N_M_V Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Trenger litt hjelp nå! Har kjøpt meg en harddisk (WD.Raptor 37Gb) + et Promice Sata150 TX2pluss Controller kort Tenkte jeg skulle bruke raptoren som systemdisk C:\) Gjort følgende: - Demontert gamle hardisker, satt CD til IDE1 på hovedkortet - Bootet med XP CD - Tastet F6, for å legge inn kontrollerkort (XP finner harddisk) - Formatert HD, og XP blir installert uten feilmeldinger - Får beskjed om å ta ut disk i A:\ før restart - PC restarter, men får melding om NO SYSTEMDISK Har også prøvd å klone gammel HD (med Promise drivere) til ny raptordisk men får samme meldingen da. Virker ikke som Bios skjønner at systemdisken står på Controllerkortet, står også NO på IDE i bios! Noe som har et forslag ? Hovedkortet er Asus P4S533 Takknemlig for hjelp! Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Nå kjenner jeg ikke helt til hovedkortet ditt, men jeg vil tro at du skal sette biosen til at det finnes ett tilleggskort, og at det er første boot. Jeg har gjort det samme som du, men det var på ett Asus P4T-E kort, og det fungerte greit nok, men jeg slet litt der også. Jeg regner forresten med at du har siste oppdaterte biosversjon på hovedkortet. Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Prøv og sett første oppstartsdisk i bios til scsi. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Prøv og sett første oppstartsdisk i bios til scsi. Jeg tror det var det jeg også gjorde for å få kortet til å virke. Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Takker, har ikke gjort det, skal teste i morgen (har siste bios) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå