Spirre Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Hadde håpet på at dette ble en samletråd over de forskjellige måtene å få aktivert 1280*1024 oppløsningen i diverse spill da det tydeligvis er veldig vanskelig for produsentene å legge dette inn under options på spilla de lager. ser det er noen som kikker innom denne tråden, så om du vet om en måte å kjøre opp oppløsniongen på i et spill som i utgangspunktet ikke er tilgjengelig i fra spill menyen, så post løsningen du har Endret 26. oktober 2005 av Spirre Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) tenkte at jeg kunne slenge inn formelen på 1280*1024 oppløsning i battlefield 2, bare sånn for å kickstarte tråden gå på egenskaper på exe fila til BF2 og skriv/lim inn det som mangler hos deg. du ser lett hvor det skal stå, da menu og fullscreen allerede er oppført "X:\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024 edit: skulle tro det bare var å endre tallene dersom du vil ha en annen oppløsning som spillet i utgangspunktet ikke klarer å kjøre Endret 12. juli 2005 av Spirre Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Skal sjekke det med BF2 når jeg kommer hjem. Er på jobb nå..... Ellers takk.... Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Jeg byttet fra DVI til VGA kabel... å da fikk jeg 1280*1024 i NFSU2... Folk må bare motsi meg, men det funket.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Flyttes fra generelt til PC-kategorien då LCD-skjermene har mest relevans til PCene Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Jeg byttet fra DVI til VGA kabel... å da fikk jeg 1280*1024 i NFSU2... Folk må bare motsi meg, men det funket.. jeg tror deg jeg, mene jeg har ikke lyst til å gjøre det selv, da jeg ikke spiller NFSU2 så mye at det gjør noe. hadde håpa på en enklere måte å fikse det på Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 kan vel puste liv i en gammel tråd, kan være greit å ha alt på en plass synes jeg. uansett, her er oppskrifta på å få 1280*1024 oppløsning i F.E.A.R. Du må bare editere filen "C:\Documents and Settings\All Users\Documents\Monolith Productions\FEAR\settings.cfg" sett "ScreenWidth" "1280" "ScreenHeight" "1024" Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Takk! Det funket faktisk! For å forandre oppløsning i BF2 tokk jeg bare på "fixed aspect ratio scaling", da fikk jeg opp alternativet om å bytte til 1280 i oppløsning. (hadde en middlertidig problemløsning) det var å legge en crt monitor til primary. Kunne faktisk skru av skjermen(koble ledningen ut av støpselet, men ikke vga kabelen. Det var dog noe dritt å bære med seg en lcd og crt skejrm på lan. + at det ble litt mindre fps i spillene. Funket dog bare i bf2, og ikke i fear, så jeg takker så meget! Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hvordan fikse dette i battle for middle earth da? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Hvordan fikse dette i battle for middle earth da? 5158371[/snapback] Eneste måten jeg fant var å bruke en egen crt monitor som primary (den er avslått og trenger ikke å ha i strømkabelen engang.) Ellers har jeg ikke funnet en litt lettere vei å få 1280 i oppløsning på generals og BFME. har nå en crt monitor under bordet! :!: Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Det som er rart at produsentene ikke opplyser om dette egentlig. Om hvordan vi brukere av dems produkter kan fikse problemer, ja, som detter her. Men litt Googling eller søking på HW's Forum så finner man ut av ting. Men syns produsentene bør skjerpe seg ! Men nå fikset jeg det, og det virker som bare det! Takk så meget Endret 7. februar 2006 av onyX Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 hmm forstår ikke helt problemet jeg.. er jo bare og velge 1280x1024 under grapfikk instillingene.. og jeg har lcd skjerm med DVI kabel og dette har alldrig vært noe problem Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 hmm forstår ikke helt problemet jeg.. er jo bare og velge 1280x1024 under grapfikk instillingene.. og jeg har lcd skjerm med DVI kabel og dette har alldrig vært noe problem 5569037[/snapback] virkelig? har du testa de spillene som det er snakk om her da? vet de fiksa så du fåpr 1280*1024 i spesial forces, men det er iriterende mange spill som ikke gir deg mulighet til å velge den oppløsninga.kan også hende det har blitt fiksa med patch i et og annet spill men generelt så er ikke sånt prioritert. tanken med denne tråden var å ha en slags samletråd med forklaring på oppløsningsproblemet i de mest kjente spilla, men det ble aldri no populært tydeligvis. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Vi trenger flere løsninger. Og er det noen som faktisk har noe svar på problemene da? I såfall må de komme kvikkest mulig! Det er spesielt i startegispill det som oftest skjer på har jeg oppdaget. Og det er i de spillene jeg faktisk ternger høy oppløsning. Pga bedre fps, mye bedre grafikk, større synsområde. Siden skjermkortet er så mye kraftigere en cpu lønner det seg gjerne i strategi spill å øke oppløsningen (kommer litt ann på skjermkortet), men hos meg er skjermkortene MYE, MYE bedre. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Vi trenger flere løsninger. Og er det noen som faktisk har noe svar på problemene da? I såfall må de komme kvikkest mulig! Helt enig! Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 hmm forstår ikke helt problemet jeg.. er jo bare og velge 1280x1024 under grapfikk instillingene.. og jeg har lcd skjerm med DVI kabel og dette har alldrig vært noe problem 5569037[/snapback] virkelig? har du testa de spillene som det er snakk om her da? vet de fiksa så du fåpr 1280*1024 i spesial forces, men det er iriterende mange spill som ikke gir deg mulighet til å velge den oppløsninga.kan også hende det har blitt fiksa med patch i et og annet spill men generelt så er ikke sånt prioritert. tanken med denne tråden var å ha en slags samletråd med forklaring på oppløsningsproblemet i de mest kjente spilla, men det ble aldri no populært tydeligvis. 5569168[/snapback] Satte også på 1280*1024 på min LCD-skjerm (VX924 med driverne innstallert) på BF2 uten SF. Funket ikke på Cod2, der måtte jeg ta 1280*9xx. Betydelig forskjell? Har ellers funket på de spillene jeg har prøvd (Heroes 4, Wow, Civ4, Dangerous waters ++). Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) hmm forstår ikke helt problemet jeg.. er jo bare og velge 1280x1024 under grapfikk instillingene.. og jeg har lcd skjerm med DVI kabel og dette har alldrig vært noe problem 5569037[/snapback] virkelig? har du testa de spillene som det er snakk om her da? vet de fiksa så du fåpr 1280*1024 i spesial forces, men det er iriterende mange spill som ikke gir deg mulighet til å velge den oppløsninga.kan også hende det har blitt fiksa med patch i et og annet spill men generelt så er ikke sånt prioritert. tanken med denne tråden var å ha en slags samletråd med forklaring på oppløsningsproblemet i de mest kjente spilla, men det ble aldri no populært tydeligvis. 5569168[/snapback] Har ikke testa alle spilla.. men har prøvd fear, cod2 og nfsu2 og der får jeg 1280x1024 som jeg kan velge med en gang. Kan ikke huske og ha spilt et spill uten og kunne velge 1280x1024 som oppløsning. har alldrig trengt og redigere på snartvei og sånt som dere skriver her. Så virker nesten som om dere har et slags driver problem.. Etter jeg instalerte Nvidia driveren så finner pcen skjermen min og kan si åssen model jeg har. Endret 8. februar 2006 av Handl3vogn Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 hmm forstår ikke helt problemet jeg.. er jo bare og velge 1280x1024 under grapfikk instillingene.. og jeg har lcd skjerm med DVI kabel og dette har alldrig vært noe problem 5569037[/snapback] virkelig? har du testa de spillene som det er snakk om her da? vet de fiksa så du fåpr 1280*1024 i spesial forces, men det er iriterende mange spill som ikke gir deg mulighet til å velge den oppløsninga.kan også hende det har blitt fiksa med patch i et og annet spill men generelt så er ikke sånt prioritert. tanken med denne tråden var å ha en slags samletråd med forklaring på oppløsningsproblemet i de mest kjente spilla, men det ble aldri no populært tydeligvis. 5569168[/snapback] Har ikke testa alle spilla.. men har prøvd fear, cod2 og nfsu2 og der får jeg 1280x1024 som jeg kan velge med en gang. Kan ikke huske og ha spilt et spill uten og kunne velge 1280x1024 som oppløsning. har alldrig trengt og redigere på snartvei og sånt som dere skriver her. Så virker nesten som om dere har et slags driver problem.. Etter jeg instalerte Nvidia driveren så finner pcen skjermen min og kan si åssen model jeg har. 5570298[/snapback] Det er skjermen sin feil, hvis jeg f.eks bytter skjermen min med naboens lcd skjerm (eller noen andre sin) så funker det flott, men på min skjerm så er dette problemet. Kjemperart! At absolutt jeg ikke får stilt inn. Driverene til skjermkortet er det ivhertfall ikke da, jeg har innstalert ca 10 forskjellige forceware (alltid nyeste versjon) + formatering hver måned. Skjer BARE på min skjerm, aldri hos noen av de andre, det er det som plager livet ut av meg. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) hm, så noen skjermer klarer 1280*1024 mens andre ikke? kjipt benq en min klarer det ikke automatisk i alle fall. selv ikke med benq drivere lagt inn. men uansett, dersom noen har en løsning på et eller annet spill, trenger ikke være noen som er nevnt her før, så bare post. ps: ikke post alt for mye of topic plz Endret 8. februar 2006 av Spirre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå