RulleRimfrost Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Det er sent, og jeg skulle bare reinstallere windows på min 200Gb s-ata etter skifte av hovedkort. Den var delt i C: <- windows-install og D: <- media. Som vanlig legger jeg inn s-ata driver, men litt mot normalt glemmer jeg at D: befinner seg på denne disken (feriebildene ) OG JEG TRYKKER FORMAT.... Etter 9 sek kommer jeg på dette og slokker PC'n Sjekker disken via Win Recovery - Ingenting. MBR er borte... Fyrer opp Active Partition Recovery, men finner fort ut at Bootdisken ikke støtter s-ata. Spørsmål : Finnes det Dos-støtte for min silicon 3112 s-ata controller tro ?? Endret 15. februar 2005 av RulleRimfrost Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Du kan jo bruke en Linux LiveCD for å hente ut filene. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Så jeg trenger en live-cd med 2.6 kernel for s-ata støtte. Men, kan denne finne data på en ntfs disk med ødelagte filtabeller, og kopiere til en annen disk, eller må jeg også hente noen recovery tools til Linux ? Ingen som vet om det finnes sata-drivere for Dos eller...? Føler at dette blir en lang vei tilbake..... Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2005 Etter å ha rotet litt med Linux live-system, uten helt å ha fått grepet på det, dukket løsningen opp av seg selv. Denne posten er for de som vet å bruke forumets søkeverktøy. Søkeord er harddisk kræsj, recovery, gjennopprette og feilformatering. Enkleste løsning viste seg å være Winternal ERD Commander Fant en gammel HD. Installerte litt Windows og Nero på den. Brukte dette programmet til å lage en boot-CD, boota fra CD'n og lo' and behold. Alle mine tapte data var (etter mye scanning) igjen tilgjengelig for kopiering til et sikkert sted. Alt i et kjent og kjært Windows miljø... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå