Gå til innhold

Hvor stor motor kan en bella arrow ha?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg slenger meg på disse trådene om hvor stor motor man kan ha på forskjellige båter, etc.. :)

Det jeg lurer på som emnefeltet sier så lurer jeg på, hvor stor motor min Bella Arrow kan ha? Har en 50 hk på den fra før av som er ganske så stor i størrelsen og veier minst 75 kg.

Håper noen som har vært borti denne båttypen kan svare meg på dette spørsmålet som jeg har lurt en god stund på. Er en litt sjelden båt dette, men jeg tar sjangsen. :)

Jeg har jo sett hurrycane 470 båter har hatt 100 hk, som er like stor som min og like lav i vannet som min er, noe som jeg har sett.

Takker for hjelp på forhånd! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er laget mange typer Bella Arrow (15-16fot) og noen av de er lettere. Noen er også svakere rundt akterspeil og akter på sidene.

De fleste er "godkjent" for 60hk, og med tyngre vil den ligge veldig lavt i vannet.

Lenke til kommentar

Oh, da så.. Min ligger ganske så lavt i vannet.

Hvordan vet du dette da?

Hvordan ser de forskjellige typene ut a? Jeg har en Bella Arrow, 15 fot, men vet ikke hvordan de andre typene ser ut?

Hvor kommer egentlig denne båttypen fra og hvem er det/har produsert dem?

Lenke til kommentar

Har hatt en BA. Det er en ok lett-speedbåt, men har sine feil som alle merker. Du kan jo kjøre med større motor, men du har vel også merket at bølger ikke er båtens spesialitet. Legg en jernlodd eller noe slikt på en 25kg i brønnen for å se hvor lavt den ligger.

Mener at den ble produsert i halvfabikata på 80-tallet. Noen har ballasttanker ol. Er vel produsert i nordskandinavia.

Lenke til kommentar

Har ikke merket et eneste problem med den jeg, men den ligger ganske lavt i vannet bak altså. Jeg syntes den går perfekt gjennom bølger. Den skjærer jo seg rett igjennom takket være det store v-skroget!

Vet ikke helt hva du mente med "feil"..?

Lenke til kommentar

Joda, skroget tar godt generelt og bølger opp til en viss str går greit. Men kan du kjøre i store bølger uten at bauen skvetter opp vann?

Det som er dumt er at de sluttet å lage den før de fikk vekk alle de små konstruksjonsfeilene. Mener å ha hørt at dette kommer av at at den ikke ble CE-godkjent i slutten av 80-tallet.

Lenke til kommentar

Ok, da vet jeg litt mer. :) Du aner vel ikke hvem som pruduserte Bella arrow og om de holder på enda med andre båter?

Jeg har sett at når jeg stopper opp på bølger kommer det en god del vann over baugen.

Men om jeg kjører rett på så er den helt perfekt, kjører rett igjennom! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

kjenner folk som har hatt bella arow...bellaen går best med 60hk...uansett om du setter på større motor vill den ikke gå noe bedre....med 60hk skal den gå på sitt beste..ikke vits med større motor...hva går båten din med 50hk nå??...tror jeg har fått med meg at bella arow er sperret på 45knop...

ps:hurricane 470 er det ikke vits i å ha større enn 90hk på...di går ikke noe fortere med større motor uansett ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...