TeppeTor Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Altså, hvis jeg skal kjøpe ny, noen forslag? Kan ikke være dyr, med andre ord, helst temmelig rimelig. Kan jeg sette inn en sempron istedet? Eller fungerer ikke det? Lenke til kommentar
tness Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Hvilket hovedkort har du? Jeg vil tippe du har et HK som støtter fsb på 133, da kan du sette inn en duron eller en XP cpu, hastighet opptil 1800. Men dette blir bare ren gjetting, siden du overhode ikke la med opplysninger som kunne ha bidratt til et fornuftig svar. Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Hvis du poster hvilket hovedkort du har så ville det være enklere for oss å finne en ny CPU til deg! Så lenge hovedkortet støtter CPU'en kan du vel sitte inn hva du vil, og alle CPU'er som ditt hovedkort støtter er temmelig billig (går utifra du skal bruke samme hovedkort som 1,3 din bruker i dag) -MortenGj Lenke til kommentar
TeppeTor Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 (endret) Hehe, sorry. Var faktisk på vei inn for å redigere innlegget nå. Uansett, hovedkortet er som følger: Hovedkort Asus A7V-VM Kan legge inn litt mer info om pc'en min mens jeg først er i gang: 512 mb kingston sdram 1x 40 gb harddisk 1x 7 gb harddisk Utroooolig sugent skjermkort (skal byttes ut med 6600gt/9800 pro til uka) prosessor, se overskrift Endret 4. mai 2005 av TeppeTor Lenke til kommentar
tness Skrevet 4. mai 2005 Del Skrevet 4. mai 2005 Har pr i dag samme HK, har Raid på mitt, står som server. Jeg hadde en XP2000, 1667 Mhz, i følge asus sine sider støtter dette HK XP2100 som kjører på 1733 mhz, jeg kjøpte en Duron 1800, den fungerer helt fint, kjører på korrekt klokke hastighet. Sempron kan muligens gå på dette kortet, noe usikkert? Lenke til kommentar
TeppeTor Skrevet 4. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2005 Ey, flott å vite. Men, viktig dette om sempron også, fant en ganske fin sempron prosessor (1,75 ghz) som jeg virkelig trenger, sett at den fungerer som erstatter til athlon. Lenke til kommentar
tness Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Har prøvd en Barton, den funka ikke på mitt HK. Men funker ikke Sempron, så er det vel på tide å oppgradere HK og RAM, sjekk komplett, og dema seksjonen. mye billig og bra. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 5. mai 2005 Del Skrevet 5. mai 2005 Hehe, sorry. Var faktisk på vei inn for å redigere innlegget nå. Uansett, hovedkortet er som følger:Hovedkort Asus A7V-VM Kan legge inn litt mer info om pc'en min mens jeg først er i gang: 512 mb kingston sdram 1x 40 gb harddisk 1x 7 gb harddisk Utroooolig sugent skjermkort (skal byttes ut med 6600gt/9800 pro til uka) prosessor, se overskrift Link til spec for ditt hovedkort: HER! Som du ser så er hovedkortet ditt utstyrt med VIA KM 133A-Chipset. Den raskeste prosessoren du kan sette på denne maskinen er antakeligvis en AMD Athlon T-Bird 1,4GHz. Ikke mye bedre enn det du har, mao. De nyeste Sempron-prosessorene, eller Athlon XP hvis du skulle få tak i en brukt, vil nok ikke virke. Og så bruker PC'n din gammeldags SDRAM! Jeg vil anbefale deg å bytte "hele schmæla", med både hovedkort, prosessor, RAM, grafikkort, PSU. Det vil si at du likegodt kan kjøpe deg ny maskin. Et par forslag: komplett "Din Side"-PC Tundra Gamer PC Lenke til kommentar
tness Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hilram, det du skriver her, er feil, jeg har samme HK, med samme chippsett som jeg skrev tidligere i denne tråden, hvis du har lest det da. I følge ASUS sine sider så støtter HK XP2100. Jeg trodde ikke jeg kunne kjøre duron1800 på riktig klokkehastighet, men det gjør den. Så min konklusjon er at dette HK ville ha støtta en XP2200, kanskje mer, multipliern går opp til 14-15 hvis jeg ikke husker feil, med den nyeste BIOS vel og merke. Så ditt svar var nok litt på tryne Hilram Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 6. mai 2005 Del Skrevet 6. mai 2005 Hvis du ser i svaret mitt, så har jeg sagt "vil nok ikke virke". Spesielt gjelder det Sempron-prosessorene i dag som alle har 333MHz FSB. OK, så kan han kanskje til og med kan kjøre Athlon XP 2100 på maskinen sin. Denne går på 1,73 GHz. Men da må han lete på bruktmarkedet. (Og så må han oppgradere BIOS på hovedkortet. ) Den lille forskjellen fra en 1,3 GHz Athlon til en 1,73 GHz Athlon er nok ikke verd alt bryet. Konklusjonen blir likevel at jeg tror TeppeTor gjør lurt i å bytte hovedkort, CPU og minne i "en smell". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå