MrLee Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Hvordan få console i CS:Source 1. Det første du må gjøre er å legge til "-console" i Launch Options i CS:S. Dette gjør du ved å høyre klikke på CS:S i "Play games" menyen is team (Se bilde 1) 2. Deretter kommer du til ett bilde som ser slik ut (bilde 2) Her trykker du på "Launch Options", og legger inn de ønskede kommandoer (I dette tilfellet "-console", som vist i den nederste røde ringen) 3. Deretter må du binde en knapp til "toggleconsole" kommandoen. Dette gjør du ved å gå inn i cfg mappa i CS:S og opprette en fil du kaller "autoexec.cfg". Mappa finner du i "X:\steam\steamapps\dinemail\counter-strike source\cstrike\cfg" der X er disken, og dinemail er din e-mail. Her lager du ett nytt txt dokument, legger inn det som vises i den røde ringen på autoexec.cfg og velger "Save as" og skifter filendingen til CFG istedet for TXT. "bind "F3" "toggleconsole" vil knytte F3 på keyboardet ditt til console kommandoen "/" er den knappen som tilsvarer "|" knappen i CS:S. Så hvis du vil ha console knappen på samme sted som i CS1.x, bind denne slikt jeg har gjort. EDIT: Okei, nå er jeg litt forvirra selv. Det viser seg at "\" muligens er den knappen som tilsvarer "|"... jeg binda begge to til det for å være sikker ^_^ Du trenger ikke andre kommandoer i denne fila, men det er fint å legge inn ting her, ettersom den blir eksekvert hver gang du starter CS:S. 4.Det neste du må gjøre er å gå inn i CS:S, velge options-> keyboard->advanced (Se røde ringen) Huk av "Enable developer console (~)" Endret 23. november 2004 av MrLee Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 herregud.. valve kunne gjort det litt mer vrient! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 hehe, bare ved å få deg til å måtte endre registry nøkkler men var guiden klar nok? må jeg fikse no på den? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Det var på tide denne kom ja, kjempeflott MrLee! Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 (endret) jeg er bare så forbanna trøtt og lei av folk som spør..la denne ut på http://home.broadpark.no/~mlie/cs/ også så jeg har noe å linke til neste gang en person spør meg ingame binda F10 til det Endret 21. november 2004 av MrLee Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hehe.. Jeg var en av dem.. Men takk til en super quide så slipper jeg der!! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Uhh, flaks... Da jeg så tittelen trodde jeg det var spørsmål igjen... Klikka nesten. :!: Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 (endret) heh, hvis bare en person får det til å funke, så blir jeg glad... *er glad* devn: hahahahahahaha Endret 21. november 2004 av MrLee Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Hjertelig takk for en nydelig guide MrLee.. nadas problemas å få igang console med denne guiden, en guide uten F10 anbefelinger. Endret 21. november 2004 av Goebbels Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 whoops... omstrukturering av webspace er ikke anbefalt når man poster slike ting Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Genialt. Men er det ikke en feil på det første bildet? Ser ut som du trykker på hl2. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. november 2004 Forfatter Del Skrevet 23. november 2004 joda, teknisk sett feil, men du får opp nøyaktig samme menyen om du høyreklikker på CS:S i samme meny ^_^ dessuten er den tekstlige beskrivelsen rett, så det så Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Du har jo med mye tøys i den guiden da, ville kanskje rensa den opp litt. For det første, man skal skrive bind \ toggleconsole, ikke /, så delete alt og si det istedenfor. For det andre, man behøver ikke gå inn i options og huke av enable developer console greia. Så egentlig kunne den guiden her vært to steps. 1. Høyre klikk CS:S ikonet i My Games, velg launch options, og add -console. 2. Gå inn i CS:S hvor console nå er kommet opp, skriv bind \ "toggleconsole". Men ellers en bra guide med bilder og greier Lenke til kommentar
Trygve Skrevet 27. november 2004 Del Skrevet 27. november 2004 Fin guide, men synest den bure ligge i HL2 delen og. Har vert mange spørsmål om console der nå Lenke til kommentar
mark Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 ok hadde tenk å skrive en guide selv men jeg bare deler det jeg har funnet ut her og håper at mr-lee legger dette til i sin guide Først av alt, grunnen til at vi ikkje kan bruke knappen under esc, den gode gammle console knappen, | (å ja, det er | den knappen heter på norske tastatur) til console er at; vi normenn har norsk tastatur språk( Control Panel-> Regional and Language Options-> Languages-> Details-> Default input language) still dette til "English (United States) - US" og du vil se at | (og først med US tastatur hetter denne kanpen "´") brukes da til å både åpne og lukke console det som er løsningen er å binde "toggleconsole" til noe annet enn "|", faktisk så fungerer ikke noen tegen som jeg har gidda å prøvd, o fungerer. vist du bruker o kan du ikke lukke console med o, trykker du o, skriver du bare o i console. bruk derfor esc. har noen funnet en kanpp som kan både åpne og lukke? For å "aktivisere" (i manger på bedre ord) console har vi følgende TO måter; enten skrive -console i lauch options ELLER options-> keybord -> advanced-> enable bla"~"blanoe MEN vist du bruker All Seeing-Eye, kan du ikke adde -console i lauch options(fordi ASE bruker ikke CS:S ikonet i my games, men "C:\Spill\Half-Life\steam\SteamApps\meg\counter-strike source\hl2.exe" og siden dette ikke er en shortcut kan du ikke adde -console på hl2.exe og ASE takler ikke at du skriver -console i "Program Location" Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 herregud.. valve kunne gjort det litt mer vrient! ja, snart kommer det en 1337-v3rsjo0n Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 bra tråd. har sliti litt med å finne den ja. men endelig Lenke til kommentar
Juke Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) En annen løsning, som i allefall JEG foretrekker: Lag en fil som heter autoexec.cfg, som inneholder følgende linje bind "F12" "toggleconsole" eksempelvis. Du får da console på tasten F12. Filen skal ligge i Steam\Steamapps\counter-strike source\hl2\cfg Da må du også hake av den developerconsole-greia i spillet for at det skal funke. Parameteren "-console" funker også, men gjør jo at konsollen dukker opp automatisk hver gang man starter spillet. Jeg ble i allefall lei av synet av den i lengden. Edit: Auda, jeg leste visst ikke nøye nok i den første posten, løsningen min står jo stort sett beskrevet der allerede. Endret 30. november 2004 av Juke Lenke til kommentar
highlander Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Det finnes faktisk guider i forumet på www.steampowered.com for de som ikke visste det. Lenke til kommentar
slez Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 ahh! console savna jeg, takk mr.lee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå