Gå til innhold

Hjelp, jeg har delvis formatert feil disk. (LØST)

Anbefalte innlegg

Det er sent, og jeg skulle bare reinstallere windows på min 200Gb s-ata etter skifte av hovedkort. Den var delt i C: <- windows-install og D: <- media.

Som vanlig legger jeg inn s-ata driver, men litt mot normalt glemmer jeg at D: befinner seg på denne disken (feriebildene :( ) OG JEG TRYKKER FORMAT....

Etter 9 sek kommer jeg på dette og slokker PC'n

Sjekker disken via Win Recovery - Ingenting. MBR er borte...

Fyrer opp Active Partition Recovery, men finner fort ut at Bootdisken ikke støtter s-ata.

Spørsmål : Finnes det Dos-støtte for min silicon 3112 s-ata controller tro ??

Endret av RulleRimfrost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så jeg trenger en live-cd med 2.6 kernel for s-ata støtte. Men, kan denne finne data på en ntfs disk med ødelagte filtabeller, og kopiere til en annen disk, eller må jeg også hente noen recovery tools til Linux ?

Ingen som vet om det finnes sata-drivere for Dos eller...?

Føler at dette blir en lang vei tilbake.....

Lenke til kommentar

Etter å ha rotet litt med Linux live-system, uten helt å ha fått grepet på det, dukket løsningen opp av seg selv. Denne posten er for de som vet å bruke forumets søkeverktøy.

Søkeord er harddisk kræsj, recovery, gjennopprette og feilformatering.

Enkleste løsning viste seg å være Winternal ERD Commander

Fant en gammel HD. Installerte litt Windows og Nero på den. Brukte dette programmet til å lage en boot-CD, boota fra CD'n og lo' and behold. Alle mine tapte data var (etter mye scanning) igjen tilgjengelig for kopiering til et sikkert sted. Alt i et kjent og kjært Windows miljø...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...