal til. Bo hjemme og jobb fast med en relativt grei lønn. Så bruker du x antall kroner på bil hver eneste måned. På ganske nøyaktig ett år har jeg hatt 3 biler, den ene bedre enn den andre.

 

Begynte med en 94' Nissan Primera 2.0 LX. Mørk grønn i fargen og med villige 125 bhp. Bilen hadde gått ca. 200 000 km og jeg betalte 25 000,- for den. Bytta motor og radiator, bremser, anlegg etc. Bilen kostet meg ca. 60 000,- (+ forsikring, bensin, årsavgift etc. selvfølgelig). Solgte den etter 5-6 måneder for 55 000,-. Kjøpte bil nummer 2; 99' Toyota Celica ST 1.8 (betalte 142 000,- + dekk og felger 10 000, + service og noe småting i motoren 14 000,- + høyttalere 1 500,-) Den var jo ment å vare, men ble dessverre drept i en utforkjøring. Som de fleste har fått med seg. Så etter ca. 4 måneder med den bilen ble det klart for bil nummer 3. 01' Audi A4 2.0 Limo 130, som har kostet meg 242 000,- så langt ;)

 

Skal prøve å beholde Audien litt lenger da... :)

Lenke til kommentar
Sånn kan bilen din se ut feks.. :)

Haha, akkurat lik min :p Jeg har faktisk sittet å sett på samme styling selv. Er jo Rieger sin pakke dette.. Med øyelokk og hele greia ;)

Hehe, nice..

 

Syns vertfall det settet passa veldig godt på den bilen.. :)

Går lissom fra standard familiebilaktig til rå sportslig kosebil.. :p

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...