Blåbær Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 noen snille sjeler som vil hjelpe meg med å lære meg fl studio? kan lage musikk, har brukt modplug tracker og vst ganske lenge nå men føler tiden er moden for å komme meg litt videre. Lenke til kommentar
irneh Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 selvfølgelig kan jeg hjelpe, men hva er det du trenger hjelp til? Det hadde vært litt greit om du kunne være litt mer spesifikk på hva du trenger hjelp til i fl... Her er noen greie sider for en FL bruker: http://www.serious-sounds.net http://www.loopcreators.com Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. august 2004 Forfatter Del Skrevet 13. august 2004 vel hvordan lager man musikk for å være helt enkelt. er vant til tracking og her er alt annerledes. bruker mest samples selv og lite vst instrumenter. Lenke til kommentar
irneh Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 vell, FL har noe som heter "step sequencer", der du kan lage alle rytmene dine. Du kan også bruke "pianoroll", som gir deg flere alternativ. Du åpner en lyd med å legge inn en "sampler" (channels -> add one -> sampler), som du henter lydene dine med. (loops, one shots, etc). Når du har fått en grei rytme, melodi eller bass, så finner du "playlist" hvor du kan sette de forskjellige elementene sammen, og få en grei struktur på dem. Du kan lage flere melodier, rytmer eller hva det nå skal være i forskjellige "patterns" som du setter sammen i playlisten. Du spør om et veldig vanskelig spørsmål, men siden du har brukt trackere og litt vst instrumenter, så burde det ikke være et alt for stort problem for deg å lage en sang... Men hva vet jeg, jeg vet jo ikke en gang hva en tracker er... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Tar opp en gammel tråd av meg, lurer på om FL har støtte for xi-instrumenter. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 ja, brukte det en stund, hadde mange fra fasttracker2 perioden min Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hva mere eksakt er pianoroll? Har kjøpt Creative versjonen av FL 4 (med audigy 4 pro lydkortet) men der er det ikke pianoroll så.. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2006 http://www.csounds.com/stevenyi/blue/userm.../pianoRoll.html grafisk måte å vise notesetting. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Jeg skriver her for å få denne tråden i mine innlegg, så den ikke blir borte for meg. For å holde meg litt on topic: FL Studio har den fantastiske egenskapen å skreddersy lyden på synthene, noe Magix ikke hadde. Jepp, jeg brukte Magix Music Maker før Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 FLStudio er valget mitt også! Har Cubase SX også, men jeg syns interface og mengde ressurser det bruker i forhold til FL danker det ut litt. FLStudio har ikke gitt meg noen begrensinger enda, bortsett fra mastering - som man heller bruker Adobe Audition til. Kommer ikke til å bytte fra FL. Producer Edition 5 er rett og slett gjennomført! Lenke til kommentar
icer Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Hvordan får man en lyd til forandre volumet sitt? Altså gå høyt og lavt og høyt igjen og hvordan skifter man rytmen, få sangen til å få sangen til å gå tregt og fort igjen? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg skriver her for å få denne tråden i mine innlegg, så den ikke blir borte for meg. For å holde meg litt on topic: FL Studio har den fantastiske egenskapen å skreddersy lyden på synthene, noe Magix ikke hadde. Jepp, jeg brukte Magix Music Maker før 5391555[/snapback] Skjønte ikke helt den, var det bare èn lyd på hele synthen, sikker på at du ikke snakker om sample da? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Joa, du kunne til en viss grad skreddersy synthesizerne i Magix innenfor rammen av dem selv, men det var flere valgmuligheter til og konturer av slik skreddersying som vi ser i FL når man kunne velge innstillinger for audio samples. Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Hvordan får man en lyd til forandre volumet sitt? Altså gå høyt og lavt og høyt igjen og hvordan skifter man rytmen, få sangen til å få sangen til å gå tregt og fort igjen? 5395783[/snapback] Skifte Volum: Vel, hvis du skal få lyd til å variere i volume, så kan du bruke "channel pan" i step-sequencern for å få flyt i det, eller "velocity". Gjør jobben begge to! "Channel Pan" når du har en sammenhengende note som varer lenge, og "Velocity" når du har mange korte som på bildet ved siden av. Se BILDE. Du kan for all del bare recorde live og justere volume-knappen i step-sequencern også da! Mange muligheter! Skifte rytme: Her er det bare å høyreklikke på "Tempo" øverst på sia. Da får du opp en liten meny du bare kan velge og skreddery bpm i på den delen av sangen du har valgt. Se BILDE. Så det! Lenke til kommentar
embark Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 http://www.serious-sounds.net 2604115[/snapback] Takk for den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå