Gå til innhold

Xfire Tråden, Gaming Simplified.


Anbefalte innlegg

Hvis du ikke vet hva Xfire er eller ikke har det, så kan du laste det ned her : Xfire (Info/nedlastning) og lese om det i denne tråden og ikke minst legge til andre gamer/hardware.no brukere til din venne liste.

 

Her er alt du trenger å vite om dette geniale programmet:

 

Hva er Xfire?

Xfire er et program lignende bla. Yahoo/Msn messenger, bare at du kan se hvilke spill kontaktene dine spiller og kontaktene av kontaktene dine, og hvis du har samme spill (og samme versjon) installert kan du bli med på serveren de spiller på med et enkelt tastetrykk.

Når Xfire går i bakgrunnen og er logget inn, lagrer Xfire data om hvilke spill du spiller og hvor mye du har spilt det, dette kan du gå på nett eller vi Xfire og sjekke, du kan også se hvor mye vennene dine spiller. Når du chatter med xfire kan du med et tastetrykk ta opp chatte vindu ingame og lukke vinduet like enkelt, så programet egner seg også for ingame chat.

 

Enkle tips til bruk av Xfire

 

Xfire er et lite komplisert og enkelt program, men det er fortsatt noen få ting du kan gjøre for å fult utbytte av det. Her er noen små råd:

 

1. Åpne et Xfire-chatte vindu mens du spiller, uten å måtte minimere spillet du spiller.

 

Du kan gjøre dette på forskjellige måter, standaren er scrolllock + x, men du kan enkelt endre keybindingen under "Tools"/"Options"/Chat. For å lukke et chatte vindu du har åpnet trykker du bare "Esc". En ting som er dumt med dette, er at du ikke kan bruke ikoner (Eller de Norske bokstavene Æ Å Ø), overført betydening- kan ikke bruke smileys eller "Norske bokstaver" mens du spiller. Hvis du bruker et skin kan du foreløpig ikke bruke denne funksjonen.

 

2. La Xfire finne installerte spill

 

For å få fult utbytte av funksjonene i Xfire burde du etter installasjon la Xfire søke etter hvilke spill du har installert. Dette gjør du ved å velge "Tools"/"Find installed Software"

 

3. Starte spill fra Xfire

 

Du trenger ikke å bruke snarveier eller lignende for å starte et spill når du har Xfire. Etter at du har skannet etter spill kan du enkelt enten høyreklikke på Xfire ikonet nede i høyre hjørne og velge "Launch" og spillet. Eller åpne Xfire å velge "Tools"/Launch. Dette fungerer ikke hvis spillet du skal spille ikke er støttet av Xfire, dette er sjelden et problem da de fleste nyere spill er støttet. Liste over hvilke spill som er støttet får du opp når du søker etter installerte spill eller du kan finne den Her (Ekstern Link)

 

4. Join serveren en venn spiller på

 

Dette kan du enkelt gjøre fra Xfire hoved vinduet ved å høyre klikke på vennen din, og velge "join game". En annen måte å gjøre dette på er når du er i en Chat med personen du vil spille med å trykke på den knappen helt til høre (ser ut som en gamepad og hvis du holder musen over den i 3sekuner kommer det opp "join game)

 

5. Endre språk

 

Dette kan du enkelt gjøre ved å gå på "Tools"/"Options"/General". Da kan du velg bla. Norsk. (Hvis du ikke allerede har gjort dette under installasjonen)

 

6. Endre skin (utseende)

 

Du kan laste ned skins Herfra (Ekstern Link).

Alt rundt skins er forklart på siden.

 

7. Laste ned filer via Xfire

 

Dette systemet har fortsatt noen bugs så jeg legger inn mer om dette senere.

Update:

Systemet er delt inn i to funksjoner:

1) Last ned enkel fil. Dette gjør du fra Xfire side og det eneste spesielle er at du laster filen ned i Xfire og du kan velge hvor mye av linjen du vil dedikere til dette.

2) Du kan velge noe som heter "download channel", feks "wow movie channel" hvis du legger inn denne kanalen laster Xfire ned alle filmer som legges ut i denne kanalen konstant til du har alle filmene. Når det kommer nye filmer lastes også disse ned automatisk. Dette er en genial funksjon som feks. nå da jeg venter på Bf2 demoen har jeg bare lagt inn riktig channel, så når filen er lagt ut

 

8. Legg til venner

 

Dette kan gjøres enkelt ved å velge "Tools"/"Add friend. Hvis personen du vil invitere ikke har Xfire kan du sende han en Invite Mail. Dette gjør du også fra "Add friend" menyen.

 

9. Finne servere du tidliggere har spilt på.

 

Dette kan du gjøre ved å gå fra hoved cinduet og velge "servers". Der kan du velge spill og finne igjen hvilke servere du har spilt på.

 

Hvis det er noe du syntes "Guiden" mangler så post her så skal jeg ordne det. Er åpen for alle forslag også rettelse av alle SkRIveLeifs:p

 

 

UPDATE 1: Xfire Miniprofiles:

 

Nå kan de som bruker Xfire få noe som heter "Xfire miniprofiles": gå inn på http://www.xfire.com/xf/modules.php?name=X...ileinstructions]denne[/url] linken

og tast inn navnet på din acc. Så legger du bare inn "BB code" linken inn i posten din. (ikke signatur!)

 

(eksempel: min miniprofile)

 

northerntaken.png

Min Xfire ID:

 

 

UPDATE 2 : Har nå addet alle Xfire ider jeg har funnet spredd på forumet og lagt inn noen enkle tips til hvordan du kan få alt ut av programmet. Ider tas imot me glede :)

 

UPDATE 3: Ettersom denne tråden ble litt større en antatt så fjerner jeg alle profilene fra førstepost så får heller folk bla seg gjennom sidene for å finne venner :)

 

Takk Til The Strategy Player og LordZyfeX for hjelp og ider til "Guiden"

Endret av ~Alex~
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager for sent svar, mybad.

 

MeTa][iC: Men han nevnte 3 nick og sa at de 2 siste var optatt, men at han tok det siste. Fant liten logikk i det. Sikkert jeg som misforstår alt. (men det betyr ikke noe, fikk lagt han til Xfire. (virker som ha bruker to av de nevnte)

 

Ppl Sign up!

 

Ps. Etter å ha lest inlegget hans pånytt noen ganger, så var det ikke vanskelig å se at han bruker holydestroyer (tror jeg), men fortsatt forstår jeg ikke helt settningen. (rart formulert, som jeg er så mye bedre :p )

Endret av ~Alex~
Lenke til kommentar
MeTa][iC: Men han nevnte 3 nick og sa at de 2 siste var optatt, men at han tok det siste. Fant liten logikk i det.

*pirke pirke* Nei, han sa ikke at han tok det siste.

 

Jeg kan omformulere det slik at du forstår det lettere:

"Jeg kaller meg Holydestroyer. Jeg prøvde å kalle meg EnuR og Rune_F, men de var opptatt, så da var siste alternativ Holydestroyer."

 

Skjønner du? ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...