nilsth Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Har i en tid nå hatt problemer med at maskinen plutselig bare restarter. Jeg kjører WinXP (nå SP2), og maskinen er en XP1800+, Msi k7t pro2 266, 512mb ram, Saphire Radeon 9600 og har en 360W PSU. Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne for å diagnostisere feilen. Har testet RAMen uten og finne noe feil. CPU temperaturen er 50-52 grader. Maskinen restater ofte når jeg kjører igang en video fil, eller kopierer store filer, men det er ikke konsekvent hver gang. Maskinen fryser også enkelte ganger uten å restarte seg (musepekeren virker, men alt annet står stille). Noen som har noen råd til en fortvilet gutt? Endret 11. august 2004 av nilsth Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 har du prøvd å formatere.....og lagt inn windows på nytt....!? Lenke til kommentar
nilsth Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 MongoMan: Kjører oppdatert Norton AV 2004, og har brannmur i routeren Loddebolten: Jeg er redd det snart er det eneste valget jeg har, selv om det blir noe j*velig mye jobb å rydde opp i alt først (lærer aldri å ha OS på egen disk)... :-\ Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 kan det være SP2 sin skyld? i så fall prøv å reinnstaller windows Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 En god ide er å begynne å kikke i eventviewer . En annen er å slå av automatisk restart , slik at man får blåskjerm og kan se hvilken stop error kode man får. ... Lenke til kommentar
firepack3 Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hadde samme problem. Trodde først det var noe feil med PSU'n, men fant ut at bios var instilt til å slå seg av ved for høy varme på CPU'n. Snudde viften slik at den blåste varmen vekk fra prossesoren. Alt ble mye bedre etter det. Kan jo være verdt å ta og sjekke det ut!!!! Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 har dette problemet selv også, har funnet ut at det må være minnefeil her igården:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå