Gå til innhold

Hvilket program er best til å lage websider med?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nja, du lager jo sida selv, ikke med et program. DW fungere fint til "kodinga" med highlighting av taggene.

 

Notisblokk er noe tull, for dem som antageligvis kommer til å anbefale det.

Notisblokk er ikke noe tull om en liker det.

Men det er vel kanskje ikke noe å foreslå for en nybegynner.

Lenke til kommentar
Nja, du lager jo sida selv, ikke med et program. DW fungere fint til "kodinga" med highlighting av taggene.

 

Notisblokk er noe tull, for dem som antageligvis kommer til å anbefale det.

Notisblokk er ikke noe tull om en liker det.

Men det er vel kanskje ikke noe å foreslå for en nybegynner.

notisblokk er ikke et program man lager en hjemmeside i, man bare skriver koden til siden.. ;)

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg Frontpage 2003. Men har egentlig mer gått over til å kode for hånd med CSS og DIV. Tidligere så var jeg en tabell freak ( :p ) men nå her jeg sett lyset med CSS/DIV :wee:

 

Frontpage er meget god for nybegynnere. Det finnes flere alternativer også da, slik som 1stPage f.eks. Bare søk på Google etter "web editors"/ "html editors".

Lenke til kommentar
Nja, du lager jo sida selv, ikke med et program. DW fungere fint til "kodinga" med highlighting av taggene.

 

Notisblokk er noe tull, for dem som antageligvis kommer til å anbefale det.

Notisblokk er ikke noe tull om en liker det.

Men det er vel kanskje ikke noe å foreslå for en nybegynner.

notisblokk er ikke et program man lager en hjemmeside i, man bare skriver koden til siden.. ;)

Det har du rett i.

Men notisblokk i kombinasjon med et bildebehandlingsprogram syns jeg er bedre enn DW/andre programmer i kombinasjon med et bildebehandlingsprogram.

Derfor sa jeg at det er ikke noe tull å bruke Notisblokk om det er det en liker. Smaken er også her som baken. :)

Lenke til kommentar
Tidligere så var jeg en tabell freak ( :p ) men nå her jeg sett lyset med CSS/DIV :wee:

Mange som sier det der, men hvorfor er CSS så mye bedre? Har selv benyttet meg en del av tabeller, har også prøvd ut CSS-oppdeling av sider, men klarer ikke helt å se hvorfor det er bedre. Noen som har en grei forklaring? - Eller finnes det kanskje helt andre måter å gjøre dette på (få et ryddig oppsett), som er enda bedre ?

 

<on_topic>

Synes selv at Frontpage er greit å bruke ved siden av en tekst/php editor.

Lager da oppsettet i FP og fyller etterpå inn diverse kode.

</on_topic>

 

Spørsmål til slutt - Hvilket program egner seg ved php koding, og finnes det en wysiwyg editor for det ?

Lenke til kommentar
FP er utrolig lett å bruke. Jeg fikk til en brukbar side på under 2 dager med tukling. :)

Få se på koden din, så skal jeg fortelle hvorfor den ikke er "brukbar" :D:p

 

Webknight:

Hensikten med CSS er å separere innhold og presentasjon. www.csszengarden.com er et godt eksempel; én HTML-fil + mange CSS-filer = mange fullstendig forskjellige design.

..og nei, det finnes IKKE WYSIWYG til PHP (det ville jo vært ulogisk, siden man med PHP ikke lager noe "interface").

Lenke til kommentar
Nja, du lager jo sida selv, ikke med et program. DW fungere fint til "kodinga" med highlighting av taggene.

 

Notisblokk er noe tull, for dem som antageligvis kommer til å anbefale det.

Notisblokk er ikke noe tull om en liker det.

Men det er vel kanskje ikke noe å foreslå for en nybegynner.

Hva er poenget med å bruke den når det finnes meget gode tekstbaserte editorer som har syntaxhighlightning..?

 

Minner om "fy fan ass, jeg er så 1337, bruker notepad", holdning..

Lenke til kommentar
Hva er poenget med å bruke den når det finnes meget gode tekstbaserte editorer som har syntaxhighlightning..?

Som jeg sa, smaken er som baken, jeg liker best å ikke ha syntax highlighting. Notisblokk er det programmet jeg er mest vant til, ja, jeg har prøvd andre, men har alltid gått tilbake til notisblokk fordi jeg liker det best. Det bare er sånn. :)

 

Minner om "fy fan ass, jeg er så 1337, bruker notepad", holdning..

Ser at du skriver "minner om", men likevel:

Har tenkt på det hele tiden, at det kan oppfattes slik. Men jeg har overhodet ingen intensjoner om å framstå som "1337" eller oppføre meg hovent.

 

Syns det er veldig dumt at man ikke kan bruke notisblokk uten å bli satt i skrytepavebås med en gang.

Lenke til kommentar

Notepad er et simpelt program der du skriver i ren tekst.

Så lenge du skriver det i ren tekst selv synes jeg det er greit, men syntax er koselig da, og i tilleg litt hjelpeverktøy (som html-kit) så du slipper å leite på web eller i boka di hver gang du står fast :p

 

EDIT: Notepad til html for meg :thumbup:

Endret av kr1570ffz0r
Lenke til kommentar

Photoshop CS eller Illustrator CS

Dreamweaver MX 2004

 

Bruker DW fordi ingen andre program kan måle seg med dette, å skrive all

kode for hånd har eg ikkje tid til. Effektivitet er det viktigste. Uansett DW

lager helt perfekt kode om programmet brukes "rett"...

 

Det er også veldig avansert server-side del i DW, man kan bygge seg super-

avanserte nettsted uten å måtte kunne php/asp/asp.net/jsp... Eg driter i

hvordan server-side koden ser ut, bare det fungere...

Lenke til kommentar
Photoshop CS eller Illustrator CS

Litt off-topic, men jeg la merke til den "eller" du hadde lagt inn der.

Er det ikke UTROLIG tungvindt å lage designdelen i Illustrator kontra Photoshop?

Vel, kanskje ikke for deg med så god erfaring med programvaren, men det må vel bare være helt spesifikke ting som er enklere å gjøre i Illustrator?

 

Bare lurer jeg. :)

Lenke til kommentar
FP er utrolig lett å bruke. Jeg fikk til en brukbar side på under 2 dager med tukling. :)

*reformulere*

 

Webstandarder sammen med en god teksteditor er utrolig lett å bruke. Jeg fikk til en god side som validerte 100% og funket optimalt i alle browsere med bare 5 timers tukling. :)

 

;)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...