Gå til innhold

WoW Profiler - Noe alle guilds bør skaffe seg

Anbefalte innlegg

Hei

Det er utrolig hvor mye positivt det kommer fra de som produserer åpenkildekode-programvare (Open Source). Nå har det begynt å komme programmer for oss som bruker World of Warcraft også.

Programmet WoW Profiler er en database som legges på ditt webområde (forutsatt at det er installert MySQL og PHP 4). Data blir sendt fra guild-medlemmer og opp til serveren gjennom programmet WoWLauncher som startes når du skal spille World of Warcraft. Du logger inn, spiller, logger ut. Besøker hjemmesiden. Der vil siste oppdaterte data om din character ligge. Genialt, rett og slett.

http://eoe.jungelen.net finner du et eksempel (her har vi ikke startet innsamling av brukerdata enda, men det vil starte i det retail lanseres), men flere andre guilds har også tatt i bruk dette systemet. Bl.a. norges største guild; The Axemen.

Det kreves litt tålmodighet og litt PHP og/eller MySQL-kunnskaper for å få alt til å virke, men det er absolutt verdt det. Det eneste minuset til nå er at det ikke virker skikkelig i Opera. I Firefox og IE virker det derimot perfekt. Programmet er fortsatt i en tidlig alpha-fase, men utvikles raskt hver dag, da det er flere som hjelper til med kildekoden for å få alt til å fungere.

Oppforder alle andre guilds til å prøve det samme på sin hjemmeside.

Endret av CobraM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi heller anbefale alle å bruke: www.wowrankings.com

Her er vårt guild:

http://www.wowrankings.com/guild_profile.h...Exiles&s_id=124

Dere kan klikke på feks. Alamar(meg) eller Barbaar der og se:

Hvilke skills jeg har

Hvilke talents jeg har

Hva jeg har i banken

Alle items jeg har

Armour

Våpen

Health

Alt!

Det beste med wowrankings er at de fleste store guildene bruker det. Feks. Nurfed, Conquest osv. Du kan feks gå inn på Verb(Officer of Nurfed) og se på hans talent build, gear setup osv.

Genialt!

: )

Lenke til kommentar

Det er jo to vidt forskjellige ting da. WoW Rankings er, som det ligger i navnet, et rankingsystem. WoWProfiler er en database som lagres lokalt på guildets egen hjemmeside (som har samme nytten som WoWrankings, men data sammenlignes ikke med alle andre guilders data).

Lenke til kommentar
Det er jo to vidt forskjellige ting da. WoW Rankings er, som det ligger i navnet, et rankingsystem. WoWProfiler er en database som lagres lokalt på guildets egen hjemmeside (som har samme nytten som WoWrankings, men data sammenlignes ikke med alle andre guilders data).

aha, så hvis man vil ha privacy så kan man bruke wow-profiler?

hmm noen av våre programmerere får se på det : )

Syns at wowrankings.com er bra for da kan jeg sitte på jobb og legge planer hehe

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...