Skrue Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Antakelig som førstemann her i landet, har jeg fått gleden av et nærmere bekjentkap med kanskje verdens beste vannblokk; Storm G4. Blokka taes inn til landet av http://coolnsilent.no/, som altså har sendt meg blokka til inspeksjon og test. Oppfinneren av denne blokka er vel viden kjent som Cathar, en Australier som du gjerne kan stifte mer bekjentskap med på dette forumet: http://forums.procooling.com/vbb/index.php, har overlatt produksjonen av blokka til ikke ukjente Swiftech. Og slik ser den altså ut: Godt utstyrt med både nipler og festeinnretninger som den er, vil den passe de aller fleste prosessorer og hovedkort! Det er sikkert mange som er nyskjerrige på hvordan den ser ut på innsiden? Det tar vi en liten titt på her, og begynner i "2.etg": Her ser du de 35 dyseinngangene som ender opp i dyserørene i "1.etg": Vi går tettere på: Det avklippede kulepennrøret til høyre gir en idé om størrelsen på dyserørene, som måler ca 1,6mm. Legg også merke til at enden på disse er maskinert ut i en spiss, og hullene måler beskjedne 0,8mm! Det sier seg selv at man bør holde brødsmuler og annet rask langt unna kjølevannet... Dysene stikker ned i korresponderende åpninger i selve bunnplata: Legg merke til at hullene er flate i bunnen, og at det stikker opp en liten "vorte" i sentrum av hullene. Denne kombinasjonen sørger for en skikkelig turbulens i vannet, før det til slutt forlater blokka. Bunnen på blokka har en upåklagelig finish. Selv om den ikke fremstår som noe sminkespeil, (noe som slett ikke er nødvendig), kan jeg forsikre om at den er plan! Det sier seg vel nesten selv at dette er en svært avansert blokk ikke minst produksjonsmessig, og prisen blir naturligvis deretter. Men hvordan yter den? Det må jeg få lov til å komme tilbake til, når den er ferdig testet. I mellomtiden kan dere jo hygge dere med bildene! Lenke til kommentar
kverna Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Toppers Skrue! Ser fram til videre testing! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Verdens beste vannblokk, håper den yter bra ! Bildene ser jo lovende ut. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Holder på med å teste nå, men sliter litt med å få stabile lufttemps her! Dessuten tar det jo litt tid med testing på tre forskjellige belastninger, samtidig som jeg skifter ut og sammenligner med to andre blokker også. Men dere får holde ut så lenge! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Med hvilken hardware tester du Skrue? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Vel, ideelt sett burde jeg nok ha brukt den modifiserte tesbenken vår, men den får jeg foreløpig ikke tak i. Derfor bruker jeg i korthet et ABIT NF-7 V2 med en AMD XP-M2400. Der kan jeg kjøre opp v-core til 2,3v, noe som vil gi blokka / blokkene en skikkelig utfordring! Sånn i farten kan jeg ikke si hva dette representerer i avgitte watt fra CPU, men det "trøkker" i alle fall skikkelig godt på! Tester forøvrig på tre nivåer: 1,6v 1,85v og 2,1v. Det skulle gi et visst bilde av hva den orker. Har også en A64-maskin her, men den blir nok litt mer puslete i så måte. Høyeste V-core er 1,55v (MSI K8T NEO), og det gir nok ikke den samme utfordringen. Derfor ABIT! Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 helt enig skrue.. har selv samme hovedkort som du har og det er ingen tvil om at man får varme ut av den vcoren HK kan stille med må virkelig sies at cathar er virklig god til å lage blokker å at tilogmed swiftec har fott tilgang til tegninger og at di har begynt og produsere ! er veldig spent på resultater av denne sjønheten Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Sant. Fikk forresten tilsendt et lite program fra Malvado for beregning av effekten på CPU under diverse forhold, og ved 2,1v er det snakk om 149,9w "heat dissipation"! Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Åhh.. Har drømt om den blokka siden Little River Water Blocks introduserte den, spesielt Storm G5! Skrue; Vet du om Swiftec produserer (eller skal produsere) G5? Gleder meg til resultater! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 24. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2005 Det kan jeg dessverre ikke svare på, slike detaljer holder de nok for seg selv. Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Ser bra ut den her, men burde vel vise til litt resultater og for dobelte prisen av andre blokker! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Ja, ser du har fått god framgang nå Skrue, kjekt at du fant ut hvordan du skulle bruke det lille programmet jeg sendte deg. Du får bare stå på, kjenner jeg deg godt nok så tipper jeg du kommer til å lage en sabla bra test Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Fin blokk det der! Du har vel ikke tenkt å prøve å klone den? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Fin blokk det der! Du har vel ikke tenkt å prøve å klone den? Det er vel ikke noe problem det, Skrue? Men fra spøk til revolver; Fin blokk det der. Du får holde oss oppdatert med tempraturer og lignende. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 24. juli 2005 Del Skrevet 24. juli 2005 Gleder meg med deg Skrue, har lest at du har fulgt denne blokka ei stund. Men ei blokk for alle blir dette neppe. Til en pris på 895; bør den være meget god. Etter det jeg leser er den litt kresen på pumpe. Den må levere litt trykk for at blokka skal fungere optimalt ( duger C-system Pumpa? ) Gleder meg til oppdatering Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Lenge til oppdatering skrue? Sitter spent og venter på å lese en god artikkel til helgen Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Hm, det spørs om du nok må vente til over helgen. Det er et par ting jeg ikke får til å stemme her, og vil nok ikke legge ut resultatet før jeg er 100% sikker i min sak! Mere testing på gang, mao. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SWSTORM Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) utrolig nice blokk... ikke så dyr heller Endret 3. august 2005 av Slettet-xwByZdFZ Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. august 2005 Forfatter Del Skrevet 3. august 2005 Kort og godt vil jeg si at det er den beste du får kjøpt....... Du får den også hos cool´nsilent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå