Gå til innhold

Private mapper i WinXP og reinnstalering

Anbefalte innlegg

Hadde en mappe på harddisken min som var satt som "privat" av datasystemet, slik at andre bruker ikke skulle kunne gå inn på den, nå måtte jeg reinnstalere datasystemet og jeg får rett og slett ikke gått inn på denne mappen, dette er veldig irriterende...

jeg har prøvd å sette brukernavn og passord til det samme, og fungerer fremdeles ikke.

er det noen som har noen tips til meg?

på forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eeeh...dette er kanskje et tullete svar, men anyways: Det finnes en løsning, jeg husker bare ikke hva den var. Mener å huske det hadde noe med å se på innstillingene til hele disken (ikke bare mappen) og velge noe ala "ta kontroll over disk" ellerno sånt...(det kan være at dette er noe jeg har drømt i fylla ellerno) :p

Lenke til kommentar

Kanskje denne forklarer det bedre:

Here's how to take ownership of an NTFS object in XP Pro:

1- Log on as Administrator.

2- First you need to turn off simple file sharing if it's on. To do that, click Start | My Computer. On the Tools menu, click Folder Options, then the View tab. Go to Advanced Settings and clear the box that says Use Simple File Sharing (Recommended). Click OK.

3- Now navigate to the folder you want to own, and right click it. Select Properties from the context menu.

4- Click the Security tab, click the Advanced button, and click the Owner tab.

5- In the Name list under "Change owner to," click Administrators. If you also want to take over ownership of everything within a folder, check the box that says Replace owner on subcontainers and objects.

6- Click OK.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...