sblindheim Skrevet 13. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2004 Har en bror som nettopp har kjøpt seg en moped og skulle ha den til godkjenning på et lokalt verksted, men de påstår at blinklys er påbudt på moped, men både han og jeg når vi fikk opplæringen til modeplappen så fikk vi beskjed om at dette ikke er påbudt.. Hvem har rett? Lenke til kommentar
experten Skrevet 13. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2004 det er ikke påbudt med blinklys på moped.. 100% sikker på det. Lenke til kommentar
buundi Skrevet 13. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2004 Reglene er enkle. En moped som er laget på fabrikk med blink lys må ha blink lys. Men f.eks en gammel moped som Tempo e.l som ikke er laget med blink lys, trenger det ikke. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2004 Dvs. at på f.eks. ein MT5 som er produsert med blinklys så må du ha. Lenke til kommentar
experten Skrevet 13. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2004 har netop tatt lettlapen, man må ikke ha blinklys om det er orginalt eller ikke. ingen regel som sier om det er påbudt hvis det er orginalt fra fabriken.... Lenke til kommentar
Zoot Skrevet 16. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2004 Nå er jeg litt på tynn is, for jeg har ikke sjekka om det er egne regler for moped. Men det er det ikke på andre ting, så jeg satser på et dette er riktig: Dersom det er montert blinklys på kjøretøyet, skal disse virke. Dersom det ikke er montert, så er det helt ok. Dersom man demonterer, skal alle deler av blinklyssystemet fjernes (dvs. bryter etc.) Jeg har kjørt MC i 7 år, og 2-hjuling i 11 år, og har aldri hatt blinklys på noen av syklene mine. Likevel anbefaler jeg blinklys, da det er mye lettere å gi signal med blinklys enn uten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå