Gå til innhold

Ørepropper å anbefale


Anbefalte innlegg

Har noen øreplugg å anbefale som ligger et sted mellom Koss "The Plug" og Shure Headset E3c i pris (og kvalitet?) ?!??

 

Ser at det er mange som sliter med å få "The Plug" til å passe, så det gidder jeg ikke å ta sjansen på.

 

Har sett litt på Sony MDR-EX71SL og Sony MDR-ED31LP, men jeg har ikke sett så mange erfaringer med disse.

 

-T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg har bestilt meg et par av disse, og når man ser på alle de positive tilbakemeldingene, så gleder jeg meg til å teste dem.

Anbefaler i tillegg denne websiden for å lete etter de riktige pluggene. Sharp pluggene har en todelt ledning, og benytter en forlenger som gir den rette 3,5 mm mini jackpluggen som trengs til vnalige mp3 spillere. Dermed blir ledningen i lengste laget. Jeg vil forsøke å finne en kortere løsning.... men vet ikke helt hvordan ennå.

Endret av abdobe
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg teatet Sharp-pluggene en stund, og kan si følgende:

Pluggene bestilles direkte fra Japan, og kommer på døra innen fire-fem dager. Svart bra bestillingssystem med trackingmulighet.

De er pakket i en eske som også inneholder tre ekstra gummipropper for forskjellige øreganger.

De er en del mindre enn Kossplugger, og Forsvinner litt mer i øret en dem.

 

Positivt:

De spiller med en klar diskant og presis bass. Kanskje noe tilbake i mellomtoner, men ved bruk av equalizeren i mp3 spilleren kommer mellomtonene bedre til sin rett. Nettopp klar og presis bass og en ren diskant gjør at disse ørepluggene må få en svært god karakter mht. lydkvalitet.

Sammenligner man med Koss the plug, så snakker vi her om et produkt som yter langt bedre lydkvalitet en Koss. Koss er kjent for sin bass, men den er ullen og lite direkte sammenlignet med Sharp. Valget er enkelt for den som har litt greie på lyd, men ønsker å kjøpe på økonomi fremfor high end.

 

Negativt:

som tidligere nevnt så benytter Sharp seg av en firepols minijackplugg, i motsetning til øvrige som er trepols. Løsningen her er at en ledningsforlenger med overgang fra fire til trepols minijack. Dessverre blir ledningen over 1,2 meter etter denne forlengelsen. Jeg skulle ønske meg en overgang på 25 cm i tillegg til den lange for en mer valgfri lengde på kabelen.

 

Konklusjon:

Selv om jeg ønsker meg en bedre løsning mht ledningens lengde, så er lydkvaliteten så bra på disse ørepluggene at slike småting unnskyldes.

Anbefales! Prisen kommer på ca 350 kroner direkte fra Japan.

Du finner dem

her.

Lenke til kommentar

Har Sony's propper og er kjempefornøyd. Kostet 450 kr og selges hos Elkjøp, Expert etc. Sitter godt, da det følger med 3 forskjellige størrelser på gummiproppene. God bass og generell god lyd. Et godt kjøp som erstatning for original "mikke-mus" propper.

 

MDREX71SL.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...