zyrex Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) Link: Se bilder lenger ut i tråden for de oppdaterte Har skjedd diverse utseendemessig siden disse bildene Min Volvo 240 fra 1983! Denne bilen fikk jeg av min far når jeg fylte 18, og fikk lappen. Da hadde den vært i familien helt siden den var ny, og har vært transportmiddelet vårt på mang en ferietur overalt i Norge og det store utland! Bilen når den var ny. Her ifra Danmark Harde fakta Bil: Volvo 244 GL Årsmodell: 1983, registrert og kjøpt i 1982 Kilometerstand: 332.670 km Vekt: 1280 kg Hjuldrift: Bakhjul Motor: B23A. 2,3L forgassermotor på 112 hk, 186 Nm @ 2500 rpm. Girkasse: M46. 4 trinns kasse med elektronisk overdrive (5 trinn i praksis) Toppfart: 190+ km/h. Klarte det på Autobahn, må testes igjen Forbruk: 1-1.5 liter/mil på blanda, 1 liter/mil på langkjøring. Utstyr Servo Fjernstyrt sentrallås Kjørecomputer [ikke helt koblet opp enda] Turteller Setebelte-påminner 1000-metere Skinntrekk til girspak Vindavvisere på framvinduer Vindusviskere på frontlys Ikke så lett å tenke seg utstyr egentlig, er lite av det på gammel bil Ting som er gjort Hvite blinklysglass foran Nye baklykter, med hvitt blinklys Sota sideblinklys (siden de ikke finnes som hvite orginalt) Byttet framseter til noen mindre slitte Satt på 1000-meteringer Innstallert servostyring Innstallert fjernstyrt sentrallås Satt på turbo-grill (Svart ramme) Lakkerte lister rundt lykter [skal skiftes ut med orginale svarte] Skiftet til '86+ speil Montert skiltplate mellom baklyktene Orginale Volvo Galaxy-felger, 7x16" Inne-ute termometer Satt inn nytt frontsett Satt inn forsterker og basskasse Skifta bremseklosser og skiver foran Ny coil, fordelerlokk, plugger, pluggledninger, batteri, regulator Det tror jeg var alt! kommer ihvertfall ikke på stort mer. Ting som gjenstår Rustsveising - Masse rustsveising.. - Fikset Senkes [usikkert] Rustsveising - Fikset 850-R vinge skal monteres bak Ta litt rust Fikse rust her og der Rette opp småbagateller her og der, interiørmessig Planer om hellakkering etter all oppussinga Det er vel alt jeg kan huske nå.. Slik bilen står i dag: Blitt smått forandra. Les hele tråden og kommenter gjerne! Endret 26. mars 2007 av ZyreX Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Veldig pen 240. Kunne tenkt med den selv, men med sølvfarget, kulere felger og en annen eksos potte. Av en eller annen grunn så missliker jeg de som er på Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Hehe, takker for det. Den eksospotta er jeg ikke noe glad i selv.. liksom, åffer må den ha den der svingen på seg? tsk tsk.. Skal bytte ut med skikkelig sportseksos etterhvert Prøver uansett å holde den clean, uten dill-dall og überstyling. Eneste jeg skal sette på nå, er en liten anonym gruppe a vinge, eventuelt 850-vinge med bremselys.. og felger da seff Eiker E1.. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Skal ha noe som deg på min 240 også. En fet eksospotte/effektanlegg. Eiker felger og 850 vinge Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Blir sannsyneligvis 850-vinge jeg skal ha og, med bremselys.. eventuelt vanlig gruppe a vinge. Ellers var det lite aktivitet her inne, unntatt deg da, Zemeckis Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Hehe, var lite med aktivitet her ja. Sikkert fordi det er lite folk som liker Volvo, spesielt 240. Synd men sant Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg vil ha bilen din!! Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Tommelen opp fra meg også! Et veldig fint eksemplar av 240. 5Speed-merket referer vel bare til at du har en 5-trinnskasse. Ville heller hatt din 240 enn min 760 og 940.. Grattis med fin bil. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Gosh, folkens.. plutselig ble det mange fine ord heh.. Sorry, ]/[etallica, men denna får du ikke, skal ha denne resten av livet.. Blir et oppussingsobjekt når jeg får ny bil.. Ikke det at det er noe å pusse opp da.. heh Billy Bob, ja, det referrer jo til kassa mi, så det er greit. Men det er igjen det faktum at ingen har sett noe lignende før. Jeg har tilogmed snakka med Volvo Norge, og de stilte seg også ukjent til det merket. Men, det han i Volvo Norge meinte, var at detta var en slags kampanjemodell, pga. det merket, girkassa mi, og diverse annet utstyr. Zemeckis: Kunne du funnet et bilde av en 850R-vinge? Må titte litt på de forskjellige.. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Kanskje du kan finne noe du liker her: http://www.spoilerkit.se/index.asp?spoiler...oiler&paket=240 http://www.bcb.no/ Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Damn, det der var en najs 240! Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 Zemeckis: takker, jeg mister alltid den siden der Men ja, 850-look spoileren er det jeg vil ha. Den er så nice synes ejg.. takk, Neptun_... Er vel ikke så rånete den? huff, gleder emg til nye dekk og felger.. Eiker E1 med Pirelli P-zero nero - 215/45ZR17 ^^; Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 1. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Dumme trege modem - Dobbelpost.. Slik ser felgene jeg skal ha ut.. Bytte vekk Eiker logoen mot Volvo bare Endret 1. mai 2005 av ZyreX Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 23. mai 2005 Del Skrevet 23. mai 2005 Grattis med ny "Landbruksmaskin" Noen jeg kjenner har en nesten presis lik Volvo.. Det var ikke det værste eksemplaret jeg har sett nei. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg tror jeg driter i de felgene der, er så mange som har dem a gitt.. Nesten presis lik, huff da.. Jaja, håpe min har mer/bedre utstyr Skal kjøpe meg skiltplate bak nå, ser litt bedre ut.. Nye side-speil er på vei, og komplett servo får jeg neste uke masse jobb foran meg.. Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Faktisk lekrere enn jeg trodde Zyrex, det skal du ha Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Takk skal du ha, Torstein Nå ligger det en komplett servo, med servo-ratt (yay!) nede i kjellern og venter har også fått -'86 sidespeil, så ser den litt mer maskulin ut Skal vel gå igang med jobben om 2 uker ca, siden jeg skal på familieferie i mammas nye audi Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Slik ser felgene jeg skal ha ut.. Bytte vekk Eiker logoen mot Volvo bare Hva med de orginale 5-eikers alu felgene da? Men ja, 850-look spoileren er det jeg vil ha. Den er så nice synes ejg.. Du synes ikke den orginale 240 spoileren er fin da?: (obs! Stort bilde) http://personal.linkline.com/dbarton/80-24...82%29122002.JPG Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Slik ser felgene jeg skal ha ut.. Bytte vekk Eiker logoen mot Volvo bare Hva med de orginale 5-eikers alu felgene da? Neineinei, de er lite dekorative.. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Slik ser felgene jeg skal ha ut.. Bytte vekk Eiker logoen mot Volvo bare Hva med de orginale 5-eikers alu felgene da? Men ja, 850-look spoileren er det jeg vil ha. Den er så nice synes ejg.. Du synes ikke den orginale 240 spoileren er fin da?: (obs! Stort bilde) http://personal.linkline.com/dbarton/80-24...82%29122002.JPG som sagt, så blir det ikke de Eiker-felga.. liker dem ikke lenger. Men dissa frista litt: Men, ehe, nei, jeg liker ikke den orignale "tingen" der.. hehe.. Foretrekker den fine 850R-vingen.. Problemet er bare at jeg har bagasjelokket før '86, og det er helt plant, mens '86 og nyere har en liten bue. Så på mitt lokk passer Gruppe A vingen best.. Så får se hva jeg gjør og hva jeg får tak i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå