Gå til innhold

Offisiell beklagelse til Lokaltog

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

En gang i tiden var jeg ute og surfet som vanlig. Plutselig en dag fant jeg hjemmesiden til Lokaltog. Jeg fattet interresse for siden hans, og da fant jeg "hat-lista", "min fremtid", og "dette skal jeg finne opp" og ble inspirert av dette. Så jeg tenkte at jeg kunne lage til noe lignende selv på min hjemmeside.

Så når jeg kikket på Lokaltogs hjemmeside i dag så merket jeg at mitt navn var der. På en liste over folk som direkte hadde kopiert innhold fra hjemmesiden hans. Jeg hadde kun brukt siden hans som et eksempel, og hvis Lokaltog ikke liker det så respekterer jeg det.

"Kopien" min er nå fjernet, og dette er min offisielle beklagelse til Lokaltog.

Kopiering er slemt, inspirasjon er noe helt annet! (Dog noen kan føle seg "kopiert" noen ganger)

Lokaltog: Jeg elsker ideen bak siden din, og håper du tar imot unnskyldningen min.

:blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis Lokaltog «hater» deg for å ha stjålet kode, så håper jeg Lokaltogs hatliste betyr svært lite for Lokaltoget personlig.

Men hvis det derimot ikke gjør det, regner jeg med å havne der personlig selv, nå...

Lenke til kommentar

LoS: På hvilket grunnlag uttaler du deg? Om jeg ikke husker helt feil, var det snakk om at mange av punktene på hatlista var direkte kopiert. Det var mao. ikke bare ideen.

Lokaltog er ikke den som skriker om plagiat først...

Edit: Når det er sagt - hvorfor kan vi ikke bare legge denne saken død?

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Må nok si meg enig i at enkelte virker alt for nøye.

"Å nei, det er en S i det nittifjerde ordet på ITavisen.nos forside, den er jo helt klart kopiert fra min side!" :realmad:

Men på en annen side kjenner ikke jeg til denne saken, så ...

Lenke til kommentar
Deg om det. @ LoS

resol: Men han hadde ikke en liste med de samme navnene, eller? :wee:

jepp samme navn! :p

kunne vel tatt dette på mail? eller er det veldig viktig for fornærmede å bevise at han ble bøffa fra?

Lenke til kommentar

LoS: Hadde det vært en annen som hadde sagt det samme som deg, kunne det hende jeg ville høre, men det virker som om det du poster i WDS utelukkende er negativt, så jeg gidder ikke.

Som sagt, om jeg husker rett var det snakk om at flere av punktene var kopiert, og jeg tviler på at Pepsien fant på de samme syke hatobjektene som Lokaltog :)

Ja - vi har fått med oss at du gir en lang en i kopiering, men det er vitterlig en individuell sak, og for mange er prinsippet overordna omfanget.

Lenke til kommentar

Jeg ikke er med i den gruppen av dere som aldri har noe annet å gjøre enn å si dere enige med alle andre i gruppen deres, og jeg beklager for det. Om jeg har noe å utsette på noen ting så ønsker jeg å si hva jeg mener en ting, selv om dere ikke bryr dere fem flate øre. Kan være kjekt å ha minst en person som tør å ikke være som alle dere.

Og nei, jeg gir ikke langt faen i kopiering. F.eks foco.no sin kopiering, ser jeg på som kopiering. Om du benytter deg av samme oppsett på siden din som jeg gjør på 'om meg' på siden min, driter jeg lang fart i. Det finnes faktiskt ting som kan være likt ved en tilfeldighet og. Om du skriver at du liker å spille trommer, og jeg liker å spille trommer, men at jeg har med litt mer informasjon enn deg, og du syns at denne informasjonen er morsom/nyttig/etc. så kan du bare få lov til å skrive med det.

Lenke til kommentar
Jeg fattet interresse for siden hans, og da fant jeg "hat-lista", "min fremtid", og "dette skal jeg finne opp" og ble inspirert av dette.

Pepsien innrømmer det, og jeg sier det er ok. Hva er problemet da?

Poenget (slik jeg ser det) er at det iallefall går an å spørre før man låner innhold på denne måten. Jeg er ikke veldig vrien å ha med å gjøre hvis man enten a) spør pent om lov først, eller b) legger igjen en link til hjemmesiden min og skriver at en er inspirert derfra. Det som plager meg er når jeg plutselig bare blir gjort oppmerksom på at noen har "blitt inspirert" uten å i det hele tatt si ifra til meg på forhånd.

I tilfeller som det her er det lettere å få tillatelse enn tilgivelse av meg, ikke omvendt. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Pepsien innrømmer det, og jeg sier det er ok. Hva er problemet da?

Poenget (slik jeg ser det) er at det iallefall går an å spørre før man låner innhold på denne måten. Jeg er ikke veldig vrien å ha med å gjøre hvis man enten a) spør pent om lov først, eller b) legger igjen en link til hjemmesiden min og skriver at en er inspirert derfra. Det som plager meg er når jeg plutselig bare blir gjort oppmerksom på at noen har "blitt inspirert" uten å i det hele tatt si ifra til meg på forhånd.

I tilfeller som det her er det lettere å få tillatelse enn tilgivelse av meg, ikke omvendt. :)

Jeg forstår også Lokaltog syn på saken. Idéen er ganske unik, så den gjennkjennes lett liksom. Nå har jeg beklaget meg, og Lokaltog godtok det. Noe mer er det vel ikke å si?

(Jeg hadde ikke beklagt meg om jeg syntes det var feil).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...