G2Petter Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 I disse juletider er det rett og slett ikke til å komme utenom å kåre den beste julesangen. Siden det finnes flere kategorier, er det lov å nevne flere sanger, men ikke list opp hele "Absolute Mc Christmas party club mix 2004 limited edition" Det er fint om dere begrunner hvorfor dere liker sangen. Her er min liste: O helga natt med Ingeborg Gjertsen og Maria Notland. Dette er to jenter som går i klassen min som ikke har gitt den ut på CD, men de har sunget den på juleavsluttningen til skolen. Det er så nydelig! Det er ikke mulig å beskrive, men hvis vi får til skal vi ta den opp på årets juleavslutning, så kan jeg laste den opp til forumet. Jussi Bjørling som noen nevnte i forbindelse med den sangen en gang, kan bare gå å legge seg. Weird Al - The night Santa went crazy Noen ganger blir det bare for mye jul, og da er denne sangen genial. En annen klassiker er "Ho, ho, fucking ho!" "Let me be your Father Christmas" er også genial! Ellers er all "laid back" julemsuikk der man synger om hvor digg det er å sitte inne foran peisen herlig. I den andre enden av skalaen finner man "All I want for christmas... is YOU!" B-R-E-N-N! Lenke til kommentar
simeik Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Steve vai - Christmas time is here Elsker den låta fordi den minner meg om jula når jeg var liten, pappa spilte alltid jazz/rolig gitar i jula. Egentlig liker jeg ikke jazz, men denna er fin Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Arlene Love - All Alone on Christmas (Brooklyn Bridge scenen i begynnelsen av Home Alone 2 ) Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 John Lennon - So This Is Christmas (War Is Over) Når den står på, er det julestemning for alle penga. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Type O Negative "Red Water (Christmas Mourning)", er ikke akkurat en morgenfugl. Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Chris Rea – Driving Home for Christmas Fordi at det er en munter og ikke-så-veldig religiøs sang som handler det jeg syns er viktigst i julen, familien. Endret 7. desember 2004 av eMPea Lenke til kommentar
Crack Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Bach Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Felix Mendelsohn: Hark the Herald Angel sing Om ikke julestemningen kommer da er det bare å gi opp. Eller så er ikke "O holy night" med Eric Cartman så værst heller. :!: Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Wham - Last Christmas (slår aldri feil, like kul år etter år) Lenke til kommentar
Jan Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Wham - Last Christmas (slår aldri feil, like kul år etter år) Blir kulere faktisk Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 (endret) The Pogues - Fairytale of New York *edit* Glemtre nesten Pretenders - 2000 miles Endret 10. desember 2004 av TAAB Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 O Helga Natt med Jussi Bjørling. Fordi pappa alltid blir skikkelig i høytidsstemning av den, og det er et positivt minne. En periode var Christmas with the Muppets and John Denver, eller hva nå plata heter også skikkelig hot. Men siden jeg bare hadde den på LP hjemme hos opphavet, så er det ikke lenger en del av min jul. Og så liker jeg "All I want for Christmas, is You" - selv med Maria Carey. Den er søt, den er cheesy, den har beat, alt en amerikansk pop-julesang skal ha. Ellers er "Baby, it's cold outside" med Tom Jones og Cerys fra Catatonia veldig passende nå. Kirikiri Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 O helga natt med Ingeborg Gjertsen og Maria Notland. Dette er to jenter som går i klassen min som ikke har gitt den ut på CD, men de har sunget den på juleavsluttningen til skolen. Det er så nydelig! Det er ikke mulig å beskrive, men hvis vi får til skal vi ta den opp på årets juleavslutning, så kan jeg laste den opp til forumet. Jussi Bjørling som noen nevnte i forbindelse med den sangen en gang, kan bare gå å legge seg. Det var definitivt en fantastisk fremføring! Fikk nesten gåsehud jeg :!: Veit du om alt ble tatt opp på film/audio? Så en person der med filmkamera Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Ja det ble tatt opp, spør Ingun Rasting (norsklærer) Dessverre er det sånn at lyden hun tar opp alltid er bare crap, siden den blir tatt rett fra salen med jalla-mikrofonen som følger med kameraet. Vegard, som er den lydmannen jeg trodde vi skulle ha, har en laptop han alltid tar opp outpu-en fra mikseren med. Det er veldig kjekt! Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 O Helga Natt eller Deilig er Jorden av Anita Skorgan! Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Ja det ble tatt opp, spør Ingun Rasting (norsklærer) Dessverre er det sånn at lyden hun tar opp alltid er bare crap, siden den blir tatt rett fra salen med jalla-mikrofonen som følger med kameraet. Vegard, som er den lydmannen jeg trodde vi skulle ha, har en laptop han alltid tar opp outpu-en fra mikseren med. Det er veldig kjekt! *Grue seg til fæl lyd* Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Fineste sangen er så absolutt Chris Rea – Driving Home for Christmas Lenke til kommentar
Jan Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Wham - Last Christmas. Fins vel "finere", men er noe med den koslige beaten Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Arlene Love - All Alone on Christmas (Brooklyn Bridge scenen i begynnelsen av Home Alone 2 ) Du tenker på Darlene Love, 60-talls popartist (og spiller kona til Danny Glover i dødelig våpen filmene). Hun synger også flere av sangene på Phil Spectors juleplate som er en av de beste noensinne laget IMVFHO. Favoritter: Low - Long way around the sea (fra julealbumet dems) Dean Martin - Baby it's cold outside Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå