OscarWoHA Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Hei Det er utrolig hvor mye positivt det kommer fra de som produserer åpenkildekode-programvare (Open Source). Nå har det begynt å komme programmer for oss som bruker World of Warcraft også. Programmet WoW Profiler er en database som legges på ditt webområde (forutsatt at det er installert MySQL og PHP 4). Data blir sendt fra guild-medlemmer og opp til serveren gjennom programmet WoWLauncher som startes når du skal spille World of Warcraft. Du logger inn, spiller, logger ut. Besøker hjemmesiden. Der vil siste oppdaterte data om din character ligge. Genialt, rett og slett. På http://eoe.jungelen.net finner du et eksempel (her har vi ikke startet innsamling av brukerdata enda, men det vil starte i det retail lanseres), men flere andre guilds har også tatt i bruk dette systemet. Bl.a. norges største guild; The Axemen. Det kreves litt tålmodighet og litt PHP og/eller MySQL-kunnskaper for å få alt til å virke, men det er absolutt verdt det. Det eneste minuset til nå er at det ikke virker skikkelig i Opera. I Firefox og IE virker det derimot perfekt. Programmet er fortsatt i en tidlig alpha-fase, men utvikles raskt hver dag, da det er flere som hjelper til med kildekoden for å få alt til å fungere. Oppforder alle andre guilds til å prøve det samme på sin hjemmeside. Endret 3. februar 2005 av CobraM Lenke til kommentar
Falconetti Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Vi heller anbefale alle å bruke: www.wowrankings.com Her er vårt guild: http://www.wowrankings.com/guild_profile.h...Exiles&s_id=124 Dere kan klikke på feks. Alamar(meg) eller Barbaar der og se: Hvilke skills jeg har Hvilke talents jeg har Hva jeg har i banken Alle items jeg har Armour Våpen Health Alt! Det beste med wowrankings er at de fleste store guildene bruker det. Feks. Nurfed, Conquest osv. Du kan feks gå inn på Verb(Officer of Nurfed) og se på hans talent build, gear setup osv. Genialt! : ) Lenke til kommentar
haarod Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Går for wowrankings.com jeg også.. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2005 Det er jo to vidt forskjellige ting da. WoW Rankings er, som det ligger i navnet, et rankingsystem. WoWProfiler er en database som lagres lokalt på guildets egen hjemmeside (som har samme nytten som WoWrankings, men data sammenlignes ikke med alle andre guilders data). Lenke til kommentar
Falconetti Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Det er jo to vidt forskjellige ting da. WoW Rankings er, som det ligger i navnet, et rankingsystem. WoWProfiler er en database som lagres lokalt på guildets egen hjemmeside (som har samme nytten som WoWrankings, men data sammenlignes ikke med alle andre guilders data). aha, så hvis man vil ha privacy så kan man bruke wow-profiler? hmm noen av våre programmerere får se på det : ) Syns at wowrankings.com er bra for da kan jeg sitte på jobb og legge planer hehe Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Litt o.t: Dette ser bra ut, vi får det vi og snart. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 DET her skal jeg lage! Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Blir satt opp for min lille guild i retail sitter bare her å venter og venter.. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 hmm www.sdalkfjalds.net/wow/update.php skrev jeg i prefs.. men ser ikke ut som det funker.. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 www.dr3as.net/wow/ her ligger profilene til noen i guilden min funker bra, men når man skal se på burde man gjøre det i iexplorer.. iallefall ikke i opera.. skikkelig bug'a atm Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 14. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2005 Det virker best med IE eller Firefox, ja Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Eg og har min egen guild. Så eg tenkte eg skulle test wow profiler. Men hvordan skal eg klare å åpne .tar filer med windows? Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 LITT gammel tråd kanskje? Kan dessverre ikke hjelpe deg Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 18. november 2005 Del Skrevet 18. november 2005 Mener å huske at man kan åpne .tar filer med winrar.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå