Flop|s Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Hei! Det er en stund siden sist jeg har hatt noen innlegg her på formet, og lenge siden jeg har bygget noe for hånd. Noen gamle travere husker kanskje Tubby som det siste oppgulpet fra min side, men det skal jeg prøve å gjøre noe med nå! Planen med Tubby var jo å lage en fullstendig komplett LAN-maskin som skulle få alle andre maskiner til å se små ut. Resultatet var at det bare ble en diger klump som absolutt ikke egnet seg for turer lengre enn til andre siden av skrivebordet. Noe lengre unna en god LAN-maskin skal du se lenge etter På en annen side hadde maskinen glimrende kjøling, god ytelse og et romslig kjøleskap. Det er de sistnevnte jeg ha lyst til å videreføre til en ny og bedre maskin; My Favourite Tree. Den vil være, om jeg får fullført prosjektet, en alt-i-ett boks i kryssfinèr! Sponsorer: Plan: My Favourite Tree 17" LCD skjerm 12v Kjøleskap Integrerte høytallere TV-Tuner m/fjernkontroll AMD system i ATX dim Alt sammen i samme boks, og som dere kan se, vil jeg at denne pc'en også skal fungere som en TV, ettersom savnet etter en TV på soverommet har blitt enormt etter jeg flyttet. Behovet for at pc'en skal være støysvak er også tilstedet, men det ser jeg ikke på som et stort problem. Uans, ta en titt på skissen og gi meg DIN mening! Oppdatert skisse Utgifter, oppdateres fortløpende (inkl frakt) - LianLi hovedkortbrett 400,- - Div verktøy 400,- - Kryssfinèr og ramme 330,- - Beis og pensel 130,- - Listverk 200,- - Tetningsringer 60,- - Knapper 150,- - Div skruer 50,- - Pensel 50,- _____________________________________ - Tilsammen: 1620,- Updates 1. update - Arbeidsbenk2. update - Hovedkortbrett3. update - Hovedkortbrett forts.4. update - Strømforsyning5. update - Gravering6. update - Gravering 27. update - Test av gravering8. update - Led's9. update - Strømforsyning ferdig10. update - Strømforsyning, bilder_______________________________11. update - Bunnplate12 update - Ramme, bunn13. update - DvD knapp14. update - Feste for DvD15. update - Harddisk feste 116. update - Rammer, movin' on17. update - Tetningsringer18. update - Harddiskfeste ferdig19. update - Frontpanel 120. update - Frontpanel 2_______________________________21. update - Frontpanel 322. update - Frontpanel 423. update - Frontpanel 524. update - Fjernkontroll25. update - Skjerm og høyttalere26. update - Bakplate/skjerm/rammer27. update - Vifter28. update - Psu-vifte29. update - Skjerm, ramme og sideplater30. update - Hardware_______________________________31. update - Høyttalere integrert32. update - "Forsterker"33. update - Formen dannes34. update - Liten bilde-updateFerdig! Endret 6. oktober 2006 av Flop|s Lenke til kommentar
MagE Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Kjekt og høre at du skal starte på et nytt prosjekt igjenn Det eneste jeg ikke har helt troen på er kjøleskapet. Skal du ha en liten LAN maskin ville jeg sløyfet kjøleskapet. Ellers ser skissen ut som en PC fra 40'tallet. Noe som er orginalt og kan bli svært bra Håper dette prosjektet blir bra Lykke til! Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Takker=) Når det gjelder kjøleskapet har du nok helt rett. Det tar helt klart endel ekstra dybde, men når det gjelder str på boksen når den er ferdig, sammenligner jeg den som en 19" CRT skjerm, både i bredde og dybde. Og det ser jeg ingen problemer med når det er LAN-tid. Dessuten så må man jo skille seg litt ut når man er på LAN, ikke alle som etter en lang omgang Battlefield2 kan strekke armene i været, åpne kjøleskapet bak skjermen og ta seg en god slurk av en iskald Heineken Lenke til kommentar
MagE Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Så sant, så sant. Skal du ha vannavkjøling i denne boksen? (som jeg mener du hadde i Tubby.) Hvilken farge har du tenkt og bruke? grå/svart? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 det der virka faktisk, jævlig kult.... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Wow! Stilig detta.. Men hva med vekt? Blir jo en slags bærbar PC, men hva tror du vekta vil komme på? Kunne jo vært en fordel å ha muligheten til å f.eks. ta av skjermen, eller andre ting som veier litt så man kan få delt PCen.. Interessant prosjekt, kommer til å følge meg! Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Det vil muligens blir for store og tunge greier slik at man fort mister interessen for den. Lenke til kommentar
ElMo,- Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) tror det vil bli kult.. ikke dropp kjøleskapet.. tror det blir utrolig bra.. Endret 4. juli 2005 av ElMo,- Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Vekta, ja... Ideelt sett burde den ikke veie så mye mer enn hardwaren man har bygget pc'en av, men kabinettet kommer nok til å veie noen kg så totalvekta kommer nok til bli litt... Kan vel ikke anslå en vekt, får ta det som det kommer. Når det kommer til å montere fra hverandre pc'en, skjermen feks, så har jeg vel ikke tenkt å lage en løsning for det. LCD-skjermen vil vel uansett ikke bli festet med mer enn 4 skruer, så i nødstilfelle vil jeg nok ikke ha store problemer Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Gleder meg te å se fantasien og kabinettet vokse fremover! Dette prosjektet skal eg følge med på! Stå på! Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Ser bra ut det der ja, gleder meg Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Takker Kribler i fingrene for å starte. Har snakket om å bygge noe som dette for en stund nå. Her kommer en litt røfflig skisse over nedre del: Her ser dere måten jeg har tenkt til å få åpnet maskinen. Har tenkt på å ha sånne hydralikk-saker som man bruker på bagasjedøra på biler festet til den øvre og nedre delen. Er vel ikke den altfor store praktiske funksjon for det, men det legger til på showoff-skalen Endret 7. juli 2005 av Flop|s Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 bare jeg som tenkte på "24monitor/kjøleskap" reklamen :!: OT: ser jo kult ut dette.. lingner litt på tobby men det gjør ikke noe kjekt med en med suport-kitten i kabinettet da (til de som ikke skjønte den siste komentaren: du må ha spilt bf2 for å skjønne den...) Lenke til kommentar
ersa Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Dette ser ut til å kunne bli bra. Gleder meg til å se resultatet. Skal kjøleskapet ha dør bak eller luke oppå? Viss døren skal være bak vil det være litt upraktisk på lan. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Dette ser ut til å kunne bli bra. Gleder meg til å se resultatet.Skal kjøleskapet ha dør bak eller luke oppå? Viss døren skal være bak vil det være litt upraktisk på lan. Jeg har tenkt meg noe i stil med den "24monitor/kjøleskap" greia. Noe med at skjermen svinger ut eller noe i den dur. Ideen til det kom faktisk en stund før reklamen, så det er faktisk ikke ripoff fra Tine. Tro det de som vil Har tenkt litt på en ide om å la kjøleskapet kjøle ned en mindre enhet igjen som bare vil ha plass til å kjøle ned en halvliter akkurat. Sånn at jeg bare kan sette boksen på toppen av kabinettet og fikse sånn at den står kaldt. Men har ingen konkrete skisser på en sånn løsning enda. Anyone? Lenke til kommentar
litland Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Dette blir skamtøft. Har tenkt litt på lcdskjerm på min Oljefat m/kjøleskap mod, der jeg fester skjermen på kjøleskap døra. Dette prosjekter er fortsatt i tenkeboxen, men ikke lagt på hylla. Trenger peeenger . Men genialt prosjekt og lykke til. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg har tenkt meg noe i stil med den "24monitor/kjøleskap" greia. Noe med at skjermen svinger ut eller noe i den dur. Ideen til det kom faktisk en stund før reklamen, så det er faktisk ikke ripoff fra Tine. Tro det de som vil Høres ut som en utrolig tøff løsning. Bare meg som ikke har sett den reklamen? Lenke til kommentar
litland Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Du kan se filmen på http://www.24club.no trykk på kino og velg filmen "24-monitorkjøleskapet" helt nederst i vinduet. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Dette var utrolig smart løsning Håper du klarer å fullføre dette, jeg vil anbefale deg til en "spacesaver" så du kan ha tastaturet under siden den maskinen krever sikkert en god del plass. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 ja, du må ha oppbevraingsplass forn mus og tastatur ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå