Porsta Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Nå har jeg planlagt dette prosjektet i lang tid. Brukt Sketchup mye. Jeg bestemte meg tidlig for å lage en cube(Litt spesiell). Tanken var at hovedkortet skal ligge til "utstilling" i toppen. Mens ting som PSU, CD-rom og hd skal ligge i bunn. Min venn og jeg lager et kabinett hver, men vi mekker sammen(Han kaller seg mr1989). Så kan vi tipse hverandre om ting og tang. Her er noen bilder fra sketchuptegningen min. Dette er ikke den rette modellen(Klarte å miste den eksagte ) men den er veldig lik.. Her kan dere se front og den siden viftene til radiatoren er. Cd-rom og bryter er ikke tegnet på. Men det er lagd plass til dem. Her kan dere se baken på den. En liten titt inni. Ledninger skal opp på nesten samme måte som slangene. Min første UPDATE. Jippi Nå har jeg startet Jeg og min venn har skaffet nok ting og tang til å starte så her kommer det noen bilder: Disse to var en stor plate som vi måtte bære over en kilometer. Men men :!: Platene ferdige. Dette er bare til den nederste delen der PSU osv. skal ligge. Den øverste kommer etterhvert. Siden jeg bruker ganske tykke plater, 12mm, så holder det med å lime + skruer som ikke går i noen ramme. Nå står alle sidene til tørk Ble veldig rett alt sammen. Sånn, nå er den nedre delen ferdig skrudd sammen. Jeg må bare borre og fikse hull til vifter og hengsler osv.. Og lokket ligger bare løst oppå som dere kanskje ser. (Ja, det er min hand) Bare minner dere om at dette er mitt første prosjekt.. PS: Jeg har en sugen side som er halvferdig, men her er der noen flere bilder: http://home.no.net/porsta Fortsettelse følger... Endret 25. september 2005 av Porsta Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Nice Work kamerat. Lykke til Dette blir bra vettu Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Morsomt å se to kamerater paralellbygge kabinetter! Så veldig fint ut, og var en kul idè med "utstillingsvindu".. Hmm, er det solid "ramme" mon tro? Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Hmm, er det solid "ramme" mon tro? Ja, kammeraten min og jeg bruker samme metode. Vi lagde først en testmodell, den brukte vi til trampoline Tålte myyye mer en det vi trodde at den skulle gjøre... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Hehe, OK! Om det da holder, vil jeg nok si at det er et ganske godt kvalitetsmerke.. Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Jeg trenger også forslag til navn. Har ikke klart å tenkt meg fram til noen enda.. Tar imot alt.. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Hva blir målene på denne da? Blir nok bra! Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Hva blir målene på denne da? Den blir ganske stor. 38x38x38cm.. Sketchup bildene juger litt om høyden, som sagt er ikke den helt 100% scetchup skills Hehe, du synes det ja . Har øvd meg mye. Men viftene, vannblokka, hd, tank, PSU og pumpe har jeg lasta ned da. Endret 24. april 2005 av Porsta Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Kansje du bør borre hull i plexi glassene for å sette inn vifter. Så du kjøler ned systemet og grafikk kortet litt. Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Kansje du bør borre hull i plexi glassene for å sette inn vifter. Har tenkt på det. Det skal være en vifte der og på andre siden så blir det gjennomtrekk Det var litt dumt at jeg ikke skrev det i starten. Men som sakt er ikke den sketchup tegninga helt 100%. Men takk for kritikk, det kan redde små feil. Endret 24. april 2005 av Porsta Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Vis du skal ha viftene der vil jeg fortsatt anbefale å flytte på dem til plexien, fordi grafikk kortet ditt vil da stoppe luftsrømmen. Eller. Du kan snu på sidene der slik at den trebiten blir på andre sida og da kan du sette vifte der Endret 24. april 2005 av lolminator^ Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 24. april 2005 Forfatter Del Skrevet 24. april 2005 Joda, men noe jeg glemte å si er at skjermkortet skal også være vannavkjørlt. Men bra at du hjelper meg og kommer med tips. Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Nice kamerat! dette kan bli veldig bra! Lenke til kommentar
sigen Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Ser bra ut dette, som sagt; SketchUp-skills! Tror dette kan bli veldig bra, gleder meg til neste update, stå på! Forslag til navn: ExibitionCase/ExibitionCube (ikke helt sikker på hvordan det skrives, til de som ikke tok den: UtstillingsKasse/UtstillingsKube ) Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Genialt navn Sigen, jeg stemmer for ExhibitionCube Lenke til kommentar
sigen Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Genialt navn Sigen, jeg stemmer for ExhibitionCube Takk takk! Viste jeg hadde skrevet feil, men jeg er ikke våken nok til å skrive rett nå Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 Det navnet likte jeg, så den kommer til å hete det hvis det ikke ruller inn noen bedre forslag på tampen(Noe som jeg ikke tror). Fengene navn.. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 ExhibitionCube er jo tøft! Fulltpott for sigen (igjen).. Hva er det med deg egentlig sigen, bruker du halve tida di på forumet på å finne opp navn eller noe sånt? Hehe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå