Gå til innhold

Mimre-tråden. Diskuter gamle og kjære spill

Anbefalte innlegg

I denne tråden kan man diskutere gamle spill man har et kjært forhold til. Fortell gjerne litt om hva spillet går ut på, og når det kom ut.

Hvorfor liker du spillet så godt? Spiller du det fortsatt?

Her er det bare å prate i vei. :)

Selv ønsker jeg å ta for meg et spill jeg nevnte i en annen tråd, "Den lengste reisen".

*copy, paste*

Norsk eventyr spill i sci-fi sjangeren. Kom ut i år 2000 eller der omkring. Det er helt utrolig bra. Om man spiller det feilfritt bruker man minimum 52 timer på å gjennomføre spillet. Sier litt om hvor stort det er. ;)

Utrolig bra historie, og ikke minst den vakre grafikken som den gang var veldig langt forut for sin tid. Jeg elsker dette spillet. :love:

Linker:

link

link2

link3

bilder:

longestjourney-3.jpg

longestjourney-4.jpg

arcadia12b.jpg

the_longest_journey_2.jpg

Endret av flodhest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ÅÅÅH.. CIV og civ2 WEEE.. det var kose spill det..

har jo fortsatt civ2 og spiller det med jevne mellomrom da men fortsatt.. ååh gromspilla det.. husker jeg satt på 386`en og kosa meg med civ. også på gammal pc med civ2 også kom multiplayer gold versjonen ut en gang også, det var gøy det.. hadde jeg bare hatt noen å spille med annet en et tilfeldig offer av en kamerat og min bror da, som var håpløs han også..

men gud så gøy det er.

strategisk som fan er det også, meget stor forskjell på noen som har litt peil og noen som ikke skjønner democracy fra feudalism.. :\

også må du ha litt stil over det også.. kan ikke bare "knuse" fienden.. du må jo ha alle wonders og utklassere fienden så de trygler deg om nåde i det du kjøper opp byene deres og ødelegger de du ikke vil ha.. *kosetanker*

også det kule med det er at det e rutfordrene men likevel ikke umulig for nybegynnere pga meget velbalanserte vanskelighets grader.. har fortsatt et par å vokse på jeg så jeg har mye spilling foran meg om jeg vil.

men ja.. det var min mimre historie.

har flere også da men civ2 er viktigst..

Lenke til kommentar

Grim Fandango. Har ikke spillt det på en stund men jeg vet ikke hvor mange timer jeg satt med det. Laget av de samme som lagde monkey island, full throthle osv

For de som ikke har testa det er det fullt gangbart i dag også

Lenke til kommentar
hadde jeg bare hatt noen å spille med annet en et tilfeldig offer av en kamerat og min bror da, som var håpløs han også..

En venn av meg elsker det spillet. Jeg kan sende han til deg :p

Hmm er det ikke mulig å spille det over internett? Jeg tror du ihvertfall kan gjøre det med de siste spillene i serien.

Baldurs gate!

Der har du en tidløs klassiker :love: *mimre*

Hvorfor jeg liker spillet?

Pågrunn av stemningen, det enorme området, valgene, eventyret, følelsen av å lese en ordentlig god bok av Tolkien og mye mer.....

Så klart jeg spiller det enda :thumbup:

Endret av Gammelsko
Lenke til kommentar

moderne dere er ;p

tankwars og keenspillene var jo bare de beste. Setlers på amiga var heller ikke dumt

Andre på pc var jo ski or die, california games og space invaders

Edit Og ikke glem prince of persia, det var jo helt umulig å klare det på 60min så det ble koder som bare det shift+l etc, så var det no greier man måtte skrive for å starte det i kodemodus :p

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
Duke Nukem 3D :love:

Hender jeg å to andre spiller det når vi er på lan partyer :w00t::thumbup:

Åja! Får ikke snakke om det første Wolfenstein-spillet. Husker det var mye oppstyr på nyhetene om at det spillet var altfor voldelig og bla, bla, bla. :p

Moro å lese hva slags forhold forskjellige folk har hatt til diverse spill!

Lenke til kommentar

ikke så veldig gammelt, men Operation flashpoint må være det spillet jeg har hatt best spillopplevelser med. En slik perfekt blanding av realisme og eventyr. Man føler en utrolig spenning når man prøver nye oppdrag, planlegger nøye og gir alt for å klare det på første forsøk.

Oj, nå må jeg bare finne goty boksen og installere igjen, har ikke prøvd spillet på nesten et år :dribble::love:

Håper 2'ern blir like bra!

Lenke til kommentar

Hender jeg å to andre spiller det når vi er på lan partyer  :w00t:  :thumbup:

Åja! Får ikke snakke om det første Wolfenstein-spillet. Husker det var mye oppstyr på nyhetene om at det spillet var altfor voldelig og bla, bla, bla. :p

Ja! Wolfenstein! Husker dere Hitler. Var han ikke en cyborg eller noe med to minigunnere? Og de tjukke damene og labyrintene og hundematen og og....

Lenke til kommentar

Har det første Wolfenstein spillet på en cd et sted... (En cd med ca. 250spill) :w00t:

Morro det å..

Men liker Duke Nukem 3d best....

Spilte "Den lengste reisen en stund, og Broken Sword II, som er eldre en "Den lengste reisen", og det var morro det å...

Ble fort lei av sånne "trykke seg frem spill"...

Litt off topic..

Men hvis det var så mye snakk om at Wolfenstein "1" spillet var så voldelig...

Har de testa HL2, Doom 3, cs, og lignende spill :p ??

Lenke til kommentar

Husker godt Microprose soccer på C64 - det ble arrangert relativt hyppige turneringer blant gutta i gata. Skikkelig top-down fotballspill med instant replay og en bananskru som overgikk det meste - det var mulig å få ballen til å skru så mye at den begynte å gå bakover!

Husker fortsatt scoringsteknikken med å gå på skrå opp til venstre og deretter opp til høyre før man satte den i kassa. Dersom laget var skikkelig dårlig (Oman, f.eks.) gikk det tre ganger før A.I.-en tok deg :)

Lenke til kommentar

Du fulgte mye med på nyhetene da du var 6 år? :D

Lenke til kommentar

Du fulgte mye med på nyhetene da du var 6 år? :D

Hehe, igrunn ikke, men det værste er at jeg faktisk husker at jeg så noe om det spillet på tv, at det var mye vold i det og greier.

zeph: nydelige bilder!

Lenke til kommentar

Har en forkjærlighet for et spill jeg hadde på kassett til C64... Dessverre måtte jeg levere inn kassettspilleren for å få meg diskettsatsjon, så jeg fikk aldri spillt det etter det... Scooby Doo!

Du løp rundt i et hus og drepte spøkelser hvis du hadde scooby snacks, eller løp for livet fra dem hvis du var tom... Var utrolig artig en gang i tiden. (Men har aldri turt å laste ned en emulator for å prøve det igjen, i tilfellet magien da forsvinner)

Ellers var jo Dune2 (både pc og amiga) et spill som slukte mange timer. Og hvor irritert vi (jeg og noen venner) når en sandworm kom og spiste opp harvesteren vår... Gode minner :)

(Ser at noen andre har trukket frem WC2, som var et utrolig spill. Sammen med C&C var det stort sett det det gikk i på lan og via modem (både null- og telefon-))

Ang. civ, må jeg nesten trekke frem Colonization! Hvor mange timer som har "gått tapt" i det spillet kan jeg ikke begynne å gjette. Musikken, stemningen, settingen. Utrolig bra! Spiller det faktisk av og til.

På amigaen var det også mange morsomme, hvor North & South dukker opp som en av perlende. Siden ingen jeg kjente hadde instruksjonsboken var det ingen av oss som virkelig forstod hvordan vi skulle spille det, men på tross av det var det fortstatt morsomt!

Avslutningvis har jeg lyst til å trekke frem et annet spill som jeg tror fulgte med en 8086 til en kompis, "beast". Du skulle dytte på blokker og drepe (bl.a.) "H" fiender ved å lukke dem inne, og presse sammen blokken... Det var utrolig utfordrende, med tanke på at jeg ikke var vant med et tastatur og måtte lete etter omtrent hver tast for hvert trekk... Men det fikk meg hekta på data :p

Endret av Mr.Garibaldi
Lenke til kommentar

ååh jaaa :D colonization.. mmm tobacco var gode penger det.. :D

også north&south var konge.. ta toga og forta og sånn .. morro..

husker også det var mange kule arkade spill på amigaen som ble spillt.. også seff det at det tok uendelig lang tid (og et program) for å kopiere noe over på en diskett..

også de gamle kasett spillerene til c64 var gode de også.. bittelitt før min tid, var fortsatt litt ung på den tiden 6-7 år. :\

men jeg husker vi brukte det..

Lenke til kommentar

Åååå jeg husker Settlers på Amiga :love:

En kamerat av meg hadde det på broren sin Amiga. Det må være det mest fengende spillet jeg har prøvd. Gud så fort tiden gikk.

Lastet det nettopp ned fra internett, mimre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...