Gå til innhold

Final fantasy VII eller final Fantasy X!

Solid

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har liten erfaring på turbaserte Rpg-spill. Jeg tenkte at jeg skulle prøve det. Men så må jeg velge et og da falt jo valget på om jeg skulle ta Final Fantasy VII eller Final Fantasy X.

Akkurat nå erjeg fristet til å ta 7'ern.

:yes: Hva mener du jeg bør velge. :yes:

Ps. begrunn svaret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns du bør velge 7ern. Grafikken i 10ern er såklart mye bedre, men historien/atmosfæren i 7ern er så sinnsykt bra. Det er det beste spillet jeg noensinne har spillt, og jeg har spillt mange. Ikke noe spill har fått meg så involvert.

Lenke til kommentar

Final Fantasy VII er mye bedre en Final Fantasy X.

Som Gr0v sa så er atmosfæren og historien mye bedre, FF7 er også bedre på en del andre punkter. Så om du ikke er en skikkelig grafikkjunkie så tar du 7'ern. Kan jo legge til at jeg har spilt begge spillene i hundrevis av timer til sammen.

Endret av ToXciK
Lenke til kommentar

Hvordan du kommer til å reagere på det? Vel, det kommer nå helt an på deg det da. Jeg kjenner ikke deg, og kan dermed ikke fortelle deg hvordan du kommer til reagere på det.

Noen liker turbaserte kamper, andre ikke.

Men av disse to spillene så bør du velge Final Fantasy VII.

FF X er selvsagt veldig fristende på grunn av den sinnsykt råe grafikken, men likevel, du får mye mer igjen for pengene ved å kjøpe VII. Helt klart.

Lenke til kommentar

Jeg vil også anbefale deg FF VII om du må bare kjøpe et av de, av de samme grunner som er nevnt. Etter min mening er FF X ganske undervurdert, men det er en annen sak... Selvsagt vil jeg helst anbefale begge, av den enkle grunn at begge er veldig gode spill!

Lenke til kommentar
jeg og hiver meg på, skal begynne med FF7 igjen nå :love: digger det spillet, beste noensinne omtrent

Hehe. Er ikke så lenge siden jeg begynte å spille FF 7 fra starten igjen jeg heller. Er i Mt. Nibel nå.

Og når jeg nå går igjennom spillet fra starten igjen, noe jeg ikke har gjort på veldig lenge, så oppdager nok en gang nye ting, blant annet i historien, ting jeg skjønner bedre osv. Og da sier jeg til meg selv nok en gang at "dette spillet er jo toppen av genialitet. Det finnes jo virkelig ikke spill som fascinerer så mye, underholder så mye, og har så langt levetid"

Så kjøper du Final Fantasy VII så kan jeg nesten garantere deg at du ikke blir skuffet. :thumbup:

Lenke til kommentar
jeg og hiver meg på, skal begynne med FF7 igjen nå :love: digger det spillet, beste noensinne omtrent

Hehe. Er ikke så lenge siden jeg begynte å spille FF 7 fra starten igjen jeg heller. Er i Mt. Nibel nå.

Og når jeg nå går igjennom spillet fra starten igjen, noe jeg ikke har gjort på veldig lenge, så oppdager nok en gang nye ting, blant annet i historien, ting jeg skjønner bedre osv. Og da sier jeg til meg selv nok en gang at "dette spillet er jo toppen av genialitet. Det finnes jo virkelig ikke spill som fascinerer så mye, underholder så mye, og har så langt levetid"

Så kjøper du Final Fantasy VII så kan jeg nesten garantere deg at du ikke blir skuffet. :thumbup:

Vel da er det satt på handle listen min. Skal kjøpe det så snart jeg får tid.

:w00t: Det høres hvertfall utrolig bra ut. :w00t:

Men det gjenstår å spille det da. Men jeg kommer til kanskje få en nostagli-følelese da siden jeg var mye hos en venn som hadde da det kom ut så musikken vekker jo et par minner :blush: .

Endret av Solid Knight
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt mot til å begynne med FF7, venter heller på den oppdaterte utgaven som kommer ut om 4-5 år :D

Derimot vil jeg si at jeg aldri har blitt så involvert i et spill som FFX. Det er som å lese en interaktiv fortelling. Men jeg antar dette gjelder med hele FFX serien.

Du spiller ikke FF på grunn av grafikken eller måten kampene fungerer på. Du spiller det på grunn av historien. Og DEN er det få eller ingen spill som kommer i nærheten av.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar
Jeg har aldri hatt mot til å begynne med FF7, venter heller på den oppdaterte utgaven som kommer ut om 4-5 år :D

Derimot vil jeg si at jeg aldri har blitt så involvert i et spill som FFX. Det er som å lese en interaktiv fortelling. Men jeg antar dette gjelder med hele FFX serien.

Du spiller ikke FF på grunn av grafikken eller måten kampene fungerer på. Du spiller det på grunn av historien. Og DEN er det få eller ingen spill som kommer i nærheten av.

Den oppdaterte utgaven? Eh, hvor har du det fra?

Tviler på at Square kommer til å lage noen remake av sitt beste spill. De satser heller på oppfølgere.

Der har du også enda en grunn til å spille FF VII. Da kan du også nyte både CG-filmen Advent Children, og spillet Dirge of Cerberus, når de kommer i løpet av neste år en gang. ;)

Lenke til kommentar

Square-Enix kommer ikke til å lage en oppfølger til Final Fantasy VII. Dersom Sony kommer med en PS maskin som ikke støtter PS1 spill så ville de KANSKJE vurdere det. Dette er iallfall det jeg har hørt.

Historie, Musikk, Gameplay....... En spiller Final Fantasy på grunn av at Final Fantasy er den beste rollespillserien som noen gang er laget :yes:

Endret av ToXciK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...