TanglewoodD Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Heisann! Jeg har skrevet litt på offtopic, noe som er utrolig mye bedre enn å skrive om pc hele tiden Men man får jo ikke poster...! Jeg har skjønt det sånn at man fortsatt kan få advarsel, imat jeg fikk 3 pga Erna Solberg :!: Hvorfor kan ikke noen innføre poster i offtopic? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Det vil rett og slett aldri skje (håper jeg) at offtopic teller på telleren grunnen er at selv om ikke nødvendigvis antall poster har noe å si på hvor god brukeren er. Ville det være enda mer villedende å ta med offtopic, og det kunne komme andre negative følger av det også! TSP - Min mening! Endret 5. februar 2005 av The Strategy-player Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Kan være enig i dette. HVis jeg spør om råd og en med 10 000 poster svarer at noe er galt tror jeg mer på dette enn hvis en med 4 sier alt er bra,, med mindre det er godt begrunnet.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Flyttes til tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Enkelte medlemmer er bare så nøye på å få opp telleren sin. Hvis innleggene skal telle i "Off-Topic", vil nok dette føre til mer forsøppling av forumet. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Enig med deg ^Th0mas^ det vil føre til mer førsøppling av forumet, selv om dere moderatorer slår hardt ned på spamming vil ikke det hjelpe for tellerens del. Innlegget vil alltid være der og dessuten en god del av spamminga er jo "spamming", en slags skjult spammetype som ikke blir sett på som spam. Dessuten hva har innlegg som sier: Hurra for deg, til lykke med dagen o.l setninger som man ofte finner i gledesutbrudd. Eller hva med innleggene: Test, ?, Hvorfor funka det ikke, -innleggene som man finner i testforumet. Og hvorfor skal vi ha innlegg på telleren vår der det bli snakket om skole, damer, hus, banker, tegekonkurranser, samfunnet, fallende heiser og lignende på et forum der det først og fremst er ment for tekniske (store og små), duppeditter fra dataspill til biler. Her er det først og fremst tekniske ting med tilbehør det er satt av plass til. Offtopicdelen er bare et hvilested... Men uantsett går jeg ikke inn for å fjerne telleren bare at, telleren sier ikke alt, men noe og blander du den sammen med når man er født og hvor den personen poster mest og hva han/hun ser ut til å interessere seg for og når brukeren er registrert. kan man finne ut hvor flink/god/vennlig den er. Jeg syns vi skal fortsette og ha det som det er TSP Endret 5. februar 2005 av The Strategy-player Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 QUOTE (The Strategy-player @ 05/02/2005 : 15:03)Enig med deg ^Th0mas^ det vil føre til mer førsøppling av forumet,selv om dere moderatorer slår hardt ned på spamming vil ikke det hjelpe for tellerens del. Innlegget vil alltid være der og dessuten en god del av spammingaer jo "spamming", en slags skjult spammetype som ikke blir sett på som spam.Dessuten hva har innlegg som sier: Hurra for deg, til lykke med dageno.l setninger som man ofte finner i gledesutbrudd.Eller hva med innleggene: Test, ?, Hvorfor funka det ikke, -innleggene som man finner i testforumet. Og hvorfor skal vi ha innlegg på telleren vår der det bli snakket om skole, damer, hus, banker, tegekonkurranser, samfunnet, fallende heiser og lignende på et forum der det først og fremst er ment for tekniske (store og små), duppeditter fra dataspill til biler. Her er det først og fremst tekniske ting med tilbehør det er satt av plass til. Offtopicdelen er bare et hvilested...Men uantsett går jeg ikke inn for å fjerne telleren bare at,telleren sier ikke alt, men noe og blander du den sammen med når man er født og hvor den personen poster mest og hva han/hun ser ut til å interessere seg for og når brukeren er registrert. kan man finne ut hvor flink/god/vennlig den er.Jeg syns vi skal fortsette og ha det som det er TSPEnig! For ikke å nevne Siste ordet -tråden, med godt over 70000 poster, om alt fra vitser, til referater fra dagens hendelser. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Ganske enig, det er bare tullete å gjøre alt man kan for å få en «god postcount» Men det som også kan hende er at hvis man har vært på forumet en lang stund, men vært mest aktiv i off-topic delen, så skal man spøre om et eller annet, da hender det at folk svarer at det er frekt o.l å requeste noe på første post. Men da er det jo egentlig bare å sjekke i profilen hvor mange poster man har egentlig. Problem solved Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Hvorfor la offtopic telle når det ikke har noe med forumets emner?? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Altså, postcounten BØR være *akkurat* det den heter. En teller over alle innleggene dine! At kategoriene der ikke har noe med søstersidene å gjøre, eller med data å gjøre, hva pokker betyr det da? Hvis å aktivere telleren for Off Topic vil innebære mer spamming så får vi vel heller bare å sette strengere regler, modererer kraftigere og prøve å kjøre en strengere grense da vel? Slette spammen, og få postcounten ned igjen. Kom akkurat inn 2 nye OT-moderatorer så jeg tror ikke det ville vært et for stort problem. Og dette her med at en kan se på "seriøsiteten" til en bruker basert på postcount eller hvasomhelst: Det kan du heller ikke nå, den vil ALDRI vise hvor flink, kunnskapsrik eller noe slikt som en bruker er. Post-telleren skal rett og slett bare være en teller som viser hvor mange poster du har! Det man gjør ved å utelukke enkelte kategorier fra denne post counten er å øke overbevisningen blant brukere at høy post count betyr mer kunnskap. Ved å kalle et innlegg for et innlegg vil man forandre på dette til en viss grad. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) QUOTE Altså, postcounten BØR være *akkurat* det den heter. En teller over alle innleggene dine! At kategoriene der ikke har noe med søstersidene å gjøre, eller med data å gjøre, hva pokker betyr det da? Ja, enkelte mener det, men jeg synes ikke postcounten skal gå utover det forumet er til forumet er først og fremst er til, nemlig for å diskutere: Biler, kameraer, datamaskiner, PC-spill o.l rett og slett alle tekniske duppeditter og duppedarer som finnes (nesten ihvertfall) med dens tilbehør! Jeg ser ingen grunn til at alt som ikke har noe særlig med dette å gjøre skal telles på dine innlegg. QUOTE Hvis å aktivere telleren for Off Topic vil innebære mer spamming så får vi vel heller bare å sette strengere regler, modererer kraftigere og prøve å kjøre en strengere grense da vel? Slette spammen, og få postcounten ned igjen. Kom akkurat inn 2 nye OT-moderatorer så jeg tror ikke det ville vært et for stort problem. Det finnes løsninger, ja, men hva vil det egentlig hjelpe?Det er snakk om at enkelte ting som testposter f.eks, ikke har noe som helst på din teller å gjøre. Jeg kan heller ikke se noe grunn til at en rekke: Hurra har fått meg ny PC!! har noe der å gjøre. Og heller ikke at det er nødvendig å ha med på telleren en rekke vitser som man poster, gåter, tegninger, damebilder ( ) svar på gåtene igjen osv. QUOTE Og dette her med at en kan se på "seriøsiteten" til en bruker basert på postcount eller hvasomhelst: Det kan du heller ikke nå, den vil ALDRI vise hvor flink, kunnskapsrik eller noe slikt som en bruker er. Post-telleren skal rett og slett bare være en teller som viser hvor mange poster du har! Jeg er fullt klar over dette, det jeg sier er at hvis du blander dette sammen med, andre ting og kanskje leser noen av de første/siste innleggene hans/hennes kan du finne ut omtrent hvor personen ligger på seriøsitetskalaen din. QUOTE Det man gjør ved å utelukke enkelte kategorier fra denne post counten er å øke overbevisningen blant brukere at høy post count betyr mer kunnskap. Ved å kalle et innlegg for et innlegg vil man forandre på dette til en viss grad. Det tror jeg neppe, men jeg kan selfølgelig ikke bevise dette. Hvis dere skulle gå inn for å gjøre noe sånt, vær så snill å gjøre det på denne måten: QUOTE (meg selv i en lignende tråd) *Navn**Avatar*Brukerinnlegg: 467 (+offtopic: 235)[eller man kan gjøre dette: innlegg: 467 (+235) (men da ville nye brukere kanskje lure på hva man mente med det)] TSP Endret 5. februar 2005 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) Alle sidene i Hardware.no-nettverket omhandler data, og derfor synes jeg det er fornuftig at Off Topic-delen av forumet ikke skal telle på antall poster. Denne delen av forumet er et slags fristed, hvor man kan poste om alt og alle (med mindre moderatorene er i dårlig humør, vel og merke), og ble nok opprettet for å få vekk "hverdagspraten" fra forumet. Jeg ser heller ingen grunn for at antall poster i Off Topic-delen skal vises på den måten TSP foreslår. Hva er det egentlig med postcount som fascinerer folk så veldig mye? Et medlem med mange poster er ikke nødvendigvis en person med mye kunnskap. Antall poster betyr ingenting, jeg gjentar; ingenting. Endret 5. februar 2005 av @kd Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Tidligere tror jeg off topic telte (er veldig lenge siden nå) men det er jo egentlig greit at man ikke får poster der når det som nevnt ikke har så mye om data å gjøre. Men musikkategorien der man får poster ligner mer og mer på offtopicdelen etter min mening. Det er ikke akkuratt diskusjon om konkrete ting som forsterkere og høytalere, men heller musikksmak nye album og annet snakk som ikke har så mye med resten av forumet som er til hjelp for personer. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 Den måten foreslo jeg bare hvis moderatorene skulle gå inn for dette, eller flesteparten på forumet vil det så moderatorene måtte gi seg. (Noe jeg tror er lite trolig ) Jeg syns vi kan fortsette og ha det som vi har det nå ! Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 (endret) QUOTE (Blib @ 05/02/2005 : 21:26) Altså, postcounten BØR være *akkurat* det den heter. En teller over alle innleggene dine! At kategoriene der ikke har noe med søstersidene å gjøre, eller med data å gjøre, hva pokker betyr det da? Hvis å aktivere telleren for Off Topic vil innebære mer spamming så får vi vel heller bare å sette strengere regler, modererer kraftigere og prøve å kjøre en strengere grense da vel? Slette spammen, og få postcounten ned igjen. Kom akkurat inn 2 nye OT-moderatorer så jeg tror ikke det ville vært et for stort problem. Og dette her med at en kan se på "seriøsiteten" til en bruker basert på postcount eller hvasomhelst: Det kan du heller ikke nå, den vil ALDRI vise hvor flink, kunnskapsrik eller noe slikt som en bruker er. Post-telleren skal rett og slett bare være en teller som viser hvor mange poster du har!Det man gjør ved å utelukke enkelte kategorier fra denne post counten er å øke overbevisningen blant brukere at høy post count betyr mer kunnskap. Ved å kalle et innlegg for et innlegg vil man forandre på dette til en viss grad. Amen. Er veldig enig med deg. Det er ikke det at det er så viktig med høy postcpunt, men en post er en post. Det handler om å kunne finne ut hvor mye innflytelse en har på forumet. Selv har jeg vel en ca 2200 poster på postcounten, men utenom de har jeg ca 2100 poster under Søppel. Det er ikke viktig for meg å ha høy postcount, men mange brukere har hatt mye mer innflytelse på forumet enn hva postcounten deres tilsier. Dessuten, lav postcount betyr ikke nødvendigvis nybegynner som du her så flott formulerer. Har fått mye hjelp av folk med <100 poster jeg... EDIT: Størrelsestegn feil vei. Endret 5. februar 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 QUOTE (The Strategy-player @ 05/02/2005 : 22:04)Ja, enkelte mener det, men jeg synes ikke postcounten skal gå utoverdet forumet er til forumet er først og fremst er til, nemlig for å diskutere: Biler, kameraer, datamaskiner, PC-spill o.lrett og slett alle tekniske duppeditter og duppedarer som finnes(nesten ihvertfall) med dens tilbehør! Jeg ser ingen grunn til at alt som ikke har noe særlig med dette å gjøreskal telles på dine innlegg. Hvor har du fått for deg at forumet er først og fremst ment til diskusjon av PCer og biler osv? Det er eierene av forumet som bestemmer hva som det er meningen at folk skal diskutere der. Og de opprettet Off Topic som en hvilken som helst annen kategori - den er da ikke mindre viktig enn Lyd og Bilde? Og selv om noe skulle være viktigere eller mindre viktige, hvorfor kan ikke postcount telle der da? Post-telleren er *BARE* en liten teller over antall innlegg. Ikke noe mer! Den blir ikke mer "korrekt" eller noe slikt dersom OT ikke tas med! QUOTE (The Strategy-player @ 05/02/2005 : 22:04)Det finnes løsninger, ja, men hva vil det egentlig hjelpe?Det er snakk om at enkelte ting som testposter f.eks, ikke har noe som helst på din teller å gjøre. Jeg kan heller ikke se noe grunn til at en rekke:Hurra har fått meg ny PC!! har noe der å gjøre. Og heller ikke at det er nødvendig å ha med på telleren en rekke vitser som man poster, gåter,tegninger, damebilder ( ) svar på gåtene igjen osv. Testposter har ikke noe på telleren min å gjøre? Hvorfor ikke? Det er bare en teller! Det eneste formålet telleren har er å vise antall innlegg. Man kan *ALDRI* se på post-telleren til en fyr og si noe om personen (Annet enn om han tilbringer mye tid på forumet), hverken nå eller dersom den også blir aktivert for OT. Hadde godt likt å se et argument her for hvorfor kategorier som Politikk ikke skal få telle, og ikke bare rop om at den ikke burde det. Jeg er fullt klar over dette, det jeg sier er at hvis du blander dette sammen med,andre ting og kanskje leser noen av de første/siste innleggene hans/hennes kan du finne ut omtrent hvor personen ligger på seriøsitetskalaen din. Dette blir du rett og slett bare nødt til å omformulere for meg, for jeg forstår ikke helt hva du mener. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 QUOTE (@kd @ 05/02/2005 : 22:12) Alle sidene i Hardware.no-nettverket omhandler data, og derfor synes jeg det er fornuftig at Off Topic-delen av forumet ikke skal telle på antall poster. Denne delen av forumet er et slags fristed, hvor man kan poste om alt og alle (med mindre moderatorene er i dårlig humør, vel og merke), og ble nok opprettet for å få vekk "hverdagspraten" fra forumet.Jeg ser heller ingen grunn for at antall poster i Off Topic-delen skal vises på den måten TSP foreslår. Hva er det egentlig med postcount som fascinerer folk så veldig mye? Et medlem med mange poster er ikke nødvendigvis en person med mye kunnskap.Antall poster betyr ingenting, jeg gjentar; ingenting. Så hvis antall poster ikke betyr noe, hvorfor er du da så utrolig keen på hvilke poster som skal telle, og hvilke som ikke skal telle? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 QUOTE Hvor har du fått for deg at forumet er først og fremst ment til diskusjon av PCer og biler osv? Det er ganske enkelt noe jeg har observert,kan du se noe som ligger utenom off-topic som ikke har noe teknisk direkte knyttet til seg? QUOTE Det er eierene av forumet som bestemmer hva som det er meningen at folk skal diskutere der. Og de opprettet Off Topic som en hvilken som helst annen kategori - den er da ikke mindre viktig enn Lyd og Bilde? Og selv om noe skulle være viktigere eller mindre viktige, Ja eierne bestemmer, sånn som jeg har forstått det har de bestemt at forumet først og fremst skal handle om det søstersidene står for. Offtopic: Laget de som et slags "utested", "hvilested",Dette kan også anses som et felles samlepunkt for alle søtersidene, altså noe som på en måte ligger utenfor, de andre kategoriene. QUOTE Post-telleren er *BARE* en liten teller over antall innlegg. Ikke noe mer! Den blir ikke mer "korrekt" eller noe slikt dersom OT ikke tas med! OT=Off Topic=Av emne=hvilested(=)Hvilested for telleren også? Du har et poeng, men som jeg har nevnt som et resultat tidligere, er spamming noe som kan øke. QUOTE Testposter har ikke noe på telleren min å gjøre? Hvorfor ikke? Det er bare en teller! Det eneste formålet telleren har er å vise antall innlegg. Man kan *ALDRI* se på post-telleren til en fyr og si noe om personen (Annet enn om han tilbringer mye tid på forumet), hverken nå eller dersom den også blir aktivert for OT. Hadde godt likt å se et argument her for hvorfor kategorier som Politikk ikke skal få telle, og ikke bare rop om at den ikke burde det. Hvis du blander sammen registreringsdato, når man er født,hvilken kategori man er mest i, og samt leser noen innlegg av ham kan du det (selvfølgelig ikke helt nøyaktig). Politikk er fint og nyttig, men det er fortsatt ikke noen av søstersidene som har tatt på seg dette emnet. QUOTE Dette blir du rett og slett bare nødt til å omformulere for meg, for jeg forstår ikke helt hva du mener Se om du forstår det nå med å lese noen linjer høyere opp . Lenke til kommentar
f00b Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 QUOTE (Blib @ 06/02/2005 : 02:24) QUOTE (@kd @ 05/02/2005 : 22:12) Alle sidene i Hardware.no-nettverket omhandler data, og derfor synes jeg det er fornuftig at Off Topic-delen av forumet ikke skal telle på antall poster. Denne delen av forumet er et slags fristed, hvor man kan poste om alt og alle (med mindre moderatorene er i dårlig humør, vel og merke), og ble nok opprettet for å få vekk "hverdagspraten" fra forumet.Jeg ser heller ingen grunn for at antall poster i Off Topic-delen skal vises på den måten TSP foreslår. Hva er det egentlig med postcount som fascinerer folk så veldig mye? Et medlem med mange poster er ikke nødvendigvis en person med mye kunnskap.Antall poster betyr ingenting, jeg gjentar; ingenting. Så hvis antall poster ikke betyr noe, hvorfor er du da så utrolig keen på hvilke poster som skal telle, og hvilke som ikke skal telle? Det er jo kjent at de som har mange poster, er mer erfarne på forumet. Dvs. de tar seg ofte mer tid til å forklare å begrunne det de sier. De kjenner forumet bedre! Lenke til kommentar
Blib Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 (endret) QUOTE (f00b @ 08/02/2005 : 07:19) Det er jo kjent at de som har mange poster, er mer erfarne på forumet. Dvs. de tar seg ofte mer tid til å forklare å begrunne det de sier. De kjenner forumet bedre! Og takk til deg for å bevise poenget mitt. Å si at de med mer poster er "bedre" enn de med få poster på noen som helst måte er jo helt fjernt! Tro meg, jeg har vært her en god stund nå og kan trygt si at bare fordi en har 10K poster, så betyr ikke det at en alltid skriver 700 tegn per innlegg Og hvis post-telleren, som du sier, skal vise hvor godt noen kjenner forumet, hvorfor skal da ikke OT telle? Selv om du bare henger i Søppel, så lærer du jo hvordan forumet fungerer Døm heller folk på hva de skriver, ikke hva de har skrevet. Ved å aktivere telleren på alle kategoriene ville du kanskje lettere forstått dette. For telleren betyr INGENTING i dag, men pga den er disablet for OT ser det ut som om den kanskje skal bety noe! Sannheten er at det er LANGT mer spamming og drittposter i kategorier som teller enn i OT - det ser man klart av rapporteringslista og daglige runder med moderering! Endret 8. februar 2005 av Blib Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg