Mammuten Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Heisann! Vi følger topic, og tipser om gode krigsfilmer- Da tenker jeg på filmer som Full Metal Jacket osv osv.. Liker ordentlige krigsfilmer Anbefalninger: Full Metal Jacket Saving Private Ryan Pearl Harbor Enemy At The Gates Patton Windtalkers Den Lengste Dagen La vita e bella Pianisten Black Hawk Down Behind Enemy Lines We Were Soldiers Apocalypse Now! The Deer Hunter Platoon Paths of Glory The Thin Red Line La Battaglia di Algeri Das Boot Band Of Brothers Ran Hamburger Hill Stalingrad The Big Red One All Quiet on the Vestern-front 1930 versjonen OG 1979 versjonen er anbefalt. Ni Liv Kampen om tungtvannet (1948) The Heroes of Telemark (1965). The General (1927) Hotaru no haka (1988) Napoléon (1927) Night Train to Mundo Fine (1966) Gallipoli The Beast (meget bra film om den Sovjet - Afghanske krigen) Pork Chop Hill The Great Dictator To end all wars The Bridge OverThe Riwer Kwai Idi i Smotri Tora! Tora! Tora! Kanonene på Navarone Force 10 from Navarone War And Remembrance The General The Last Samurai Propagandafilmene fra USA fra 1950 til 1970 (artige for å få seg en god latter): They Were Expendable The Green Berets Where Eagles Dare Dirty Dozen Flere som har noen gode filmer på lager? Takker for alle bidrag Mvh, Mammuten! Nå begynner det og bli mange filmer her.. På tide og komme seg ut og hente noen da! Jeg editerer posten, og legger inn de forslagene som kommer inn.. Endret 29. juni 2005 av Mammuten Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Kan ta å anbefale et par annerledes/ukjente krigsfilmer jeg da: The General (1927) The Deer Hunter (1978) Hotaru no haka (1988) <- Verdens beste krigsfilm! Napoléon (1927) All Quiet on the Western Front (1930) Night Train to Mundo Fine (1966) <- Måtte bare ha med denne MST3K-klassikeren! Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Saving Private Ryan. Band of brothers. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Apocalypse Now! The Deer Hunter Platoon Paths of Glory The Thin Red Line La Battaglia di Algeri Das Boot Har hørt svært gode ord om Idi I Smotri, men har dessverre ikke sett den selv. Noen av mine valg er vel diskutable som rene krigsfilmer, men synes de var verdt å nevne uansett. Men du mener Pearl Harbor er en god krigsfilm, eller en god film i det hele tatt? Hoj. Edit: Harbour eller Harbor? Hm. Endret 25. juni 2005 av Zaeira Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Saving Private Ryan er den best IMO Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Behind Enemy lines ? Black Hawk Down ? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 We Were Soldiers Den der med de to sniperene under 2verdenskrig. (Husker aldri hva den heter ) Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Du tenker på Enemy At The Gates? Den er jævelig bra iallefall "Vasilij" elns heter han ene.. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Du tenker på Enemy At The Gates? Den er jævelig bra iallefall "Vasilij" elns heter han ene.. Jepp, det er hovedpersonen. Han er visst en liten legende i Russland, og riflen hans er å se på et krigsuseum i St. Petersburg eller Volgograd elns. ] Behind Enemy lines ?Black Hawk Down ? Black Hawk Down er grei, men den andre er ikke så veldig bra Edit: Harbour eller Harbor? Hm.Det spørs vel om det er engelsk eller amerikansk. Tror Harbour var amerikansk og harbor engelsk, eller omvendet. Samma det Endret 25. juni 2005 av Imposter Lenke til kommentar
pekle Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Ikkje direkte krigsfilmar, men iallfall krigstematikk: La vita e bella & Pianisten Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Du tenker på Enemy At The Gates? Den er jævelig bra iallefall Veldig bra film. Ed Harris spilte den tyske sniperen. Forruten de som allerede er nevnt vil jeg anbefale "Windtalkers" og "Den lengste dagen". Sistnevnet er i s/h, og gir en nærmest dokumentartisk skildring av D-dagen. Eller er det verd å nevne "Patton" med George C. Scott i den Oscarbelønnede hovedrollen, selv om handlingen er mer rettet mot personen Patton enn som en ren krigsfilm. "Das Boot" er jo en virkelig godbit, og så er det jo mesterverket over alle mesterverk i skildring av krigsscener, "Ran". Men historiske japanske oppgjør er vel litt på siden av det som blir spurt etter. Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) hamburger hill stalingrad Endret 25. juni 2005 av fenris1979 Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Den der med de to sniperene under 2verdenskrig. (Husker aldri hva den heter ) Saving Private Ryan? Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Tror heller det var Enemy At The Gates.. Jeg husker ikke 2 snipere ifra Saving Private Ryan Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 (endret) Tror heller det var Enemy At The Gates.. Jeg husker ikke 2 snipere ifra Saving Private Ryan Ja, det kan hende Men var det ikke to snipere i saving private ryan også? Når han tyske sniperen blir skutt i øyet av han amerikanske sniperen? Endret 25. juni 2005 av Røvenskiold Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Nå ble jeg usikker... Mye mulig, men det er jo ikke det Saving Private Ryan er kjent for isåfall, er vel mer kjent for snipere den Enemy at the gates.. Ville nå da jeg svart hvis noen hadde spurt meg.. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Tenkte på Enemy the gates ja! Husker ALDRI hva den heter for noe den er hvertfall kongebra! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Du tenker på Enemy At The Gates? Den er jævelig bra iallefall Veldig bra film. Ed Harris spilte den tyske sniperen. Forruten de som allerede er nevnt vil jeg anbefale "Windtalkers" og "Den lengste dagen". Sistnevnet er i s/h, og gir en nærmest dokumentartisk skildring av D-dagen. The Longest Day Men at noen anbefaler Windtalkers som en seriøs krigsfilm? Btw: Harbor = US Harbour = GB (som regel er "ou" staving engelsk... Color/Colour f.eks.) Lenke til kommentar
andesam Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Som nevnt; La vita e Bella (), vakker film! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå