SGE7000 Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) Her kan du poste absoultt ALT du har å si om gitar, gitarister eller gitarspilling generelt. Tenkte å ha linker til forskjellige nyttige steder her i første posten, så dere kan bare komme med forslag til det. Nyheter: Alle store nyheter innen gitarverdenen Tab-sider: MxTabs - En av de beste tab-sidene som fins - flott design OnLineGuitarArchive (OLGA) - Designmessig dårlig - perfekt for litt eldre sanger Ultimate Guitar - Mindre oversiktlig enn de to forrige Guitartabs Motorpsycho guitar-tabs Tabrobot - Søkemotor for tabs, finner du det ikke her, er det sannsynligvis ikke lagt ut noen steder. Søker på alle de største tab-sidene så vel som en god del av de mindre. Powertabs.net TAB-filer til PowerTab PowerTab Editor - Avspiller til TAB filer GuitarPro GuitarPro Tabs - Liste over sider med tabs til GuitarPro Flere GuitarPro tabs Gitarprodusenter: Gibson Guitars Fender Guitars Ibanez Epiphone Morgan Jackson Guitars Gitarforhandlere i Norge: Dritfete gitarer Odd Furnes musikk Gjøvik, Hamar og Lillehammer musikk Jiwestone - nettbutikk Sound1 Bruktutstyr: Musikkweb.no Liste over diverse nyttig info i tråden! Takk til ePsiLON47 som leste gjennom tråden og plukket ut det viktigste, såvel som til de som skrev disse innleggene. Batteritid (tom waits for alice) eBay (tom waits for alice) Festing av strenger (tom waits for alice) Forvrengning (tom waits for alice) Glade jul (tom waits for alice) Humbucker (tom waits for alice) Justering av tremolo, med illustrasjoner (Tumbleweed og tom waits for alice) Kabler (CastorFiber) Kammertone (tom waits for alice) Oljing av gripebrettet (Kaptein Halvdan) Pedaler med bypass (tom waits for alice) Radiorør og transistorer (tom waits for alice) Reparere skader på polylakk, bilde (tom waits for alice) Straplocks (tom waits for alice) Summing (tom waits for alice) Endret 12. oktober 2008 av SGE7000 2 Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 min favorit tab side er www.guitartabs.cc Synd naalga ble lagt ned men klarte å sikre meg filen Andre gitar produsenter er takamine.. Har en takamine pt05 som jeg er svært fornøyd med. Når det gjelder strenger er earnie ball å anbefale Lenke til kommentar
andesam Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 (endret) flott med en gitar tråd (som er generell). Istedenfor å måtte sitte å lese et tekst dokument kan man laste ned et program hvor man ser tabben sammtidig som man hører sangen i MIDI format. Går en god del hakk raskere å lære en sang da. Det er hovedsaklig 2 slike programmer der ute (mulig det finnes noen flere). Powertab som er Freeware og GuitarPro som er litt mer avansert og koster noe. Powertab vil uansaett være mer en bra nok til de aller fleste. PowerTabs.net - Last ned TAB filer til Powertab PowerTabEditor - spiller av filene GuitarPro - GuitarPro TABs - Her er det en liste over diverse sider som hoster GuitarPro TABs. Håper dette vil være til hjelp for noen Endret 13. mars 2005 av andesam Lenke til kommentar
hylo Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 flott med en gitar tråd (som er generell). Istedenfor å måtte sitte å lese et tekst dokument kan man laste ned et program hvor man ser tabben sammtidig som man hører sangen i MIDI format. Går en god del hakk raskere å lære en sang da. Det er hovedsaklig 2 slike programmer der ute (mulig det finnes noen flere). Powertab som er Freeware og GuitarPro som er litt mer avansert og koster noe. Powertab vil uansaett være mer en bra nok til de aller fleste. PowerTabs.net - Last ned TAB filer til Powertab PowerTabEditor - spiller av filene GuitarPro - TAB filene til dette programmet finner man rundt forbi på nettet, jeg har ikke funnet noen dedikert side til slike tabs. Men så har jeg egentlig ikke letet heller. Håper dette vil være til hjelp for noen Gitarpro-tab side. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 jeg syntes OLGA er ei bra sida, spesielt hvis man skal ha litt eldere sanger. eneste stedet jeg f.eks har sett en Aqualoung tab Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 jeg syntes OLGA er ei bra sida, spesielt hvis man skal ha litt eldere sanger. eneste stedet jeg f.eks har sett en Aqualoung tab Jepp, stemmer - flere ganger olga har vært eneste sted å finne tabs til enkelte sanger Bra at folk tar interesse i tråden Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Du må ta med Morgan under produsenter (norsk produsent) Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Du må ta med Morgan under produsenter (norsk produsent) done! Lenke til kommentar
Purify Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Tar likegodt dette spørsmålet her også. Har i en stund nå vært på utkikk etter ny forsterker, og vil gjerne ha mest mulig for minst mulig. Jeg fant denne fender-forsterkeren som de selger for 2 690,- på sound1.no, som har 2x12" elementer og 100 watt. Er det noen åpenbare feil/ulemper med den som jeg har gått glipp av? Hvis ikke er jo prisen helt latterlig lav. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Man får det man betaler for. Transistorforsterkere har det med å ikke høres like fete ut som rør-baserte. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 I den prisklassen hadde eg sett litt på brukt. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) 73" Strat`en blir bare mindre og mindre brukt... Må vel snart ta i bruk denne for å lage noen toner... Bra thread, men den trenger mer kubjelle... EDIT: Må visst trykke refresh for å få linken til å funke... Endret 14. mars 2005 av Muffinman Lenke til kommentar
Aurgjelme Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 jeg ville kjøpt marshall forsterker. det er kvalitet! Lenke til kommentar
Purify Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Ingen åpenbare nedturpunkter, altså? Noen tips til forsterkere til en rimelig pris? Helst i overkant av 50 watt. jeg ville kjøpt marshall forsterker. det er kvalitet! Jepp, men det koster. MG50DFX på 50 watt koster nesten 4000,- :----( Endret 14. mars 2005 av Purify Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 OnLineGuitarArchive (OLGA) - Ikke like bra som MxTabs, ihvertfall ikke designmessig, men denne duger også eyh! OLGA er kvalitet! den var lagt ned i lang tid så derfor er den litt "pjuskete" i designet. men absolutt ei bra tab side for "eldere" sanger Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Legg til http://www.jacksonguitars.com/ da! Lenke til kommentar
Purify Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Noen gode bruktforhandlere på nett som er norske? Lenke til kommentar
GTS Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Purify: Man får det man betaler for. Personlig har jeg ingen tro på at FMR212'en er egnet til å presse ut tilfredstillende toner etter min mening, men smaken er jo som baken. Selv Marshall MG serien mener jeg er å skyte seg selv i hodet. Om jeg var deg, ville jeg definitvt gått for noe brukt. Om du vil ha MArshall lyd til en billig penge, kan du sjekke ut AVT2000 serien. Disse har rør i preamp, men transistor sluttrinn. Lyden blir aldri det samme som rør, men er grei nok. En ting som er ganske vesentlig; hva slags musikk spilelr du? Lenke til kommentar
andesam Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Forslag til gitarforsterker: Peavey Bandit 112 Lenke til kommentar
GTS Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) Bruktutstyr: www.musikkweb.no andesam: er du seriøs? Endret 14. mars 2005 av GTS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå