Makky Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Skal inn på en av harddiskene mine, men får denne mld: "The disk structure is corrupted and unreadable" Starta "cmd" og skrev: chkdsk G: /F /R Men får denne feilmld: "Corrupt master file table. Chkdsk aborted. Finnes det andre verktøy man kan kjøre for å rette opp feilene som har oppstått i løpet av natta mens maskina var slått av? Er dette noe tegn på at disken kommer til å si takk for seg? Endret 18. juni 2005 av Makky Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 ------------------------------------------------------------ TA BACKUP AV VIKTIGE FILER FØR DU GJØR NOE !! ------------------------------------------------------------ Du kan prøve å boote fra Winxp Cden Trykk R "to repair Windows installation" når du får opp en valgmeny trykk 1 og enter når den spør om win installation Og trykk enter deretter ved Admin Passord ----------------------------------------------------------------------------------------- VIKTIG !! SØRG FOR AT DU SKRIVER INN RIKTIG STASJON PÅ DEN DISKEN SOM ER FEIL SÅ DU IKKE TAR DEN ANDRE DISKEN OG MED / C:\ = MAIN DISK ---------------------------------------------------------------------------------------- Nå kan du skrive inn følgende: fixboot G:\ (hvis det er G:\ det er feil på ) Når det er gjort så skriver du inn fixmbr G:\ (hvis det er G:\ det er feil på ) Hvis du får feilmelding etter at du har prøvd å skrive inn kommandone at disken ikke er tilstede eller noe så kan du laste ned Partiton Magic 8.0 og og velge disken som er feil på og check disk for erros og se om det hjelper Hvis ikke det hjelper så kan du laste ned file scavenger som er ett verktøy for henting av data fra skadet Harddisk Lenke til kommentar
Makky Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Ok, takk for fremgangsmåte. Jeg ikke tatt backup av noe på den disken ettersom jeg ikke kommer inn på den, eller finnes det andre måter? Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 (endret) Backup da mente jeg backup av ( filer som er viktig for deg ) på Harddisken som windows kjører på i tilfelle uheldig å kjøre noen kommandoer på den disken og ikke den som er feil Endret 19. juni 2005 av Gforce Lenke til kommentar
Makky Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 men "repair" funksjonen skal vel ikke i utgangspunktet slette noe, den bare gjennoppretter systemfiler og innstillinger til default, eller tar jeg feil? Men selvfølgelig, det kan jo hende at en microsoft ansatt har sovet når han programerte og det er en bug der Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Men selvfølgelig, det kan jo hende at en microsoft ansatt har sovet når han programerte og det er en bug der Man vet egentlig aldri med sånt nei :S Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Stenges grunnet brudd på tre-ords-regelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg