nonplus Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 (endret) Satt sammen en rask guide, mangler sikkert noe, så de som har noe å tilføye, post under. Last ned rivatuner 15.2 eller seinere HERFRA Start rivatuner og trykk på main fanen, trykk på customize, low-level system settings: Trykk på Nvstrap driver fanen og trykk install: Huk av for allow enabling hardware masked units og trykk yes: Trykk på customize og moroa kommer opp, legg merke til i høyre kolonne der står det hvilke units som er deaktivert. Pipelines øverst og vertex underst. Trykk til venstre for den deaktiverte uniten for å aktivere disse og trykk OK: Da kommer du til dette bildet og trykk OK: Du må nå trykke YES for starte maskinen på nytt: Når du kommer opp i windows igjen start rivatuner igjen og sjekk om det stemmer: Som du ser gikk jeg fra 12x1,5vp til 16x1,6vp. Nå må du teste om du får artifacts i 3dmark og spill. Hvis du som jeg får artifacts må du prøve å aktivere og deaktivere units til du finner de som virker 100%. Her kan du se hva jeg fikk til, bare en vertex shader unit ville aktivere uten artifacts, de 4 siste pixel units måtte jeg deaktivere igen. Så jeg fikk et 12x1,6vp kort ut av et 12x1,5vp kort orginalt. Lykke til og må unitsene være med dere Endret 9. april 2005 av nonplus Lenke til kommentar
Qaracuck Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 nydelig guide! Takker for innlegget, det vet jeg MANGE andre kommer til å være glad for! Flott at noen gidder å ta seg tid til det! STÅ PÅ! Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Må prøve den. Takk for det. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Grei guide... 6800 LE kjører nå på fine 16pipes og 6vp. Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Er det forskjell på kort fra forskjellige produsenter når det gjelder å låse opp pipelines? Lenke til kommentar
nonplus Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Må takke Unwinder på guru3d som så vit jeg vet laget rivatuner og gjorde dette mulig. Hvis det er noe mer du lurer på om rivatuner surf over HIT. Er det forskjell på kort fra forskjellige produsenter når det gjelder å låse opp pipelines? Ikke som jeg vet. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Nydelig guide! Denne bør gjøres til sticky!! Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Er det forskjell på kort fra forskjellige produsenter når det gjelder å låse opp pipelines? Produsenter som har gode avtaler med nvidia har større sjangser... som Gainward og Point of View Lenke til kommentar
X-Shock Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 *host* bullshiiit *hark* Lenke til kommentar
laaw Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Mitt Club3D 6800 kjører nå på 16pp,6vp og oc til 400/900(kan mer, men holder der). Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Produsenter som har gode avtaler med nvidia har større sjangser... som Gainward og Point of View Begrunnelsen for det er hva? Sannsynlighetsregning? Det er helt tilfeldig om du har et 'godt' kort eller ikke. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Firmaer som har gode avtaler med Nvidia får som oftest de allerbeste chippene... Sannsynlighet eller ikke, men logisk er det. Lenke til kommentar
laaw Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Har enda ikke hørt om noen Club3D 6800NU som ikke har funka. Men i utgangspunktet så har ikke levrandør noe og si. (?) Lenke til kommentar
garfunk Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 hmmm...når folk klokker opp korta sine så tester de alltid i 3dmark og sånn. Det viser at de får bedre resultater en før, men får de bedre resultater i spill? Tenker på Rome: total war og sånn? Hvilket skjermkort anbefaler man til sånne spill til MAX 2500 kr. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Firmaer som har gode avtaler med Nvidia får som oftest de allerbeste chippene... Sannsynlighet eller ikke, men logisk er det. Tøv, synes nå jeg. Med mindre du har noe å vise til. Logiske slutninger holder ikke, ei er jeg enig i logikken din. Lenke til kommentar
Qaracuck Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Enig med deg LarsC, De lager ikke forskjellige prossesorer, noen liksom bedre enn andre, alle går under samme kam, så det blir bare sjansing hvilken som er bedre "komplett" enn den andre! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Bra guide, men du kunne gjort den litt mer oversiktlig ved å for eksempel space litt mellom skrift og bilder. Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Hvorfor tror dere at det finnes 6800 NU og LE kort? Det er så å si samme chip men noen har defekte pipelines og blir degradert. Kan nesten trygt si at de med gode avtaler får de beste chippene. Uansett så trenger vi ikke å krangle om dette I allefall så vet jeg at suksessen av modding Gainward kort er meget store. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 (endret) Har Club3D 6800. Åpnet 16 pipelines men har artifacts i 3DMark05 ved 400/910. Sakl prøve med lavere MHz. Edit: Forresten, får bare 3400 poeng i 3DMark05. Nonplus, hvordan får du over 4000 når vi har samme kort? Kjører Forceware 61.77 Endret 13. oktober 2004 av jokab Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Prøv 66.72 driverene på Guru3d. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå