Gå til innhold

Doom 3 fungerer suverent på MX440!

NextoN

Anbefalte innlegg

Veldig rart at Doom3 funker helt suverent på min pc, når jeg har MX 440 :hmm:

Merker ikke noe hakking eller noe, FPS ligger på 60 hele tiden og alt ser ut til å funke :D. Hva kommer dette av ? Hvis mitt pingle kort gir ikke noe hakking. Da lurer jeg sannelig hvor god X800PRO er :dribble:

Endret av NeXtoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken oppløsning og grafikk kjører du på? Doom 3 setter automatisk ned til en konfigurasjon som skal passe ditt kort.

Har du prøvd å åpne konsollen, (inne i spillet) trykk Alt Gr + |, og skrive timedemo demo1.demo? Da får du vite akkurat hvor mange fps spillet ligger på i en forhåndslagd test.

Uansett er det bra at du er fornøyd med prestajonene til ditt kort!

Zlatzman

Edit: Ser jeg var litt treig med å skrive ;)

Endret av ZLatzman
Lenke til kommentar
Ikke poenget at kortet er så "sykt" bra da :nei: Poenget mitt var at er ikke det ganske så bra at kortet klarer å kjøre Doom3, Med en passe grafikk og grei fps?

Jo helt enig. Det er supert at du synes kortet ditt gir bra ytelse i Doom3, spesiellt med tanke på hvor dyre de nyeste skjermkortene er. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ikke poenget at kortet er så "sykt" bra da  :nei: Poenget mitt var at er ikke det ganske så bra at kortet klarer å kjøre Doom3, Med en passe grafikk og grei fps?

Hva ligger igjenom snittet på i timedemo 1 da. Hvilken oppløsning jeg regner med at aa er avslått. og du kjører på low i detaljer.

mx korta støtter ikkje Antialiasing. (correct me if im wrong)

Men mx kortet er eit DX 7 kort . Ergo mange effekter som Doom 3 har(som krever dx 9) blir litt annerleides, og mykje mindre krevande. Derfor kan det fint fungere med det kortet. Er vertfall min teori.

Det er vertfall flott å sjå at eit såpass low-end kort klarer å køyre doom 3 på eit behagelig nivå. (noke john carmack, ein viktig mann som jobber for 'id', sa).

Lenke til kommentar

Men mx kortet er eit DX 7 kort . Ergo mange effekter som Doom 3 har(som krever dx 9) blir litt annerleides, og mykje mindre krevande. Derfor kan det fint fungere med det kortet. Er vertfall min teori.

Det er vertfall flott å sjå at eit såpass low-end kort klarer å køyre doom 3 på eit behagelig nivå. (noke john carmack, ein viktig mann som jobber for 'id', sa).

Dx9?

jeg trodde Doom3 var openGL jeg.

BRuker openGL spill Dx9 effekter?

EDIT: litt sen

Endret av TDK
Lenke til kommentar

Personlig er jeg ikke overrasket at han klarer å kjøre spillet, for med mitt GeForce 2MX går det faktisk an å spille. Får dog det som manger mener er uspillbare FPS i timedemoen (15.6 fps), og der hakket det også en del. Men når jeg faktisk spiller går det en del greiere. Alt er satt på minimum også.

Bra å se at et kort som er budsjettutgaven av et gammelt kort faktisk kan klare å kjøre Doom 3.

Forresten så tror jeg det skal være mulig med AntiAliasing med mitt kort, men tviler på at det blir spillbart da.

Tror nok allikevel jeg skal kjøpe meg et nytt grafikkort om ikke så lenge, så jeg får sett bump-mappingen, skikkelige skygger og alt det andre snadderet som de fleste andre har på.

Zlatzman

Lenke til kommentar
Ikke poenget at kortet er så "sykt" bra da  :nei: Poenget mitt var at er ikke det ganske så bra at kortet klarer å kjøre Doom3, Med en passe grafikk og grei fps?

Hva ligger igjenom snittet på i timedemo 1 da. Hvilken oppløsning jeg regner med at aa er avslått. og du kjører på low i detaljer.

MX støtter AA, men du får ikke serlig høy AA ;)

Lenke til kommentar
Tviler på at du får spillt det på stor oppløsning og "High/Ultra" detaljer.

Dessuten kan du fort misste mange fine DX9 detaljer med kortet du bruker.

er ikke doom 3 OpenGL... altså ikke directx ??

jepp men det er mer enn en versjon av open gl

Jo.. doom3 bruker vel OpenGL 2.0 eller noe sånt..

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan dere får det til jeg..

Har a64 3200+ 512 meg ram gf4ti4200

Og spillet går like raskt som seig kloakk i oppoverbakke.

Kjører forøvrig 800x600 low details

kanskje dette har noe med saken å gjøre, men tviler egentlig.

Stoler rett og slett ikke på folk som sier at det her og det der går svinbra på min 10 år gamle maskin og sånt.. (litt overdrivelse såklart men.. men :) )

Eller er jeg kresen på fps nå?

har ikke prøv timedemo enda da.. skal prøve nå.

Edit: fikk 22fps med tidligere nevnte instillinger

Endret av Erad
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan dere får det til jeg..

Har a64 3200+ 512 meg ram gf4ti4200

Og spillet går like raskt som seig kloakk i oppoverbakke.

Kjører forøvrig 800x600 low details

kanskje dette har noe med saken å gjøre, men tviler egentlig.

Stoler rett og slett ikke på folk som sier at det her og det der går svinbra på min 10 år gamle maskin og sånt.. (litt overdrivelse såklart men.. men :) )

Eller er jeg kresen på fps nå?

har ikke prøv timedemo enda da.. skal prøve nå.

Edit: fikk 22fps med tidligere nevnte instillinger

Øk til 1024 i minne ... :thumbup:

Lenke til kommentar

Heh, var det med rammen da.

Her er problemet mitt, og har ikke akkurat flere tonn med penger nå for tida.

Men, mener du SIKKERT at jeg vil få en stor merkbar forbedring av ytelse ved å slenge inn en gig med ram? skal også snart kjøpe meg en 6800U og da.

Nytt lydkort blir det nok og.

Resten av maskina mi er:

Abit KV8-MAX3 HK

Corsair PC3200 DDR-DIMM 512MB ECC REG

MSI Starforce Geforce 4Ti-4200 128 Vram

Soundblaster Live! 1024

Maxtor DiamondMax Plus 9 200GB IDE-133

men det var sikkert ikke meg du mente med

Hva er resten av maskinvaren din?

men uansett :)

edit: hm.. hva med agp 4x. som kortet går på? har den noen stor betydning at det ikke er 8x?

Endret av Erad
Lenke til kommentar

Haze effektene er vel stort sett det eneste man mister. Er litt usikker på om engang dette krever dx9 hardware.

Lenke til kommentar
Hva er resten av maskinvaren din? Jeg spiller Doom 3 på lavest oppløsning og detaljgrad på low og enda hakker det masse til tider. Har en P4 "Willamette" 1,8Ghz, 256Mb SD-Ram og GF3 TI-200 64MB.

Ikke så veldig rart at det hakker da... du har jo egentlig for lite minne til å kjøre WinXP tilfredstillende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...