_Talon_ Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Æsj, galvanisk korrosjon høres uhyggelig ut, og når jeg står på tampen til å bestille vannkjøling bekymrer dette meg. I følge Microplex ( link )vil kombinasjonen kobber/aluminium i samme vannkrets føre til galvanisk korrosjon, og dette er jeg selvfølgelig ikke villig til å betale for! I min vannkjøling skal følgende blokker brukes sammen: Swiftech CPU-blokk MCW6000P og AC aquagrATIx, 9800/Pro/XT Håper dette kan avkreftes eller at noen vet hva jeg kan gjøre for å forhindre dette problemet som jeg slettes ikke vil ha i min vannkjøling. EDIT: Batterivann og frostvæske skal selvfølgelig benyttes i 'loopen'. Endret 29. mai 2005 av _Talon_ Lenke til kommentar
MagE Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Aluminiumen er anodisert. Den "isolerer" aluminumet fra "kobbervannet." Dessuten er risikoen for Galvanisk korrosjon minimal. Tror du kommer til og bytte vannkjøling før noe skulle skje (om det i det heletatt skulle skje noe) Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Som Skrue sier, ikke hell oppi saltvann, så går det nok bra Lenke til kommentar
_Talon_ Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) MagE: Takker, meget oppklarende svar! mr1989: hehe, han har et poeng! Endret 29. mai 2005 av _Talon_ Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 i og med at thermaltake bigwater leveres me kobberblokk of aluminiums radioator regner jeg med at det går fint å bruke de to sammen. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 De rørene som vannet går igjennom i radiatoren er kobber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå