Gå til innhold

My Favourite Tree ¤Ferdig!¤

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er en stund siden sist jeg har hatt noen innlegg her på formet, og lenge siden jeg har bygget noe for hånd. Noen gamle travere husker kanskje Tubby som det siste oppgulpet fra min side, men det skal jeg prøve å gjøre noe med nå!

Planen med Tubby var jo å lage en fullstendig komplett LAN-maskin som skulle få alle andre maskiner til å se små ut. Resultatet var at det bare ble en diger klump som absolutt ikke egnet seg for turer lengre enn til andre siden av skrivebordet. Noe lengre unna en god LAN-maskin skal du se lenge etter :blush: På en annen side hadde maskinen glimrende kjøling, god ytelse og et romslig kjøleskap. Det er de sistnevnte jeg ha lyst til å videreføre til en ny og bedre maskin; My Favourite Tree. Den vil være, om jeg får fullført prosjektet, en alt-i-ett boks i kryssfinèr!

Sponsorer:

vendur.gif

logo.gif

netshop.gif

Plan: My Favourite Tree

• 17" LCD skjerm
  • 12v Kjøleskap
  • Integrerte høytallere
  • TV-Tuner m/fjernkontroll
  • AMD system i ATX dim

Alt sammen i samme boks, og som dere kan se, vil jeg at denne pc'en også skal fungere som en TV, ettersom savnet etter en TV på soverommet har blitt enormt etter jeg flyttet. Behovet for at pc'en skal være støysvak er også tilstedet, men det ser jeg ikke på som et stort problem.

Uans, ta en titt på skissen og gi meg DIN mening!

skisse9Liten.jpg

Oppdatert skisse

Utgifter, oppdateres fortløpende (inkl frakt)

- LianLi hovedkortbrett 400,-

- Div verktøy 400,-

- Kryssfinèr og ramme 330,-

- Beis og pensel 130,-

- Listverk 200,-

- Tetningsringer 60,-

- Knapper 150,-

- Div skruer 50,-

- Pensel 50,-

- Tilsammen: 1620,-

Updates

1. update - Arbeidsbenk
2. update - Hovedkortbrett
3. update - Hovedkortbrett forts.
4. update - Strømforsyning
5. update - Gravering
6. update - Gravering 2
7. update - Test av gravering
8. update - Led's
9. update - Strømforsyning ferdig
10. update - Strømforsyning, bilder
14. update - Feste for DvD
15. update - Harddisk feste 1
16. update - Rammer, movin' on
17. update - Tetningsringer
18. update - Harddiskfeste ferdig
19. update - Frontpanel 1
20. update - Frontpanel 2
24. update - Fjernkontroll
25. update - Skjerm og høyttalere
26. update - Bakplate/skjerm/rammer
27. update - Vifter
28. update - Psu-vifte
29. update - Skjerm, ramme og sideplater
30. update - Hardware
34. update - Liten bilde-update
Ferdig!

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjekt og høre at du skal starte på et nytt prosjekt igjenn :)

Det eneste jeg ikke har helt troen på er kjøleskapet. Skal du ha en liten LAN maskin ville jeg sløyfet kjøleskapet. Ellers ser skissen ut som en PC fra 40'tallet. Noe som er orginalt og kan bli svært bra :thumbup:

Håper dette prosjektet blir bra :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takker=) Når det gjelder kjøleskapet har du nok helt rett. Det tar helt klart endel ekstra dybde, men når det gjelder str på boksen når den er ferdig, sammenligner jeg den som en 19" CRT skjerm, både i bredde og dybde. Og det ser jeg ingen problemer med når det er LAN-tid.

Dessuten så må man jo skille seg litt ut når man er på LAN, ikke alle som etter en lang omgang Battlefield2 kan strekke armene i været, åpne kjøleskapet bak skjermen og ta seg en god slurk av en iskald Heineken ;)

Lenke til kommentar

Wow! Stilig detta.. Men hva med vekt? Blir jo en slags bærbar PC, men hva tror du vekta vil komme på? Kunne jo vært en fordel å ha muligheten til å f.eks. ta av skjermen, eller andre ting som veier litt så man kan få delt PCen.. Interessant prosjekt, kommer til å følge meg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Vekta, ja... Ideelt sett burde den ikke veie så mye mer enn hardwaren man har bygget pc'en av, men kabinettet kommer nok til å veie noen kg så totalvekta kommer nok til bli litt... Kan vel ikke anslå en vekt, får ta det som det kommer.

Når det kommer til å montere fra hverandre pc'en, skjermen feks, så har jeg vel ikke tenkt å lage en løsning for det. LCD-skjermen vil vel uansett ikke bli festet med mer enn 4 skruer, så i nødstilfelle vil jeg nok ikke ha store problemer :)

Lenke til kommentar

Takker :) Kribler i fingrene for å starte. Har snakket om å bygge noe som dette for en stund nå.

Her kommer en litt røfflig skisse over nedre del:

skisse2Liten.jpg

Her ser dere måten jeg har tenkt til å få åpnet maskinen. Har tenkt på å ha sånne hydralikk-saker som man bruker på bagasjedøra på biler festet til den øvre og nedre delen. Er vel ikke den altfor store praktiske funksjon for det, men det legger til på showoff-skalen :thumbup:

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar
Dette ser ut til å kunne bli bra. Gleder meg til å se resultatet.

Skal kjøleskapet ha dør bak eller luke oppå? Viss døren skal være bak vil det være litt upraktisk på lan.

Jeg har tenkt meg noe i stil med den "24monitor/kjøleskap" greia. Noe med at skjermen svinger ut eller noe i den dur. Ideen til det kom faktisk en stund før reklamen, så det er faktisk ikke ripoff fra Tine. Tro det de som vil :p

Har tenkt litt på en ide om å la kjøleskapet kjøle ned en mindre enhet igjen som bare vil ha plass til å kjøle ned en halvliter akkurat. Sånn at jeg bare kan sette boksen på toppen av kabinettet og fikse sånn at den står kaldt. Men har ingen konkrete skisser på en sånn løsning enda. Anyone?

Lenke til kommentar

Dette blir skamtøft. Har tenkt litt på lcdskjerm på min Oljefat m/kjøleskap mod, der jeg fester skjermen på kjøleskap døra. Dette prosjekter er fortsatt i tenkeboxen, men ikke lagt på hylla. Trenger peeenger :cry:.

Men genialt prosjekt og lykke til.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt meg noe i stil med den "24monitor/kjøleskap" greia. Noe med at skjermen svinger ut eller noe i den dur. Ideen til det kom faktisk en stund før reklamen, så det er faktisk ikke ripoff fra Tine. Tro det de som vil :p 

Høres ut som en utrolig tøff løsning. Bare meg som ikke har sett den reklamen? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...