Gå til innhold

Hva er din oppetid?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du skiftet til Gentoo, Slime Mold? Trodde du var fan av RPM, jeg ;)

Oppetiden min varer fra da jeg skrur på datamaskinene, til jeg skal sove. Ser ikke helt behovet for å ha massevis av oppetid på en datamaskin så lenge jeg ikke kjører noen server-tjenester på den. Servere bruker jeg eksternt uansett.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt behovet for å ha massevis av oppetid på en datamaskin så lenge jeg ikke kjører noen server-tjenester på den. Servere bruker jeg eksternt uansett.

Du får plutselig et behov om du skal jobbe hjemmenfra og alt arbeide ligger lokalt på jobbmaskinen din. Og etterhvert går det jo sport i det ;)

Lenke til kommentar
Har du skiftet til Gentoo, Slime Mold? Trodde du var fan av RPM, jeg ;)

Har aldri vært "fan" av RPM, men av binærpakker. Det jeg ikke liker med RPM er kompleksiteten rundt verktøyene for både bruk og mekking av pakker. I ArchLinux er alt så enkelt, forutsigbart og umiddelbart forståelig at jeg var pakkeprodusent allerede dagen etter jeg hadde installert.

Lenke til kommentar
Aka. like lenge som nyeste kernelen har vært ute

Har en 5 år gammel laptop som står som webradio, chatte og surfestasjon, den har vært oppe en måned eller no sånt... ihvertfall siden siste kerneloppdatering.

 

Min hovedmaskin støyer endel, så den går ned hver kveld stort sett, ellers er den oppe så lenge jeg vil for å si det sånn... :thumbup:

Lenke til kommentar
Har du skiftet til Gentoo, Slime Mold? Trodde du var fan av RPM, jeg ;)

Har aldri vært "fan" av RPM, men av binærpakker. Det jeg ikke liker med RPM er kompleksiteten rundt verktøyene for både bruk og mekking av pakker. I ArchLinux er alt så enkelt, forutsigbart og umiddelbart forståelig at jeg var pakkeprodusent allerede dagen etter jeg hadde installert.

Archlinux, eh? Da er vi to. Konverterte fra FreeBSD for en del måneder siden ;)

Lenke til kommentar

På serveren på skolen (debian-boks) hadde vi vel nærmere 70 dager før vi skrudde den av for sommeren. En annen server på skolen (fedora tynnklientserver) hadde 24 dager før vi reboota for å oppgradere til fc2.

 

Hjemme er vel rekorden en uke pga. mamma tok feil av power og suspend kanppen på en maskin. Og så ble den bare glemt, og ingen fant ut at de trengte kontakten den sto i, så...

 

Vanligvis skrur jeg av pc'n hjemme hver natt - spesielt ruteren står ved siden av sengen min og bråker som et lite helvete. For ikke å snakke om når jeg skulle ha inn windows ME på en laptop for lenge siden - den hadde ikke cdrom => overføre filene med seriekabel... Om natten.

 

Laptoppen var 100% stille den (vifteløs - glemte den et par uker en gang. Hvordan den greide å overleve så lenge spess. med tanke på at den kjøre winME (eller var det 98?) begriper jeg ikke. Men den bare lå der i en hylle, tilkoplet strøm. Trodde det var "tilkoplet strøm" lampa som lyste helt til jeg skulle bruke den og den var på... :p)

Lenke til kommentar

Hovedserveren på skolen tryna 2 ganger på 62 dager:

1. gang - en admin skrev i et øyeblikks ubetenksomhet "slay root" for å kaste ut en annen som kjedet seg og moret seg med å kille vi som nr.1 holdt på med... Mulig vi kunne recovered denne, men control alt delete og gracefull reboot ble gjort. Til INTENS klaging fra liero-folket - denne maskinen leverte blant annet NFS til dem...

2. gang: Strømbrudd. kjedelig...

Lenke til kommentar

Linux ******* 2.4.22 #2 Wed Nov 5 09:51:28 CET 2003 i686 GNU/Linux

 

Det er en debian unstable boks (P3 500Mzh, 384 MB RAM) - altså ikke noe å skrive hjem om. Den har tre nettverkskort og brukes jevnlig til testing i tilleg til vanlige desktop oppgaver. Tror faktisk jeg hadde over 50 dager med samme fluxbox sesjonen :)

 

Var litt stress en stund etter at jeg hadde mounta et samba filsystem som ble unshara i serverenden. Etter det fikk jeg ikke gjort df(og venner). Men det er ordna nå ;)

 

Den skal iallfall stå på over sommeren om ikke strømmen blir kuttet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV
12:28:10 up 34 days, 22:06, 2 users, load average: 0.06, 0.05, 0.00

Maskinen går kun ned ved strømbrudd (som det har vert mye av i det siste :thumbdown: ), vist vi trekker fra de siste 10 strømmbrudda hadde jeg nok hatt en uptime på ca 1 år.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...