Gå til innhold

Siemens M65 test

Anbefalte innlegg

Som grunnlag for testen er malen laget etter Admin’c sin S100 test.

Innledning:

Merk dere at dette er min subjektive mening om telefonen. Jeg føler ikke noe behov for å si hvor lenge jeg har testet telefonen. De fleste jeg har/har hatt holder nokså kort tid, så er ikke snakk om en måneds bruk før lager testen.

Jeg kommer heller ikke til å teste java ytelsen på telefonen. Karaktersetning er et holdepunkt for om jeg opplevde telefonen som noe spesielt, gjennomsnittlig eller dårligere enn hva jeg kunne forvente av telefonen

Modell: M65

Produsent: Siemens

Eventuell link:

Design 5/10

Støtsikker telefon i grå og oransje farge. Telefonen er omgitt med en metallramme, som visstnok skal fungerte dempende hva angår støt. Tastene er faktisk veldig behagelige, og det samme med joysticken. For meg var ikke metallrammen alene noe bekreftelse for holdbarheten, men forsterket inntrykket om at telefonen kunne tåle litt mer. Resten av telefonen minner en del om M45 i måten den er laget.

Skjerm og menyer/oppsett 5/10

Skjerm og menyer er kliss lik det S65 sine er. Eneste forskjell blir at du her ser menyen i farger.

Maskinvare og tilbehør 2/10

Med telefonen kommer det som er standard. En lader, et batteri, telefonen osv. Dog følger det med et ekstra sett med plastikk beskyttelse i tilfelle du skulle miste låsmekanismen, eller den som skal inn på bunnen av telefonen.

Telefonen i seg selv er kjapp, og veldig god å skrive sms med. Interessant blir det når jeg fant ut at telefonen ikke kunne skille mellom o og ø, eller se forskjell på når sms kom inn på telefonen. Dette fulgte 2 S65 telefoner, og de 2 M65 telefonene jeg hittil har hatt. Verksted besøk, software og andre forsøk har vært nytteløst. Jeg fant riktignok en funksjon for sortering, men dette hjalp ikke i det hele tatt.

Dette skuffet veldig. Når det gjelder batteriet så har jeg inntrykk av at dette er oppskrytt. Mitt batteri takler ca 2 dager med normalt bruk. Dette syns jeg personlig er litt for dårlig.

Teknologi 5/10

Telefonen er utstyrt med det ”simpleste” av teknologi. Gprs for data og mms, Irda og inngang for kabel. Kabel følger ikke med, så det må du kjøpe selv. Softwaren får du på medfølgende CD.

Nyttefunksjoner og Underholdning 6/10

Med telefonen får du noen java programmer. Ene er et sykkelprogram som gjør at telefonen blir en sykkelcomputer. (krever ekstrautstyr, som koster rundt 200kr) Kommer tilbake med test av det utstyret neste helg.

Med telefonen får du tre spill. Siemens 3D ralley, Stack Attack og Turrican2004.

Kamerafunksjon 5/10

I likhet med Nokia 9500 så er det vga oppløsning på M65. Kameraet gir kurant kvalitet, men ikke noe oi opplevelse.

Konklusjon 4/10

Telefonen i seg selv er veldig bra for friluftsmennesket. Likevel trekker dårlig software veldig ned. I dag burde man kunne forvente at telefonen kan norsk alfabet og klokken/dato.

Ser man bort i fra det at telefonen er bygget for en støyt, så er det meste gjennomsnittlig ved denne telefonen. Det som trakk meg mest til denne er at jeg liker meg på rollerblades og sykkel. Derfor er jeg ofte utsatt for situasjoner hvor det å miste noe er sannsynlig. Da er det praktisk med en telefon som kan tåle det.

edit: problemene med sms stempling er identifisert. Det viser seg at enkelte 65 telefoner og enkelte sms sentraler samarbeider veldig dårlig

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

kanskje gammelt nytt for de fleste, men ingen andre har nevnt det så jeg tar det med jeg :dontgetit:

i en test i en eller annen avis for en tid tilbake viste det seg at telefonens metallramme forsterket støt istedenfor å beskytte mot de. :whistle: resultatet var at mobilen tåler mindre fall en en eller annen nokiatlf som ikke er ment å være støtsikker. :love:

forøvrig kjenner jeg flere som har telefonen og et fåtall er fornøyd med den. det jeg har hørt de har klaga på er batterilevetiden. :w00t:

kameraet og skjermen slår nokia 5100 og 5410 langt ned i treskoa, men det skal jo ikke så mye til. :dribble:

Lenke til kommentar

gjengivelse fra brev til Siemens i dag

Hei igjen,

Det virker som jeg har funnet roten til problemet med batteriet.

Normalt så greier det nye batteriet seg veldig bra, men straks jeg bruker bike o meter så forsvinner så å si hele batteriet på 1 time. Er dette korrekt?

Har sjekket at skjermen ikke står med lyset på.

Når det gjelder sms problemet er det tilbake. Men for å ungå sjekke telefonen enda en gang på verksted så har jeg bedt operatøren om å sende saken til teknisk, samtidig som de sender nye sim kort.

De skal prøve å få oversendt dokumentasjon på hvorvidt feilen er hos dem, eller i telefonen.

telefonen er fin den, men gud som de feilene er irriterende ass

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...