sluffy Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Ja, da laget jeg en tråd om diverse harde elektroniske musikksjangre. Altså, Hardtrance, Hardhouse, Hardstyle og Hardcore (hadde jeg glemt noen da?). Her kan vi vel stort sett diskutere musikk, events, DJer og produsenter. Og liste opp favoritter og anbefalinger. Et par sanger som ofte blir spilt her er: DHHD - LSD Yoji Biomehanika - Hardstyle Disco Yoji Biomehanika - Go Mad! Yoji Biomehanika - Ding A Ling (DJ Scot Project Mix) Luna - Mindspace Pavo & Zany - Big Fat Bass Pavo and Blutonium Boy - Floorkilla (Blutonium Boy vs DJ Neo Mix) Lenke til kommentar
EivindO Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Maja Ratkje... temmelig hardt for øret Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Eller Jazzkammer for den del. Kanskje på tide å sjekke samarbeidet mellom Marhaugh og Ratkje (All Men Are Pigs). Lenke til kommentar
diversity Skrevet 10. mai 2005 Del Skrevet 10. mai 2005 Jeg synes drumnbass er hardt nok så: Teebee, bad company, dillinja etc er bra Lenke til kommentar
W Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hardcore: Anbefaler cdene til Thunderdome. Har mange av dem selv, sinnsykt mye kult på dem. Anbefaler disse sangene: The Prophet - I Like It Loud Dj Promo - Emotions Over Anger OHM - Trip To Paradise (DJ Weirdo & DJ Sim Hardcore Revival Mix) Technohead - I Wanna Be A Hippy DJ Weirdo & DR Phil Omanski - Young Birds Buzz Fuzz - Jealousy (is M.F.) (Neophyte Remix) 3 Steps Ahead - Drop It [Original Mix] Thunderdome - Happy Hardcore Mix 96 FULL Happy Hardcore: Dr. Phil Omanski - Let It (Short Hard Disco Mix) 01 - Critical Mass - Burning Love Love Decade - See Me Jumping Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hardhouse har jeg hørt endel på, ihvertfall UK-Hardhouse. Om du vil ha noe hardt og vilt er det en DJ/Artist med navn "Ingo". Kan komme med litt annet snart, men nå er jeg nødt til å komme meg ut Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Det finnes veldig mye innenfor det som kan beskrives som hard, elektronisk musikk. Hører EBM med her, som f.eks. Lassigue Bendthaus og Project Pitchfork, eller er dette for forskjellig fra det andre som er nevnt? Hvis ja, hva med en liten presisering i emnefeltet. Får inntrykk av at det som er nevnt er trance/techno/house-varianter, som stilmessig er ganske forskjellig fra EBM. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Hmm... Jaja, da får vel jeg nevne en annen type hard elektronisk musikk, som jeg aldri har sett noen andre her på forumet like... Dark & Twisted Psytrance! Kindzadza Osom Psykovsky Quasar Ocelot Matutero Savage Scream og mange fler... Om jeg skal nevne 1 sang, som troligvis er den (en av dem iallefall, du finner jo maaange) villeste så ville jeg kanskje sagt Osom - Over Game. Psykotisk! Ellers så har det akkurat kommet ut 2 nye ultraville samlealbum...: Alien FM og Karmageddon - Mixed by Goa Gil Unleash the darkness Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Kan remse opp litt forskjellig hardhouse (mest fra UK).. Tidy Boys vs. Tidy Girls - Blow Ya Load Ingo - Song 14 Ingo - Like This Ingo - 48hrs Ingo - Repeat Ingo - Move Ingo - Now Is The Time Ingo - Crazy Fuck Ingo - Vertigo Ingo - Boom Lisa Pin-Up - Baddest Mutha (Ingo RMX) Lisa Pin-Up - Baddest Mutha BK - Blow da Joint BK - Revoultion The 49ers - I Get The Music (BK & dBm Mix) Mauro Picotto - Pulsar (OD404 Mix) Mauro Picotto - Baguette (Ikke så veldig hard) Yoji Biomehanika - Hardstyle Disco Storm - Time To Burn (Nick Sentience Mix) BK & Andy Farley - Beef Jerky Nick Sentience - Discotech Chris C - A Drop of The Hard Stuff Chris C - Freefall (Beatniqz Mix) Ricky Le Roy - Metempsicosi <-- Baaass RR Fierce - Neuronex (Nick Sentience Mix) Paul Glazby - Kick It Andy Farley - Bring It Back Rim Shot - Everybody On The Floor (Rachel Auburn Mix) Rachel Auburn - Lexa Lexa Rachel Auburn - Bass Keeps Pumpin Rachel Auburn - Porcelain Signum - What Ya Got 4 Me?! Angel Deluxe - I Wanna Be With You (Brain Bashers Remix) Steve Blake - Expression (F1 Mix) 12 Inch Yhumpers - 9 Beats to Bar (Paul Glazby Mix) Det får holde for denne gang edit: Vi slang på litt mer vi .. ogsåå la vi på tykk skrift på de beste Endret 11. mai 2005 av Stish Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Selv takler jeg ikke HardHouse. Syntes det virkelig er bånn i bøtta... :S Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Selv takler jeg ikke HardHouse. Syntes det virkelig er bånn i bøtta... :S Vel.. Smaken er som baken. (noe som forholdsvis blir sagt flere ganger om dagen her ) Endret 11. mai 2005 av Stish Lenke til kommentar
embark Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Selv takler jeg ikke HardHouse. Syntes det virkelig er bånn i bøtta... :S Er nesten enig med deg på den. Men det er noe som er bra, da. Særlig hardt er det vel heller ikke (?). Men hardstyle, : Ado The Dream Andrea Montorsi Dana Dark Oscillators Deepack ("The Prophecy" er konge!) DHHD DJ Isaac DJ Zany Donkey Rollers High Voltage Luna Southstylers Technoboy The Moon Forresten er det mye bra innen hardtrance. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 (endret) Selv takler jeg ikke HardHouse. Syntes det virkelig er bånn i bøtta... :S Er nesten enig med deg på den. Men det er noe som er bra, da. Særlig hardt er det vel heller ikke (?). Jo..? Kommer jo helt ann på hvem du hører på. Hardhouse kan variere veldig. Selvom det ikke er vill musikk og masse greier oppåhverandre (sånn som happy hardcore f.eks) så kan det fortsatt være hardt Titt litt innom Ingo som jeg nevnte over, det er ganske hardt.. (Nå tror jeg litt av det er litt mer hardt en hardhouse da, vet ikke helt hvilken kategori jeg skal putte det i) Endret 11. mai 2005 av Stish Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Noen som tok seg tid til å høre på samplesene jeg linket til? Særlig Dylalien - I i only had a brain på Karmageddon er syk Lenke til kommentar
embark Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Noen som tok seg tid til å høre på samplesene jeg linket til? Særlig Dylalien - I i only had a brain på Karmageddon er syk Den var syk, ja. Litt for syk for meg, takk. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Selv takler jeg ikke HardHouse. Syntes det virkelig er bånn i bøtta... :S Når jeg så denne tråden skjønte jeg at det kom til å komme et svar som det der Lenke til kommentar
embark Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Selv takler jeg ikke HardHouse. Syntes det virkelig er bånn i bøtta... :S Når jeg så denne tråden skjønte jeg at det kom til å komme et svar som det der Ja, det er fordi Hardhouse er en sjanger folk har veldig splittede meninger om. Det kan høres billig og "plastikk"-aktig for noen, mens det kan vere knall for andre. Sånn er det vel egentlig når det gjelder alle sjangre, men jeg føler det kommer ekstra godt frem når det er snakk om Hardhouse. God harhouse sang: Nino Lopez Project - Experience (Wild Club Mix) Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Selv takler jeg ikke HardHouse. Syntes det virkelig er bånn i bøtta... :S Når jeg så denne tråden skjønte jeg at det kom til å komme et svar som det der Ja, det er fordi Hardhouse er en sjanger folk har veldig splittede meninger om. Det kan høres billig og "plastikk"-aktig for noen, mens det kan vere knall for andre. Sånn er det vel egentlig når det gjelder alle sjangre, men jeg føler det kommer ekstra godt frem når det er snakk om Hardhouse. God harhouse sang: Nino Lopez Project - Experience (Wild Club Mix) Selv er jeg ikke tilhenger av "vanlig Hardhouse". Den hardhousen jeg liker er fra følgende labeler: Nukleuz Tidy (Det lablet er genialt, hør på noen samples som ligger i shoppen dems ) Og de i den duren. Altså man kan høre god forskjell mellom "UK-Hardhouse (som er nevnt over)" og Hardhouse som ligger på vanlige samleplater. Jeg føler at mange får et feil syn på hele hardhouse greia fordi de starter å høre på de værste hardhouse sangene som er kjdelelige og Men jeg er fullstendig forelska i UK-hardhouse, så kan godt hende det bare er jeg som tuller.. Om warez var lov å diskutere kunne jeg gjerne lagt opp litt diverse ting men.. Disse albumene er verdt å sjekke ut: - Tidy Boys The Annual - Tidy Girls The Annual - Tidy Vision - Music For a Harder Generation - Extreme Euphoria I, II, og III Lenke til kommentar
W Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Anbefaler disse albumene: Tidy Boys - A Higher State of Consciousnes Tidy Boys - Live @ The Weekender Keep It Tidy 1, 2, 3 og 4 Tidy Trax vs Frantic - Paul Maddox & Tom Harding Det blir nesten ikke bedre! Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Tidy er vel Hardhouse på sitt "største". Det er jo klart det største og mest kommersielle plateselskapet i verden for hardhouse! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå