Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en skrur seg RETT AV, sekunder etter oppstart

Anbefalte innlegg

!!NEED HEEELP!!

Jeg skrur på PC-en. Windowsen starter. PC-en holder seg kanskje i ca. 2-4 minutter før den skrur seg av. Det kommer ingen feilmeldinger, spesielle lyder eller lignende før den skrur seg av. Den skrur seg RETT av, for å si det sånn. *knips* , så er den av... :no:

I går prøvde jeg å skru den på igjen etter at den i 5minutter var avslått. Da holdt den seg kanskje i 6-10 minutt (lenger enn 2-4 minutter i hvertfall) før den skrudde seg av. Så det ser ut til at PC-en holder seg litt lenger når den har vært skrudd av en stund... :hmm:

Jeg fikk en feilmelding om et virus ca. 10 minutt før den første gangen restarta. Det var fra Norton AntiVirus, men det stod at viruset var "automatic deleted"...

...Jeg husker ikke hva viruset het. sitter på en annen PC nå...

Problemet mitt nå, er å prøve å GJØRE TING PÅ PC-en I DET HELE TATT... Jeg kan f.eks. ikke scanne den for virus før den skrur seg av. Dessuten har jeg 7GB med musikk (8 døgn sammenhengende musikk ) som jeg helst ikke vil miste. Men jeg ser likevel formatering på som siste utvei for dette problemet...

PC-en:

Intel Pentiuom 4 - 2.80GHz

512 MB ddr RAM

NVidia 5200 - 128MB

120 GB HardDisk

På forhånd, takk for alle svar som kommer! Det tar ikke noe lang tid å skrive et par ord!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ehh.. ok.. kan du forklare litt mer hva

- for liten psu Og

- defekt ram

er for noe? føler meg dum som ei ku... :whistle:

Hvis du har 2 rambrikker i maskinen, ta ut den ene og prøv den i de forskjellige slottene. Deretter gjør du det samme med den andre brikken. Har du bare en brikke kan du kanskje låne en brikke fra en annen persons data :innocent:

Evt skifte bios!

Tror du kan glemme psu, da de komponentene du har ikke bruker så mye strøm.

Lenke til kommentar
Er nok et Blaster, Sasser virus du har på pc`n din...Har du kjørt alle windows oppdateringer?? Hvis ikke så bør du det...Siden pc`n din slår seg av etter 2-3 minutter så er det jo avhengig av linjen din hva du rekker og laste ned på disse sekundene...Prøv og last ned Blaster oppdateringen herfra eller Sasser herfra...

Lykke til :thumbup:

hm... Sasser-oppdateringen er for Win2000.

Jeg glemte selfølgelig å si at jeg har WinXP Professional OG WindXP home edition innstallert på PC-en :dontgetit:

jeg føler meg kravstor nå. :blush: men du har ikke TILFELDIGVIS samme Virus-oppdateringa (Sasser) til WinXP også? Bare hvis du orker å lete... :hmm: ...

Når det gjelder Blaster-oppdateringa, kommer det bare "finner ikke server" når jeg prøver å laste ned den... Bruker Windows-nedlastings programmet (standard) :hmm:

Lenke til kommentar

det vil si: jeg fikk til å laste ned oppdateringa på maskinen jeg sitter på nå, men det gjenstår å få den over på maskinen min som er infisert av viruset... Sorry hvis du misforsto! hehe!!

Lenke til kommentar

men er det noen som vet et mønster for når PC-en slår seg av??

f.eks. hvert fjerde minutt?? - men det tviler jeg sterkt på... :nei:

Men jeg ringte en venn av meg. han bablet noe uforstående om at viruset slo av maskinen når den sjekker internettkoblinga..

TROR han sa "internettkoblinga", men jeg hørte ikke helt hva han sa... :whistle:

Skjønte ikke helt hva han mente.. Gjør noen andre det??! :dontgetit:

Lenke til kommentar

HAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAHAHAHAHIHIHIHIHOHOHOHOHOHOOOO :tease::tease::tease::tease:

PC-en FUNKER NÅ!!! HOHOOOOOOOOOOOOOOOO :w00t::w00t::w00t:

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :thumbup::thumbup::thumbup:

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :):):yes:;):p

(Kjørte Norton Ghost og "restored"dataen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...