Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først sjekke om temperaturene ikke er skyhøye temp over 60 ikkenoe å klokke ellers blir det fort varmt.

Sjekke om bios støtter å justere FSB , MP volt osv.

Om du har bra nok kjøling til resten av komponentene.

 

Hadde selv en AMD 2000+ fikk klokket den til 2200+ ingen store forandringer men litt.

Lenke til kommentar

Språket? :roll: hva betyr "fiter"?

 

Jeg har selv en xp2000+ og den har kjørt nå i 1uke på 2.3Ghz på 1,76v og 48 grader etter 6timer med MxO (Matrix Online der loaden ligger på 80-90%)

 

Jeg har maxet den på 2.650Ghz(212*12.5) @ 2.05v. (kom igjennom 3dmark01 på denne hastigheten, men ville ikke en gang poste på 213*12.5)

 

Det er dog en thorton cpu jeg har,hva er det du har?

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Jeg har et problem med min bruktkjøpte AMD Athlon XP 2000+...

En 2000+ CPU skal jo kjøre på hastigheten: 1,7Ghz og bus på 133. Men det som er veldig rart er at min prosessor kjører bare på 1,2Ghz og 100 i bus-hastighet. Jeg prøvde å skru opp Bus-hastigheten til 133, men da ville ikke maskina starte, ''Safe-mode'' skjermen kommer opp... Hvis jeg trykker på ''Start Windows normally'', så bare restarter den seg, og det samma kommer igjen... Skrur jeg tilbake til 100Mhz i bus, så starter den...

 

Er det noen som vet hva problemet mitt kan være?! :no::hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har et problem med min bruktkjøpte AMD Athlon XP 2000+...

En 2000+ CPU skal jo kjøre på hastigheten: 1,7Ghz og bus på 133. Men det som er veldig rart er at min prosessor kjører bare på 1,2Ghz og 100 i bus-hastighet. Jeg prøvde å skru opp Bus-hastigheten til 133, men da ville ikke maskina starte, ''Safe-mode'' skjermen kommer opp... Hvis jeg trykker på ''Start Windows normally'', så bare restarter den seg, og det samma kommer igjen... Skrur jeg tilbake til 100Mhz i bus, så starter den...

 

Er det noen som vet hva problemet mitt kan være?! :no::hmm:

sikker på at rammen henger med da?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har et problem med min bruktkjøpte AMD Athlon XP 2000+...

En 2000+ CPU skal jo kjøre på hastigheten: 1,7Ghz og bus på 133. Men det som er veldig rart er at min prosessor kjører bare på 1,2Ghz og 100 i bus-hastighet. Jeg prøvde å skru opp Bus-hastigheten til 133, men da ville ikke maskina starte, ''Safe-mode'' skjermen kommer opp... Hvis jeg trykker på ''Start Windows normally'', så bare restarter den seg, og det samma kommer igjen... Skrur jeg tilbake til 100Mhz i bus, så starter den...

 

Er det noen som vet hva problemet mitt kan være?! :no::hmm:

Hvilket hovedkort har du?

Sjekk om du har en jumper på hovedkortet som angir fsb (100/133 evt 166).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...