Joffer Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Vet ikke om det er spurt og svar om dette før (sikkert det, men da kan kanskje noen poste en link, for jeg fant ikke noe med søk). Jeg har et Thermaltake Armour kabinett, og i toppen av dette er det uttak for hodetelefon, mic, 2 usb og 1 fw. Jeg får bare lyd ut dersom jeg kobler høytalerene i hodetelefonuttaket. Nada lyd om jeg bruker noen av de 6 utgangene bak på PCen. Jeg har koblet hodetelefon- og micuttaket inn på det som på hovedkortet heter 'Front Panel Audio Connector'. På ledningen fra kassa har jeg to ledninger som ikke er koblet til, 'RETURN L' og 'RETURN R' På hovedkortet så er ingenting koblet til 'BLINE_OUT_L' og 'BLINE_OUT_R'. Etter manualen til kassa, så skal 'RETURN R' kobles til 'LINE_IN R', men dette finnes jo ikke på hovedkortet. Jeg ønsker som dere kanskje skjønner at høytalerne skal kobles til bak, og at jeg fra tid til annen skal ha mulighet til å koble til hodetelefoner i toppen. Hvordan fikser jeg dette? Endret 5. august 2005 av Joffer Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Ingen som har koblet til noe på FP_AUDIO connectoren på A8N-SLI Deluxe? Hovedkortet mitt tok kvelden så jeg har fått nytt og holder på å installere det nå. Da vil jeg ha det ordentlig med en gang siden jeg forrige gang kun kunne ha lyd ut fra hodetelefonutgangen på kabinettet etter at jeg hadde (feil-)koblet (sansynligvis) Er det noen som har FP_AUDIO connectoren koblet mot lydutganger på kabinett? OG som kan bruke lydutgangene bak (på hovedkortet)? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Jeg har kobla til FP-audio, men jeg må innrømme at siden jeg satte sammen PCen for tre måneder siden har jeg enda ikke giddet å koble til høyttalerne Bruker bare hodetelefoner koblet til frontpanelet. Kan sjekke når jeg soser hjemom og se om bakpanelet virker eller ikke. Lenke til kommentar
Obix Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Har samme oppsett som du og har koblet som følger: Frontpanel -> Hovedkort EAR _L -> Line out_L RETURN_L -> BLINE_OUT_L EAR_R -> Line Out_R RETURN_R -> BLINE_OUT_R og selvfølgeligt GND til GND. Det fungerer utmerket men du må huske at når du kobler til hodetelefonen så kobles lyden bort fra bakpanelet. Det vil si ingen lyd til høyttalerene når headsettet er i bruk Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 AKKURAT slik jeg vil ha det! Har samme oppsett som du og har koblet som følger: Frontpanel -> Hovedkort EAR _L -> Line out_L RETURN_L -> BLINE_OUT_L EAR_R -> Line Out_R RETURN_R -> BLINE_OUT_R og selvfølgeligt GND til GND. Det fungerer utmerket men du må huske at når du kobler til hodetelefonen så kobles lyden bort fra bakpanelet. Det vil si ingen lyd til høyttalerene når headsettet er i bruk Men slik jeg hadde det før hovedkortet tok kvelden, så fikk jeg bare lyd ut av hodetelefonuttaket. Prøvde alle 6 utgangene bak, samt RealTEK saken som kunne detektere hva som stod i utgangene... fikk nada lyd. Men skal prøve slik du har beskrevet. [OT] Har også fjernet varmesprederen på CPUen så nå håper jeg at jeg kan klare å overklokke min 3200+ (2GHz) høyere enn 2.43 som jeg stoppet på sist, og det med vannkjøling. En kamerat klokka opp til 2.5GHz med vanlig boxed-vifte Lenke til kommentar
Obix Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Muligens det er en feil i pluggen på frontpanelet. Hvis den er defekt så kan feilen være at lyden som kommer opp til frontpanelet ikke går i retur til hovedkortet når headsettet er frakoblet. Dette kan og bør vurderes hvis du fortsatt har problem. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Ja det er sant. Nå skal jeg koble som du har gjort, og for all del håpe at det funker, for jeg er mektig lei av å mekke inne i kassa. Det blir veldig mye arbeid når en har vannkjøling, både på cpu og vga. Men om jeg husker rett så kan det rett og slett være at jeg ikke koblet alle 4 kontaktene (pluss ground)... bare 2 + ground... vi får se når jeg kommer hjem fra jobb... kl 23.. om det ikke blir en tur ut på byen istedet... Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 jeg har samme hovedkortet, og får heller ikke lyd bak, kun øverst på kabinenettet der jeg har 2 usb, fw, og innganger til mic og headsett mic inngangen fungerer ikke. kun bak! merkelig! Lenke til kommentar
Obix Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 jeg har samme hovedkortet, og får heller ikke lyd bak, kun øverst på kabinenettet der jeg har 2 usb, fw, og innganger til mic og headsett mic inngangen fungerer ikke. kun bak! merkelig! For å få mic i frontpanel til å fungere må du enable mic2 i lydoppsettet. Ellers når det gjelder lyd til bakpanelet så er det avhengig av et signal tilbake fra frontpanelet. Om en kun har en ledning for hver kanal fra frontpanel så må jumper som står mellom BLINE_OUT_L og Line out_L samt BLINE_OUT_R og Line out_R ikke fjernes. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 5. august 2005 Forfatter Del Skrevet 5. august 2005 Glemte helt å poste resultatet: Det funket! Nå kan jeg bruke lydutgangene bak. Da var det bare jeg som tenkte litt feil når jeg installerte det siste, samt at ASUS og Thermaltake (mitt kabinett) har en litt rar måte å navngi ting på. Så Obix - TAKK! Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Reviver denne tråden igjen. Jeg har kobla slik det står i manualen, men har fortsatt lyd fra fronpanel og fra hk-kontakten. Er dette med at man automatisk kutter lyden bak en native funksjon på hk, eller kreves det drivere? Jeg får uansett ikke lyden bak til å kutte ut på mitt a8n sli deluxe kort... Noen som har noen tips utover det som står her? Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 Da har du et lite luksusproblem mest da i forhold til det jeg hadde.. Den enkleste løsningen er jo å slå av forsterkeren/høytalerene som er koblet til bak når du bruker headset Men direkte tilbake til problemet ditt.. hvordan kabinett har du? Det kan være det er forskjell på hvordan kabinettene håndterer lyd i front.. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Det er jo forsåvidt ikke no problem, bare utgagnen takler å sende signal til både headset og anlegg de gangene jeg svitsjer over. Merka at det ble en lite dropp i signalstyrke når jeg kjører på begge utgangene, men det er sikkert ikke skadelig, håper jeg Har forvrig et CoolerMaster Centruion 530 kabinett. Alle pinnene på front-kontakten der er separate, og ejg har dobbelsjekka flere ganger at jeg har kobla riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå