Gå til innhold

Vil bli flink til å tegne


Anbefalte innlegg

Jeg har skikkelig lyst til å lære meg å tegne skikkelig. Jeg er veldig dårlig fra før, så noe enkelt hadde vært greit til å begynne med. Det jeg helst vil bli flink til å tegne er slike anime tegninger. Gjerne noe liknende Dragonball. Så det jeg lurte på var om det fantes noen tegnekurs på nett (gratis) eller liknende.

Rart formulert. Håper dere skjønner... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maya? Er ikke det et 3dprogram da?

Men vist du virkelig har lyst til å bli flink til å tegne ville jeg ha studert litt perspektiv og anatomi, og utifra det jobbe deg fram til din egen stil, istedenfor å kopiere manga tegninger. Selvfølgelig kan du hente inspirasjon fra andre ting, som tegneserier og sånn. Vist du begynner rett på tegneserie tegning skal det mye til for å bli noe særlig god tegner. Det er bare noen tips, gjør som du vil :)

Lenke til kommentar

Takker for tips!

Jeg synes det er gøy å tegne etter bilder og tegninger jeg ser på nettet, så jeg får vel litt erfaring av det også...? Har også funnet meg en bok jeg har tenkt å kjøpe som heter "Hvordan bli en god tegner" eller noe i den duren.. Satser på at det står en del om perspektiv og anatomi der.

 

DiskSpace10GB: Var jo fin den, da :p

Lenke til kommentar
Takker for tips!

Jeg synes det er gøy å tegne etter bilder og tegninger jeg ser på nettet, så jeg får vel litt erfaring av det også...? Har også funnet meg en bok jeg har tenkt å kjøpe som heter "Hvordan bli en god tegner" eller noe i den duren.. Satser på at det står en del om perspektiv og anatomi der.

 

DiskSpace10GB: Var jo fin den, da :p

av å tegne etter andres tegninger lærer du jo egentlig bare å tegne de tegningene. du lager jo egentlig ingen verdens ting, du bare lurer deg selv til å tro at du lager noe bra. men det er jo greit nok det, hvis ikke du skal satse på å leve av tegning. og det skal vel litt til å leve av det.

Lenke til kommentar

Tull og tøys!

 

Du lærer av å teikne etter andre. Ærlig talt! Ein kan ikkje berre sette seg ned,

for å så begynne å teikne kjempefin kunst og eigne karakterer sånn heilt utan

vidare. Nei, ein må lære seg å bruke blyanten - fargeleggje osb før ein kan gå

ut på det meir kreative..

 

Ærlig talt, ein må kunne gå før ein skal springe! ... Off off.

 

Alt ein lærer, lærer ein av andre. <- quote fra ein eller annan fyr.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Concept Art Design fra 3dbuzz er noe for deg tror jeg! Dette er 2t og 23min med video hvor det tas for seg forskjellige teknikker, hvordan du bør begynne, hvordan du bør tenke når du tegner. Han viser også hvordan han går frem når han tegner en anime-karakter.

Den kan lastes ned gratis, dog det forutsetter at du har vist aktivitet på siden deres over en periode, dersom du ikke har lyst til det så går det ann å kjøpe videoene.

Lenke til kommentar

F828:

Hvis du skal komme med innlegg så vil jeg foreslå at du poster angående noe du i allefall har LITT greie på. Maya er absolutt ikke et tegneprogram i den forstanden. Paint, Photoshop o.l. er tegneprogram. Maya er et modelleringsprogram. Han typen her vil lære å tegne for hånd, og da hjelper det ikke så mye å begynne å bruke et program for 3d-modellering. ;)

Lenke til kommentar
@ jh_: Den videoen så bra ut, men jeg finner ikke ut hvordan jeg laster den ned i det hele tatt.. :dontgetit:

Du må først registrere deg som bruker, så må du vise at du er en aktiv bruker, når du har bevist det så vil du få en stjerne bak brukernavnet ditt. Denne stjernen gjør at du kan laste ned alle videoene på siden gratis.

Dersom du ikke har tid/gidder å vente på å få stjerne så kan du kjøpe videoene.

 

Edit: ja, videoene er veldig bra! Har sett på de selv, og tror det er akkuratt det du leter etter ;)

Endret av jh_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, som ALT annet. Øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve, øve,

og deretter kommer fremskrittet.

 

Fiks deg en bok på perspektiv og anatomi. Så får du beherskelse med proporsjoner og slikt :--)

Lenke til kommentar

Har prøvd meg litt frem med tegning den siste måneden og her er et par tips som har hjulpet meg på vei :)

 

* I stedet for å tenke på at du skal tegne en billykt, prøv heller å tenk på at du skal tegne en rett linje, to rundinger osv. Husker vi pleide å snu det bilde vi skulle tegne av opp-ned på arneskolen

 

* Prøv å ta utgangspunkt i en del av tegnignen der flere av linjene møtes. f.eks grillen på en bil (ja, jeg er fryktelig glad i å tegne biler :) ) Da ser du at lyktene ligger likt med den øverste rillen på grillen og slutter ved den 2. nederste og at grøftelysene begynner der grillen slutter osv. Mye lettere å få ting til å stemme overens da

 

* Øv, Øv og øv

 

Sorry for at jeg forklarer så dårlig, men er dødstrøtt.

 

 

http://www.cardesignnews.com/studio/tutori...ring/index.html Lær å tegne bil av BMW sjefen

 

http://drawsketch.about.com/od/learntodrawanimals/

Lær å tegne dyr

 

http://www.learn-to-draw.com/

Grei side for begynnere, tar for seg det meste.

 

Selv lærer jeg best av å tegne ting fra blader og aviser.

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar

Har ikke lest noen av de tidligere postene. Mine tips til deg som vil lære deg å tegne.

 

- Bli inspirert av andre.

- Finn din egen "tegnestil".

- Har du ikke tegnet mye før? Du blir ikke god på en dag. Heller ikke en uke! TTT (ting tar tid).

- Tegn ting du liker, og finner intersant/pent. Kopier gjerne andres verk til å begynne med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...