Gå til innhold

Poll: Har du ulovlig programvare?


Har du ulovlig programvare?  

921 stemmer

  1. 1. Har du ulovlig programvare?

    • Ja
      834
    • Nei
      88


Anbefalte innlegg

I lys av seneste tids utestengelser av enkelte forummedlemmer på grunn av diskusjon rundt ulovlig programvare, vil statuere et lite poeng her.

VG Nett hadde for en stund siden en spørreundersøkelse angående dette, hvor langt mer enn halvparten svarte at de hadde ulovlig programvare. Men dette er ikke VG Nett, dette er et forum for PC entusiaster.

 

La meg ha sagt først som sist at jeg ikke har noen problemer at reglende er slik som de er. Jeg skjønner utmerket godt behovet for retningslinjer og regler i ethvert forum, anarki er for naive tenåringer som ikke helt har perspektiv på ting. Likevel vil jeg statuere et lite eksempel her, og mangel på esprit de corps hos de som håndhever reglene.

I svaret på denne tråden, svarer du på følgende ja/nei spørsmål:

 

1)Har du ulovlig programvare, inkludert nedlastede musikkfiler og sikkerhetskopier av egne program.

 

2)Hvis ja, har du noen gang spredd ulovlig programvare?

 

Kun ja/nei, så skal vi lage litt statistikk her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

1. Ja

2. Ja

 

Long long time ago, Jeg hadde C64, så byttet kopierte jeg et spill fra kasett til kasett i 2 kopier. den ene beholdt jeg selv, den andre ga jeg bort til en venn... nå... fornøyd?

Lenke til kommentar

Spørsmål 1: Ja, ikke lite heller;)

Spørsmål 2: Ja, nesten like mye som over.

 

Bare 18% av programmene på pc'en min er lovlige. Altså ikke lastet ned ulovlig,kommet fra en brent cd eller cracket.

 

0% av spillene mine som jeg har inne har jeg kjøpt.

 

Bare 4% av mp3'ene min er såkalt backup av mine egne cd'er.

 

0% av filmene min er mine egne backup.

 

ca.(gidder ikke telle)6-8% eller mindre av mine cd'er er orginale.

 

Sånn går det med folk som sitter med ADSL eller høyere! :wink:

 

(Bønnfaller moderatorene om å ikke banne meg fordi jeg driver med warez. Jeg har da ikke publisert noe ulovlig materiale her)

 

Til slutt:

...men jeg er ikke stolt av det. Om jeg bare hadde hatt pengene til programmvarene så ville jeg kjøpt de, men det er ikke så inderlig lett for en student.

 

[ Denne Melding var redigert av: ZerBox på 2002-07-16 19:07 ]

Lenke til kommentar

1* JA.........

2* JA...........

 

Det sier seg selv at når du har muligheten for å skaffe deg et program gratis,gjør du heller det enn å kjøpe det for feks 8-10 000.

 

Men-jeg har faktisk lastet ned warez som har vært så gode,at jeg har gått hen å kjøpt dem (pitte pitte litt samvittighet har jeg :wink: )

 

[ Denne Melding var redigert av: HeDo på 2002-07-16 18:24 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...