Gå til innhold

Hva er slatters? *LØST*

Håvard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke så mye peil på det, men det er jo litt sært av legen å si at du har slatters, og ikke noe mer :hmm:

Fant følgende definisjon i en "Spør-legen-spalte":

"Odd-Egil Olsen: Dette er en betennelseslignende tilstand der senen til kneskålen fester seg til leggbenet. Dette er et kjent problem blandt unge gutter som fortsatt er i vekst og som trener endel. Behandlingen går ut på å avstå fra bruk av strekkemusklene på framside lår - først i 6 uker. De fleste blir da bra, men noen må ha så mye som seks måneders fravær fra idrett. Snakk med legen din om behandlingen evt. fysioterapeut. Forebygging for å unngå nye symtomer kan være variasjon i treningen og mindre belastning på strekkemusklene."

Lenke til kommentar

tatt fra nrk.no

– Dette er en betennelsesliknende tilstand i kneet som er et velkjent problem blant unge gutter som trener og fortsatt er i vekst, forklarer Odd-Egil Olsen. Variasjon i treningen og mindre belastning på strekkemusklene er ett av hans forebyggende råd mot slatters.

Lenke til kommentar

Jeg har slatters ( Stavemåte? ). Fikk det for 2 år siden.

Jeg har en kul under venstre kneskål som er like stor som

en kulemuskule...

Det jeg driver med av aktivitet er fotball 4-5 ganger i uka.

Jeg merker ikke noe når jeg spiller fotball, men etter trening gjør det vondt å bøye kneet.

Ellers er det bare når jeg slår "slattersen" borti noe.

Endret av NorthGarden
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...