Gå til innhold

LarsP og HalTans store Musikkquiz for virtuoser!

LarsP

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte en liten tråd for dere EKSTRA musikkinteresserte! Her skal vi ha en liten gjettelek som ekskluderer alle de som ikke liker sitarmusikk fra Uralfjellene! (Forresten, Tûrk Zjmanzeks nye album "Sitar Extravaganza with friends" er fantastisk!)

Jeg kan starte med en ganske så enkel en jeg da:

"Denne karen er mest kjent for et sideprosjekt han hadde i 1972 hvor han kun brukte møbler som instrument. På spor tre kan vi i 18 minutter høre han gå opp og ned trappen mens han taktfast slår på en kaffekvern. Jeg kan som tilleggsopplysning nevne at han kommer fra Andorra. Hva heter artisten?"

Lykke til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Simpelt, det er naturligvis gode gamle Luis Gadeverragroennolainen, sjekk for øvrig ut hans stebrors prosjekt "Sounds From A Dentists Office", herlig progressiv harpebasert fusionjazz i samarbeid med bassisten fra Ünkelopst og Ravanji Siddharta.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Heh, nå roter du litt LarsP. Det er da ingen ringere enn Hugo "Viper" Rochland som ga ut Around The Orange We Go. Vil i samme slengen anbefale Spunk Daddy & The Call Your Mamas, et funk/danseband fra Kashmir med medlemmer fra det ikke så ukjente We Be Pirates. De har nettopp sluppet en splitter ny LP, Swab The Poo Deck.

Lenke til kommentar

Zyklon har nok rett, husker jeg ikke helt feil var det slik at Hans Hugo Hardtman står bak produksjonen av plata, ikke selve verket, eller mesterverket om jeg så må si det selv.

Nå lydoppgave:

Hvilken sydindonesisk wahdub-artist er dette, og i hva slags campingvogn er det spillt inn?

Legg forresten merke til de utrolig sammensatte rytmene på denne låta, et sant stykke kunst.

:)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Au da, den var en hard nøtt å knekke. Men jeg får prøve å tippe Gonzo Arse-Stew. Er usikker på låtnavn, men vibbene forteller meg at det er fra Lesbian Pogo Sticks-epoken hans.

Edit: Når det gjelder campingvogn så var Gonzo en ekte sjømann og satte aldri sine bein på land etter han modifiserte sin fars campingvogn. Her er han på ferie i Danmark sammen med støttekontakten sin. Gonzo til høyre.

Endret av Zyklon
Lenke til kommentar
Au da, den var en hard nøtt å knekke. Men jeg får prøve å tippe Gonzo Arse-Stew. Er usikker på låtnavn, men vibbene forteller meg at det er fra Lesbian Pogo Sticks-epoken hans.

Njaaa, du nærmer deg, et hint - Denne artisten har tidligere gjort et trippel-LP livesett med selveste Günther Bromovitscj.

Lenke til kommentar

Kan det være Ari "the lightning" Slobodanovitsj? Såvidt jeg kan huske så var han i besittelse av en 72modell Dethleffs 560SK (Lifestyle Edition). Kan også huske han fra en liveopptreden sammen med Günter. Kan hende det var vintersolvervkonserten fra 74. Velger å svare Ari Slobodanovitsj.

Lenke til kommentar

Edit: Når det gjelder campingvogn så var Gonzo en ekte sjømann og satte aldri sine bein på land etter han modifiserte sin fars campingvogn. Her er han på ferie i Danmark sammen med støttekontakten sin. Gonzo til høyre.

http://forum.hardware.no/index.php?act=Att...post&id=3458211

:lol:

x100^100

Lenke til kommentar
Edit: Dere kunne valgt å starte en mer inkluderende tråd, men har valgt å henge ut en liten gruppe mennesker som liker musikk.

Vel, den gruppen som du så fint kaller det har kun seg selv å takke for dette. I mine øyne har de "ødelagt" en meget god tråd ved å kun inkludere seg selv! :(

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...