Gå til innhold

WD vs. Seagate

Swifty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde at Seagate var både stillere og kjøligere enn WD (det er iallefall det inntrykket jeg har fått av å lese her inne). Den siste Seagate disken jeg hadde var en 2.1 GB Barracuda SCSI for vel rundt 10 år siden, så jeg kan ikke uttale meg av personlig erfaring. Jeg kjører bare WD, og er kjempefornøyd, men har også sett mange som er kjempefornøyd med Seagate, så det blir vel kanskje litt hipp som happ?

Lenke til kommentar

Holder en knapp på Seagate. Jeg har en Seagate Barracuda 7200.7 200 GB SATA, og denne hører jeg knapt. Har også en Seagate Cheetah 15K.3 som står i en annen maskin, og denne bråker mindre enn en del (S)ATA-disker på markedet, samtidig som den er en av de desidert raskeste diskene på markedet.

Lenke til kommentar

Har flere ganske nye disker fra begge to og er mest fornøyd med seagate, spesielt at den holder seg kaldere liker jeg. Lyden forsvinner av skjermkort/cpu hos meg fra dem begge. Ytelsen har jeg ikke merket noe forskjell på men jeg har heller ikke kjørt noen bench.

Lenke til kommentar

Har 2 Maxtor, 3 Seagate og en gammel WD. Det jeg liker med min nye 200GB Seagate sata (og til dels den gamle 7200.2 120GB barracuda'n) er den totale mangelen på motorstøy.

Lesestøyen (knatringen) er like tilstedeværende som den siste 200GB WD,n jeg hørte (skrudd rett i kabinett)

Temperaturen er 30,8 C i min godt ventilerte kasse (7 grader lavere enn Maxtor D740X) Regner bare med at det er bra.

Lenke til kommentar
Jeg har en Seagate Barracuda 7200.7 SATA 200 GB, og hører den nesten ikke, selv når jeg legger den på bordet utenfor kabinettet.

Samme her. Nydelig disk. Blir litt varm etter min mening. Har en WD 120GB som ikke på langt nær blir så varm som seagate'n.

Lenke til kommentar

Har både Seagate og WD selv og må ærlig innrømme at seagate disken er mer stillegående en WD diskene er.

Har 2stk 80GB og 1stk 120GB Seagate Barracuda + 1stk WD 120gb og 1stk WD 200gb disker.

Temperatur messig har jeg ikke merket noen stor forskjell.

Men uansett er det stillegående hardisker man er ute etter er det Samsung som gjelder.

De har også fått mye bra omtale. Er det hastighet som står høyt er det eventuellt de nye diskene til hitachi (som forøvrig kjøpte hardisk smia til IBM, som er langt ifra noen positiv ting) eller eller WD raptor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...