Håvard Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Jeg fikk diagnosen "Slatters" av legen. Det er vist noe med knæra, men jeg fikk ikke vite noe mer en at jeg må holde meg aktiv.. Kan noen egentlig forklare meg hva slatters er? Endret 17. juli 2005 av Hrisebro Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Jeg har ikke så mye peil på det, men det er jo litt sært av legen å si at du har slatters, og ikke noe mer Fant følgende definisjon i en "Spør-legen-spalte": "Odd-Egil Olsen: Dette er en betennelseslignende tilstand der senen til kneskålen fester seg til leggbenet. Dette er et kjent problem blandt unge gutter som fortsatt er i vekst og som trener endel. Behandlingen går ut på å avstå fra bruk av strekkemusklene på framside lår - først i 6 uker. De fleste blir da bra, men noen må ha så mye som seks måneders fravær fra idrett. Snakk med legen din om behandlingen evt. fysioterapeut. Forebygging for å unngå nye symtomer kan være variasjon i treningen og mindre belastning på strekkemusklene." Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 tatt fra nrk.no – Dette er en betennelsesliknende tilstand i kneet som er et velkjent problem blant unge gutter som trener og fortsatt er i vekst, forklarer Odd-Egil Olsen. Variasjon i treningen og mindre belastning på strekkemusklene er ett av hans forebyggende råd mot slatters. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Ehh? Holde deg aktiv? Schlatters (er ikke sikker på stavemåten) er slitasjeskader pga. for mye aktivitet. Som regel får man kuler på beina som gjør jævlig vondt hvis man er nær ting. (Har hatt det i ca. 1.5 år nå.) Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 sjekk ut denne linken du: http://www.lommelegen.no/sl/slartikkel.asp?visart=7914 Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Jeg har slatters ( Stavemåte? ). Fikk det for 2 år siden. Jeg har en kul under venstre kneskål som er like stor som en kulemuskule... Det jeg driver med av aktivitet er fotball 4-5 ganger i uka. Jeg merker ikke noe når jeg spiller fotball, men etter trening gjør det vondt å bøye kneet. Ellers er det bare når jeg slår "slattersen" borti noe. Endret 17. juli 2005 av NorthGarden Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 holde deg aktiv? shit jeg som trodde det bare ble værre hvis du sleit på det Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Jeg skulle vist sykle litt da... Men var ikke 100 % slatters.. (hvis jeg kan si det sånn) Men takk for gode svar! Kan moderator venligst stenge denne tråden? Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Oi, jeg har også en superkul under venstre kné Vært der i ca. 1 år nå... Endret 17. juli 2005 av christer-R Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Det er sånn som jeg har i knærne mine Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Saken er løst - tråden stenges etter trådstarters ønske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg