Diablito2k Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) siden jeg ikke vil betale masse for "anti knekk fjærer" så fant jeg på en måte å lage det selv på.. Det du trenger -din favoritt slange -stål tråd (jeg bruker 0.5) -litt teip et stk. pvc slange fra biltema og stål tråd fra en blomster butikk. en god knekk. stål tråden surret rundt slangen med litt under 1cm avstand mellom. klippet stål tråden og teipet endene. nesten 0 knekk i slangen og du kan forme selve slangen også for dere som har sett worklogen min, så har jeg det samme på slangen som går fra cpu til chipsett håper dette hjelper mange ps: sticky kanskje ? Endret 7. juni 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Har tenkt på det samme, men med plastisolert ståltråd. Så slipper man bekymre seg for kortslutninger (ikke det at det blir noe særlig bevegelse i en slik slange, men jeg er paranoid ). 1 Lenke til kommentar
It's me Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Flott guide. Skal prøve det ut selv en gang. Ville dog ha brukt plastisolert ståltråd for å unngå eventuelle kortslutninger. Man kan aldri være forsiktig nok vettu (gjort til stikcy) Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 takker *stolt* Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 gratulerer første sticky du har fått? Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Du har laget et enkel system du ja. (Gidd stavefeil i overskriften på en sticky da..) Grattis med første sticky! Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Strammer du stål-tråden hardt eller?.. Hvor hardt? Lenke til kommentar
insider Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Fin Guide Diablito2k ! Og Gratulerer Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Smart, absolutt! Men uten å strø noe malurt i begeret, vil jeg allikevel nevne: Et kobberbend eller to gjør jo samme nytten, dessuten reduserer de også den mekaniske påvirkningen man _kan_ risikere, fra en forholdsvis stiv PVC-slange. Men igjen; Godt tenkt! En grei løsning på et problem, for en billig penge. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 takk takk skrue: vil ikke kobberbend hindre flowen i systemet ? Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Luddig! Gratulerer med velfortjent sticky! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 takk takk skrue: vil ikke kobberbend hindre flowen i systemet ? Vel, i teorien vil de det. Men i (vår) praksis har det ingen betydning, med de beskjedne vannmengdene vi opererer med, i forhold til størrelsen på slanger / bend. (8 til 10mm innvendig) Jeg gjorde for moro skyld et eksperiment for en tid tilbake; Jeg koblet sammen blokker og radiator kun med rette slanger, og målte flow. Gjentok så forsøket, med "en drøss" med bend i oppsettet. Brukte stoppeklokke og en nøyaktig oppmålt vannmengde (10ltr), og klarte faktisk ikke å måle noen forskjell! Men OBS! Jeg snakker om bend, og ikke albuer! En albue har jo en 90graders knekk, i motsetning til et bend som går i en pen bue. Jeg har ikke gjort tilsvarende test med albuer som nok i større grad vil kunne påvirke flow, så der må jeg nok ta et lite forbehold. Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Hva i all verden er en "sticky"?? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 4. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) skrue: ok takk for inforen. andrekr: Sticky = annonsering (det som denne posten er nå ) Endret 4. juni 2004 av Diablito2k Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 (endret) Men kan du ikke redigere navnet på den please? Skal jo være en sticky, som varer. Er like irriterende hver gang jeg ser den. GUIDE: Enkelt antiknekk-system! Enkelt system Anti som i å knekke, ikke snopet som kalles knekk, for da ville det hett anti knekk som vil si at en hater eller er imot godteriet smeltet sukker (eller.no). Takk Edit: Bra guide er det though! Endret 6. juni 2004 av Kauder Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2004 snakk om f***** flisespikk.... (skal ordne det) Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hva med å legge tråden inne i ledningen? Da vil du samtidig få bedre/mere turbulens i vannet, og det vil kanskje kjøle litt bedre? Men kanskje best å bruke noe som ikke ruster. Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 (endret) Jaja, så en som svarte på mitt spm Endret 7. juni 2004 av destroyy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå