E.T Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Test av Logitech flat Ultra X Er du ute etter stil på skrivebordet? Eller kanskje bare noe behagelig å skrive med? Da er dette tastaturet for deg! Specs og Funksjonalitet: - 104 knapper, norsk "layout" av knappene - 6 Ekstraknapper, disse er diskrè, og ødelegger ikke for resten av det minimalistiske designet "Media" "Play/pause", "mute", "Favoritter", "E-post" og "www" - Plug And Play kompitabelt Ekstradrivere til ekstraknappene på tastaturet kan lastes ned fra Logitech's hjemmeside Tastaturet er på det høyeste CA 1,5 CM, og på det laveste CA 0,7 cm Design og I Pakken: I pakken var det ingenting spennende, kun tastaturet innpakket i bobleplast, i en kjedelig brun pappeske. Selve tastaturet derimot var/er etter min mening nydelig, du finner nesten ikke like fine tastatur nå til dags Bilder til sammenligning: Looking good? En del mindre en et "standard" logitech tastatur: Det ER faktisk ganske flatt : I bruk: I bruk er dette tastaturet fantastisk, det følest akkuratt som å skrive på en laptop. Liker du ikke Laptop tastaturer, kan du bare glemme denne lekkerbiskenen, da er den ikke noe for deg, men personlig er jeg en stor fan av det. Til gaming synest jeg ikke det er så bra, det er lett å komme borti andre taster, og det er heller ikke særlig ergonomisk hvis du holder fingrene på knappene "W", "a", "s" og "d" for å styre når du spiller (er vanskelig å forklare egentlig) Men dette er ikke noe stort problem for meg da jeg bruker Gamepad i de fleste spill. Kvalitetsfølelse: Det er på dette området jeg synest UltraX skuffer litt Rammen på tastaturet er laget i såkalt "billig" plastikk, noe som gjør at den mister endel av kvalitetsfølelsen. Knappene derimot er perfekte, med et passe tynt "skall" Selve overflaten på knappene er litt "ru" for å hindre gli, men "glien" oppstår likevel under intens spilling, og gjerne hviss du er litt klam på hendene Ekstraknappene gir et godt inntrykk, og glìr diskrèt inn med resten av tastaturets design. Som du ser på bildet, er disse tynne og avlange, og er i ett med "numlock, capslock, scrolllock" linja Personlige erfaringer: Av en eller annen merkelig grunn har det oppstått en stor svart ripe på høyre siden av tastaturet Jeg mistet et CD cover oppå den ene tasten, som knakk, nå liker den løst oppå Oppsumering og karakter: Tastaturet har et supert design, dessuten er det flatt, og sort og sølvfargen glir kjempfint sammen. I skriving er det også supert, det er faktisk GØY å skrive med dette tastaturet, og det er perfekt for deg som liker laptop-tastatur. Kvalitetsfølelsen er dessverre ikke fult så super, ramma gir inntrykk av "billig plastikk" I Gaming er dette tastaturet greit nok, men det fins bedre for deg. Er du interresert i både gaming og dette tastaturet, anbefaler jeg deg å kjøpe en Gamepad, som garantert vil gi deg en bedre gamingopplevelse. Design: 5/6 Skriving: 6 Gaming: 3- Kvalitetsfølelse: 3- Sammenlagt: 4/5 Kom gjerne med kommentarer/Kritikk EDIT: Fjernet et bilde MVH Erlend Endret 5. januar 2005 av E.T Lenke til kommentar
E.T Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Tastaturet er forøvrig kjøpt på www.komplett.no, og kostet da 400,- Nå kan det skaffes til 197 kr på ITbutikken Sjekk prisguiden Endret 19. oktober 2004 av E.T Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Fin fin test Erlend! Du tester mye nå Hva blir det neste? Lenke til kommentar
E.T Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Det neste blir nok Razer eXactmat som snart kommer i posten blir herlig å teste et helt nytt produkt nå Lenke til kommentar
Trygve Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Dette er en veldig flott test Erlend. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Det neste blir nok Razer eXactmat som snart kommer i posten blir herlig å teste et helt nytt produkt nå Da er det bare å vente... Når er den ventet inn til test? Lenke til kommentar
E.T Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Njaa.... ble "shippa" fra storbritania for 2 dager siden, men har enda ikke annkommet Norge.. er den like rask som viperen var er den vel her om 2-4 dager Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Kjempe-test! Nok en super test som godt kunne hatt sin plass på forsiden til hw.no! Lenke til kommentar
Sau Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Meget bra test Erlend! Og denne gangen kan me me TO playboy kort på pulten Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Men passer det dårlig til gaming? Lenke til kommentar
E.T Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2004 Ja, egentlig. Som jeg har beskrevet i testen har ikke tastaturet den retet ergomien for gaming Men er sikkert bare en vanesak Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jaja. Jeg kjøper det uansett. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg hater å skrive på laptop, men synes at Ultra X Flat keyboardet er konge å skrive på.. Ellers bra test Lenke til kommentar
E.T Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Kan stemme det ja, prøvde nettopp min brors laptop-tastatur. Var faktisk en del forskjell Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Men det er utrolig mange som kaller det "laptop-tastatur"... Lenke til kommentar
E.T Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 nja... er jo egentlig det nermeste man kommer nå om dagen Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Flott test E.T Flott test. Har lyst på eit slikt jeg og men sio det ikkje er så bra til gamig så trur jeg at jeg skiper det. Lenke til kommentar
_Talon_ Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Tastaturet er forøvrig kjøpt på www.komplett.no, og kostet da 400,-Nå kan det skaffes til 197 kr på ITbutikken Sjekk prisguiden Kjøpes det hos ITButikken.no, får du dansk layout. Tror æ og ø har byttet plass der (fryktelig irriterende!). Ville bare informere slik at ingen av dere får dere en litt ubehagelig opplevelse. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Flott test E.T Flott test.Har lyst på eit slikt jeg og men sio det ikkje er så bra til gamig så trur jeg at jeg skiper det. Etter lit tilvenning så blir det vel like bra som andre tastatur til gaming også Lenke til kommentar
Pug Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Bra test, men jeg synes ikke tastaturet egner seg dårlig til spilling. Har det selv og synes det er deilig å bruke, uansett om det er til skriving eller spilling eller noe annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå