Gå til innhold

Webcam erfaringer? skal ha nytt.

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal ha et nytt webcam ikke noe dårlig heller.

Men dillemaet er Hvilket! Hjelp.

Jeg har kikket litt i prisguiden, men jeg har ikke noe greie på dette så fant ikke nope der. Jeg ble anbefalt Logitech og creative på elkjøp, hva mener dere?

Hvis logitech hvilket? de på elkjøp sa at de portable webcamma fra creative var gode. er de det?

jeg ønsker også at jeg får med en mic av kavalitet, men hva er bra?

Kom deres erfaringer.og hjelp meg.

Endret av Omy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg selv kjøpte denne for åtte dager siden, den har integrerte mikrofon og jeg som ikke er så veldig flink med web kamera synes denne er kjempebra! Hvis dere spør MaxTiger vil han nok være enig i at det er bra kvalitet på den, dyr er den heller ikke. Anbefaler den virkerlig! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg selv kjøpte denne for åtte dager siden, den har integrerte mikrofon og jeg som ikke er så veldig flink med web kamera synes denne er kjempebra! Hvis dere spør MaxTiger vil han nok være enig i at det er bra kvalitet på den, dyr er den heller ikke. Anbefaler den virkerlig! :thumbup:

kan vel iike si at jeg syntest så mye om utseendet på det, men jeg tviler ike på kavaliteten da...

Flere?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har hatt VELDIG mye problemer med det cammet der.. Henger seg ved dårlig belysning (Sitter best i mørket foran skjermen) Noen ganger er det helt fint bilde.. men så plutselig blir det kornete, og må da få det til og "henge" seg om det skal funke igjen, helst med en reboot. :(

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt problemer med det cammet i det hele tatt jeg!=/ Det blir gjerne kornete på denne dataen (er ikke på "min" nå) men etter at denne ble formatert har den ikke blitt innstalert her igjen, så det gjør ikke noe.

Jeg liker best å ha lys jeg, så det kan jo ha noe med at jeg ikke har hatt problemer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jepp. Det er det jeg tenker jeg kommer til å kjøpe. Hadde bare vært kjekt å høre noens erfaringer med det først, da... Eller om noen vet om et kamera til cirka samme pris som er utrolig bra., kanskje jeg hører på dere istedet. :hmm:

Lenke til kommentar

Etter å ha lest mye tester overalt er min konklusjon at det beste webcam'et

som er mulig å oppdrive er:

Philips Toucam Pro II (PCVC 840K)

Dette kameraet er så bra at astrologi amatører bruker det til å ta

bilder av stjerner med, klart med en annen linse/kikkert.

Det finnes mange varianter av Toucam, men det må være PRO

for da er det CCD brikke. Toucam uten PRO er billigere men mye dårligere.

En av mange best i test der ute-> http://testcentret.idg.se/produkt.asp?pID=4048

På bruktmarkedet kan du finne Philips ToUcam PRO (PCVC740k)

Altså første versjonen. Bilde brikka skal være den samme, men ser stygg ut

som fy. Det kan også se ut som softwaren til første versjonen ikke var helt topp.

Det kan selvsagt ha kommet noe nytt og bedre siden det er ett par måneder

siden jeg scannet nettet. Kan også anbefale QuickCam Pro 4000

forran nesten alt annet der ute jeg har sett, men philipsen er bedre

og begge koster ca 650 svenske kroner. (http://se.pricerunner.com)

Har ikke funnet noen som selger PRO i Norge...

OBS OBS denne -> https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=28045

Står 830k som dere ser og ikke 840k.

Dette er altså ikke PRO versjonen og suger lut i forhold.

Happy cam'ing :)

Lenke til kommentar

Phillips Tich cam II PRO

Detaljer...

• Maks oppløsning - Video: VGA (640 x 480); Bilde: 1, 2 megapiksler (1280 x 960)

• Maks bildefrekvens per sekund - 60 bps

• Plug & Play

• Innebygd mikrofon

• Programvare - Videochatting; Video på e-post; Fotografering; Foto-/videoredigering; Video-telefonsvarer; Bevegelsesdetektor :dribble:

Det vel ikke mange kamraer som har denne funksjonen? men et rå fett kamra er det :love:

Endret av Omy
Lenke til kommentar

Flott å se noen innkjøps folk har oppdaget kameraet siden jeg lette :)

1.2Mpixel er interpolert. Selve brikka er 640x480. Dermed er det ingen vits å ta 1.2Mpixel bilder. waster bare plass.

Typisk for billige kameraer og webcams å oppgi interpolert oppløsning som stort sett er verdiløst.

Bruk Photoshop til å blåse det opp istedet hvis du har lyst. Eller bruk 640x480 og juster jpeg compression til en snillere verdi f.eks 80-85-90% istedet for 75% som ofte er default. Dermed kan du blåse det opp uten å se jpeg artifacts senere hvis du vil. Fila blir selvsagt større jo mer detaljer du tar med.

Håper folk kommer med flere tilbakemeldinger for dette og andre kameraer.

Kompisen min som jeg fant philipsen for ble vertfall svært fornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...