CFD Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Et godt råd: IKKE KJØP DEM! Jeg kjøpte dem etter og ha hørt masse bra om logitech og hadde forventet meg en fin mellomfrekvens og relativt god diskant. Bassen kommer jeg uansett til og sette ned siden jeg ikke liker så veldig mye bass. Problemet var bare at jeg ikke tror det er noe delefilter i de høytalerne. Subben går helt opp til over 250hz og dette er jo litt høyere enn hva man egentlig liker. At bassen går høyt er jo noe som er vanlig i PC høytalere ,men her er subwooferen så mye mer hørbar enn mange andre annlegg at det blir mer plagsomt enn normalt. Også: Diskant? Hvor er den? Den er sikkert der ,men den blir så kraftig overdøvet av alle andre frekvenser nesten uansett hvordan du setter EQ. Slik fant jeg ut at det var best og kjøre annlegget for og få relativt grei lyd på musikk. Sangen som står på (ozzy - Dreamer ifra albumet Facing hell. Som jeg faktisk har kjøpt ) er ikke den beste ,men jeg testet alt ifra konserter til Stratovarius med hunting high and low. Imo så viser den siste sangen hvor dårlig disse høytalerne virkelig er. Prøv disse på noen skikkelig høytalere og prøv dem på noen logitech høytalere eller noen kraftige basselement i biler og hør forskjellen og grin. Så jeg har hørt at jeg er litt kresen på høytalere ,men jeg tok de med så endel andre kunne høre dem og de var nesten knust over hvordan man kunne betale så mye for noen høytalere som spilte så dårlig. Satelittene er helt greie ,men problemene ligger i subben) Nå vet ikke jeg hvordan Z2200 er ,men subben der er bygget på en annen måte så de kan jo være greie ,men Z5300 vil jeg fraråde ALLE fra og kjøpe. Men... Det skal sies at de er fine til spill fordi subben sparker virkelig ifra hverandre når man spiller UT04 og sitter i en Tanks og skur systemet opp med Subben på max.. Men musikk.. tja.. huff. Så.. Høytalerne sendes nå tilbake Lenke til kommentar
kriei2 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jeg kjøpte disse høytalerene her om dagen og er DRIT fornøyd.... ikke det at pappa er det men.... digger all bassen.... det er ikke for mye ... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Husk at de blir noe bedre etter at du har spilt dem inn litt, CFD Jeg synes høyttalerene er gode, også i mellomområdet, og på diskantbiten.. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Er helt enig med deg CFD. Logitech er ikke noe for de som er bare litt "audiofile". Logitech passer best til basskåte fjortisser. kriei2's innlegg er et typisk eksempel på menigsløse svar. Hvis man ser på noen av brukererfaringene på Z5300 må man bare le. "THX er bare best!, thx ruler, Beste høytalersettet ever!!" Jeg foreslår at du tar en titt på Klipsch eller Empire. De har en mer "Hi-Fi messig korrekt" lyd. Lenke til kommentar
kriei2 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Finn noen høytalere til 1000 kr til data som er 5.1 som er greie da? synes 1000 kr var greit for de, helt nye... Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Har også hørt at det skal være noe rart med delefilteret i subben, og over 250Hz hørtes litt rart ut :\ Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Finn noen høytalere til 1000 kr til data som er 5.1 som er greie da? synes 1000 kr var greit for de, helt nye... 6195391[/snapback] Vi snakker ikke om prisen her, men om lyden. Når du sier: Drit fornøyd og digger all bassen, så har jo det ingenting med prisen å gjøre. Lenke til kommentar
kriei2 Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 lol..... jeg gidder ikke kaste bort masse peng på pc høytalere når jeg nettopp har kjøpt meg 50" plasma og 5.1 til anlegg til den til 30 tusen.... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 lol..... jeg gidder ikke kaste bort masse peng på pc høytalere når jeg nettopp har kjøpt meg 50" plasma og 5.1 til anlegg til den til 30 tusen.... 6195919[/snapback] Det er jo også en sak som ikke har noe med det trådstarter spør om. Jeg har 42" plasma og stereoanlegg til ca 30000 kr,men jeg vil likevel ha god lyd på pc'en også. Det har jo med prioritering å gjøre. Hvis du synes 2700 kr er masse penger (Klipsch ProMedia GMX D-5.1) etter å ha brukt 50000 på tv og surroundnlegg, så synes jeg det er litt merkelig. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Enig med Morten K, kan ikke tenke at hvis jeg har en bra ting kan resten av det jeg eier være skrap. Skal jo komme god lyd fra anlegget fra pc'en også. Spess når man er glad i musikk og opptatt av lyd. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Logitech har for mye overkill på bassen på nye høytalere for tiden, men mange som liker det, men skal jo ikke bare skrangle \ dure i høytalrere da, skal jo være diskant også.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Jeg har selv Logitech Z-3 2.1 og får mye klaging fra mamma pga bass. det virker som elementet slår langt. Fordi på rommet mitt så er det ikke så alt for mye bass. Nå står volumhjulet på subben på ca 20%... Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hvordan er det mulig å ta opp en over 2 år gammel tråd? Å bare finne denne tråden må jo være ganske ekstremt... Men jeg for min del, syns at anlegget spiller helt greit. Man får det man betaler for, og det er ganske billig må jeg si for et såpass kraftif anlegg... Jeg har z-5500 da men, det burde ikke være så stor forskjell. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hvordan er det mulig å ta opp en over 2 år gammel tråd? Å bare finne denne tråden må jo være ganske ekstremt... Men jeg for min del, syns at anlegget spiller helt greit. Man får det man betaler for, og det er ganske billig må jeg si for et såpass kraftif anlegg... Jeg har z-5500 da men, det burde ikke være så stor forskjell. 6212478[/snapback] Kraft er jo ikke alt, men bra du er fornøyd da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå