MrQuote-on-Quote Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Fant noen stilige bilder på internett av en helsprø rundkjøring i england, som jeg har vanskelig for å tro kan fungere noe bra... man må jo bli helt forvirret. Forestill deg at du kjører i England. Du er allerede forvirret nok av å måtte kjøre på venstre siden av veien. Så ser du dette skiltet: Du spør deg selv: Hva venter meg nå? Og etter noen meter kommer du hit: Det finnes visstnok 3 eller 4 slike i England. I Swindon, i London, i Cardiff og nær Southampton. I midten er kjøreretningen motsatt av den engelske normalen, dvs. man kjører samme vei rundt i midten som man er vant med her i Norge. De er sprø i England Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Er dette den mest effektive formen for rundkjøringer? (i stor skala) Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Har ikke peiling... kan ikke forstå hva som kan være bedre med denne enn å bare ha en svær normal rundkjøring, kanskje med 2 eller 3 felt. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Det er det sprøeste jeg har sett i hele dag Blir man ikke fort desorientert i en sånn runding da? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Synes nå den så ganske så oversiktlig ut jeg Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Kjære?? Hvor mange runder har du kjørt nå?? Jeg vet ikke gullklumpen!! Finner du kompasset?..... osv Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 poor leno: Haha Tror letteste vei her er å blåse i oppmerkingene og kjøre strake veien over til dit man skal Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Ah, fant en side her som forklarer hvordan en slik rundkjøring kan fungere: http://www.roundabout.net/DIBcounterflow.html Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) AAAAAAAhhhh! Men da så!!! Endret 5. juni 2005 av Poor Leno Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hadde nok vent meg til det, men hadde sikkert også stusset litt første gang jeg kom dit. Og det er jeg helt sikker på at P-in-P hadde gjort også. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 aah.. en egen vei for turister og en egen for proffe/engelskmenn.. hva er poenget med det!? Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Menes nok at turister kommer til å ta den røde løypa fordi de er uerfarne og vet ikke hvordan man kjører i slike rundkjøringer, mens de som er vant med dem tar den gule løypa og sparer kanskje litt tid. Er ikke slik at det er en egen vei reservert for turister Ytterløypa brukes dersom du skal fra en avkjørsel til naboavkjørselen. Endret 5. juni 2005 av jonmagne Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Menes nok at turister kommer til å ta den røde løypa fordi de er uerfarne og vet ikke hvordan man kjører i slike rundkjøringer, mens de som er vant med dem tar den gule løypa og sparer kanskje litt tid. Er ikke slik at det er en egen vei reservert for turister Ytterløypa brukes dersom du skal fra en avkjørsel til naboavkjørselen. ja de erfarne sparer kanskje hele 15sekunder.. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Har du sett folka i England kjøre eller????? Hvis du går på rødt og de ser deg, er det ikke snakk om å bremse ned nei!!!!!! De presser gassen i bånn!! Har selv opplevd det! Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Hmm... min erfaring fra England er at sjåfører der generelt sett er mer forsiktige, har ikke opplevd noe slik du nevner. Spesielt høflige er sjåførene dersom de ser at du kjører i en utenlandsk bil, da gir de god plass og opptrer forståelsesfullt. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Det er godt mulig! Men jeg hadde ikke bil, jeg gikk, og det var i London! Ikke noe forståelse der nei! Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg har ingen planer om å dra til England for å kjøre, det er sikkert! Den rundkjøringen så jo helt forferdelig ut. Men skulle vel alltid klart det tenker jeg. Lenke til kommentar
e321 Skrevet 11. juni 2005 Del Skrevet 11. juni 2005 Er det ikke sånn den fungerer da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå