Gå til innhold

ustedalen.com med nytt design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Istedenfor å bare endre størrelsen på bildet vha. width og height, lag dem mindre i et program!

 

Oppløsningen på bildene er 2048 x 1536px, og bildene er store å laste (ikke for meg, jeg har rask inet, men det finnes faktisk dem med modem som hadde brukt et par "år" på å laste siden)

 

EDIT: Dessuten er det ene bildet linket til localhost. "file:///C|/Documents%20and%20Settings/Jon/Mine%20dokumenter/Hjemmeside/Templates/2741/images/caco_02.gif"

 

EDIT 2: Designet var enkelt og greit, men med mindre Marlboro er relevant for siden din, så burde ikke dette være noe du ser på første side :p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Istedenfor å bare endre størrelsen på bildet vha. width og height, lag dem mindre i et program!

 

Oppløsningen på bildene er 2048 x 1536px, og bildene er store å laste (ikke for meg, jeg har rask inet, men det finnes faktisk dem med modem som hadde brukt et par "år" på å laste siden)

Går det ann og endre størrelsen i photoshop cs? Isåfall hvordan?

Lenke til kommentar

Først og fremst bør du gjøre noe med størrelsen på bildene. Ser at du har brukt store bilder og forminsket de med height og width-attributten. Bildene burde vært forminsket med et bildebehandlingsprogram da du ikke trenger å ha de så store og lastetiden vil reduseres.

 

Ellers er designet ganske kjedelig. Mye hvitt og standard blåfarge på linkene gjør det hele lite spennende. Bildene er fine, men bør som sagt forminskes.

 

Menyen er også kjedelig og ser litt tilfeldig plassert ut. Du burde også fått inn en doctype :)

 

Edit: På "kontakt oss" hadde det sett bedre ut med en annen tittel enn template040

Edit 2: Etter Pepsien (igjen :p)

Endret av <ingve>
Lenke til kommentar

Designet er laget ved hjelp av tabeller, som ikke er semantisk korrekt. Det designet er jo også mulig å lage med CSS.

 

Forandre bildestr. slik i photoshop:

File-->Save for web-->litt nede til høyre er det en boks (der det står Image size): trykk der det står det. Så er det bare å skrive inn det som er passende.

 

Så slipper du det digre bildet, gikk rimelig tregt hos meg. Har modem fortsatt skjønner dere :(

 

edit: Leif var her for å sidet på den måte :)

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar

Du ser jo selv at dette ikke ser ut. Fontene som er brukt i menyen og i footer er ikke pene, de blir i tillegg kantene og ekkel når dem er så små. Du må i tillegg gjøre noe med a:link (forandrer på egenskpene til ei lenke) på menyene.

 

Hvorfor har du laget en kantete og fæl logo når du kunne brukt vanlig tekst i stedet? Ser bedre ut. Gidder ikke si noe om resten av bildene.

 

Hadde du fjernet alt untatt teksten i midten, hadde dette vært en ganske ok side.

 

Sorry, men kan ikke si noe annet enn det jeg føler. Selv om du måtte være fornøyd med resultatet.

Lenke til kommentar
Har oppdatert siden deluxê, ink. design og bildestørreøse.

Hva synes dere?

 

(NB: fotografier funker ikke som den skal)

En ber bare ikke om kritikk på en template en ikke har laget selv. Crappy header, og menyalternativene kommer på engelsk før bildene blir lastet. Templaten er også skikkelig grell, definitivt ikke noe jeg ville valgt på min hjemmeside, for å si det sånn.

 

Edit: jalla tabellsuppe og utdatert kode generelt forbedrer ikke inntrykket.

Edit2: Få en skrivekyndig venn til å lese korrektur for dere, for språket på siden suger (for å si det mildt).

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Du har gått fra noe virkelig ille, til noe veldig ille. Forskjellen er ikke stor.

 

Igjen, fonttypene enkelte steder er ikke pene. Feks over menyene, det ser jo ikke ut, sant?

 

Hvorfor "Ustedalen Prodction" (tips: Ustedalen Production), når resten av teksten er skrevet på norsk?

 

Strekene i bakgrunnen gir meg dårlige vibrasjoner. Benytt en enfarget bakgrunn, eller striper som går skrått nedover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det første jeg legger merke til er at websiden dine går mot alle regler som finnes! Nordmenn og 90% av verden leser fra venstre til høyre, derfor skriver vi fra venstre til høyre. Når teksten høyrejusteres ser det helt invalid ut, og det blir vanskeligere å lese. Fiks!

 

Det andre er at teksten på "meny-toppene" er hvis, på orange! Det egner seg heller ikke, og blir vanskelig å lese.

 

For det tredje hater jeg ferdige design som bare er lastet ned og slengt inn på en side med litt av din egen tekst på.

 

Siden validierer heller ikke.

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldingen (selv om den ikke var så god. :roll: ) Må si meg enig at det ikke er verdens beste hjemmeside, men den er det beste jeg har lagd.

Ja, jeg har brukt en template.

Jeg synes det er veldig greit og enkelt, istendenfor å lære meg htmlkoder, siden jeg har laget hjemmeside i to mnd :innocent:

Derfor synes jeg det er greit og gjøre noe enkelt, for å så gå over til noe litt mer avansert litt senere.

 

Jeg vet at det er noen skrivefeil der (utrolig nok, rettskriving har jeg ofte vært flink til).

 

Men er det noen som kan si ordrett hva som er feil der og hvorfor?

Gjerne sett opp en liste, sånn at jeg kan endre på det.

(Vet at de fleste er imot templates, og at de fleste sier det, så utelat det :D )

 

 

Må hvis sitte i noe titals timer for å lage en ny side nå :no:

 

Edit: Kan jo også ærlig innrømme at jeg lagde siden i design viewet, vis folk lurte :p

Endret av tn_00
Lenke til kommentar
Kan jeg spørre hvor gammel du er? Få en eldre kompis til å gjøre dette. Helst en som kan det. For det virker som om du ikke vil lære.

 

Vi har kommet med masse konkret.

Jeg er 16 år, og jo, jeg vil lære.

Men man begynner ikke rett på avid xpress hvis du vil redigere video.

Man begynner ikke rett i snowboard parken hvis man vil lære å stå på ski.

Skjønner?

Det er ikke snakk om å ikke ville lære, men å begynne i det små, for så å bygge seg opp :innocent:

Lenke til kommentar

Ingardj: Hvorfor så strenge krav? Mange her på forumet (i alle fall noen), inkludert meg, begynte i det minste med WYSIWYG-sider som nok aldri validerte.

 

La folk få lære i sitt eget tempo. Ofte kan det være lurt å faktisk begynne med WYSIWYG for å forstå sammenhenger osv. før man hiver seg ut i det som for noen er et sant «kodehelvete».

 

 

Hvis du (trådstarter) likevel vil begynne rett på og lære deg HTML og CSS, ga Ingar deg en fin link :)

Lenke til kommentar
Ingardj: Hvorfor så strenge krav? Mange her på forumet (i alle fall noen), inkludert meg, begynte i det minste med WYSIWYG-sider som nok aldri validerte.

 

La folk få lære i sitt eget tempo. Ofte kan det være lurt å faktisk begynne med WYSIWYG for å forstå sammenhenger osv. før man hiver seg ut i det som for noen er et sant «kodehelvete».

 

 

Hvis du (trådstarter) likevel vil begynne rett på og lære deg HTML og CSS, ga Ingar deg en fin link :)

Kravene var jo ikke akkurat så strenge. Gav han bare tips, hvorfor kaste bort år på å sette sammen endeløse tabeller, når han kan begynne på css-baserte sider ?

 

Btw, Jeg heter Ingard! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...