Gå til innhold

The Elder Scrolls 1 - Arena gratis download

Anbefalte innlegg

Vet dere at dere kan laste ned gratis fullversjonen av Arena? På Bethesdas sider.

Trenger et program som heter Dosbox, men de linker til det også! :)

btw: Dere må skrive "mount c /mappen til spillet" for å få det til!

Skriv "a" for å starte spillet. Mulig det trengs noen andre instillinger for å få til lyd da, men det aner jeg ikke hvordan man skal få til.

http://www.theelderscrolls.com/downloads/downloads_games.htm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det lagger noe j*vlig til meg! Noen andre som har det samme? Jeg har ikke kalibrert noe som helst da. Kanskje jeg skal gjøre det? *har ikke lest readme heller* :blush:

Du må sette opp CPU cyclene til Dosbox, trykk CTRL+F12 (CTRL+F11 for å senke)

Da speeder dosbox opp spillet... Slet også med det, men det stod i readme'n til Dosbox :D

Jeg kjører på 35000 cycles nå, default var vel 5000.

edit: typo

Endret av Saddlefall
Lenke til kommentar

Har lest den.

Men skjønner ikke dette:

4. Click Start, then Run. In the “Run” box, type “command” (without the quotes) and click OK. This will open a Command Prompt window.

5. At the command prompt, type “CD\ARENA” (again, without the quotes) and push Enter. If your command prompt is logged on to a drive other than C:, please type “C:” and push enter, then “CD\ARENA”, followed by Enter.

6. Once you have entered the Arena folder, type INSTALL and push Enter. This will launch the configuration program for Arena.

7. Select “Configure Game”.

8. Select “Select Sound Card”. A list will appear. Select “Sound Blaster or SB16 (or compatible)”

9. Select “Select Music Card” and do the same.

10. In yellow letters near the top of the screen, it should say:

“Sound Blaster or SB16 (or compatible) IO:220 IRQ:7 DMA:1” for both Sound and Music. If it does not, please enter the info in under both “Change Sound default” and Change music default.

11. Select Done, and then Exit. Once you are back at the command prompt, type “EXIT” and hit Enter to close the command prompt window.

12. Next, start the DOSbox Emulator. It should open it’s own window, logged into the Z:

13. At this prompt, type “MOUNT C C:\” and push enter. Then type “C:” and push Enter. Then “CD \ARENA”. Finally, “ARENA” to start the game.

14. When you end your game of Arena, and arrive back at the emulator’s command prompt, type “Exit” and hit Enter to close the emulator.

Detter av ved 4'ern liksom...

Lenke til kommentar

DOS-Analfabet? :p

Instruksjonene ser ut til å anta at du har pakket ut spillet i en mappe kalt Arena i roten av C partisjonen, så...gjør det. Klikk Start og så på Run, og skriv "command" (eller "cmd") uten anførselstegnene før du trykker på enter eller OK-knappen.

I vinduet som kommer opp, skriver du først cd\, da vil du gå til rota av partisjonen. Så skriver du cd arena (eller cd\arena) for å gå inn i Arena mappen.

Skriv Install, følg resten av instruksjonene :)

Litt DOS-forklaring:

cd-kommandoen står for change directory.

cd.. kan du bruke for å gå "opp et mappenivå" f.eks fra c:\windows\system32\ til c:\windows\.

cd\ - gå til rota av partisjonen, som da vises som C:\, eller D:\, eller E:\, eller etc.

For å gå inn i en underkatalog, f.eks. Arena så bruker du cd arena eller cd\arena om du vil.

For å gå inn i en underkatalog som har flere enn 8 bokstaver, kan det hende du må sette hele katalognavnet i anførselstegn, eller forkorte navnet ved å skrive f.eks "docume~1" istedet for "dokumenter".

Lenke til kommentar

Jeg gjorde følgende:

Jeg instalerte ARENA og DOSBox på vanlig måte.

Så gikk jeg til mappen ARENA som jeg instalerte på partisjon C.

Der fant jeg filen INSTALL.exe.

Jeg åpnet filen INSTALL.exe og valgte "Configure Game" ved å bruke piltastene og ENTER tasten.

Så valgte jeg det øverste alternativet "Select Sound Card" og trykket ENTER.

Så gikk jeg et hakk ned til "Sound Blaster or SB16 (or compatible)", og trykket ENTER tasten.

Så valgte jeg "Select Music Card"

Så gikk jeg et hakk ned til "Sound Blaster or SB16 (or compatible)", og trykte ENTER tasten.

Så gikk jeg ned til "Done", og trykket enter, så ned til Exit, så på "Y" tasten.

Etter dette lukket jeg ARENA mappen.

Så gikk jeg til START --> Programmer --> DOSBox-0.61 --> DOSBox

I DOSBox vinduet skrev jeg først "MOUNT C C:\" og trykket ENTER (Uten " " tegnene)

Så skrev jeg "C:" og trykket ENTER

Deretter skrev jeg "CD \ARENA" og trykket ENTER

Så skrev jeg "ARENA" og trykket ENTER

Da startet spillet.

EDIT: Inlegg nr 1000 ! :w00t:

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...